Hestekræfter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.222 visninger
11 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. februar 2019

Anonym trådstarter

Jeg skal have ny bil og har set mig lun på en Toyota yaris. Den findes med hhv 72 og 111 hk.

Jeg kommer primært til at køre bykørsel og korte.distancer.

Men når jeg er på motorvejen kan jeg godt lide at køre lidt stærkt 

Hvad tænker I? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2019

Anonym

Anonym skriver:

Jeg skal have ny bil og har set mig lun på en Toyota yaris. Den findes med hhv 72 og 111 hk.

Hvad tænker I? 

Hvis du vil kunne køre stærkt så ville jeg gå helt væk fra Yaris der ikke er hurtig i optrækket. 

Min mor har den og den kører godt. Men igen den er langsom i optrækket. 

Kører selv BMW serie 1

Anmeld Citér

17. februar 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvis du vil kunne køre stærkt så ville jeg gå helt væk fra Yaris der ikke er hurtig i optrækket. 

Min mor har den og den kører godt. Men igen den er langsom i optrækket. 

Kører selv BMW serie 1

Det kommer vel ik an på bilmærket men hk...? 

Anmeld Citér

17. februar 2019

Anonym

Anonym skriver:

Det kommer vel ik an på bilmærket men hk...? 

Det siger jeg heller ikke. Siger bare at Yaris de langsom i optrækket. Hvis man vil have fart skal man nok vælge noget andet. 

Anmeld Citér

17. februar 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det siger jeg heller ikke. Siger bare at Yaris de langsom i optrækket. Hvis man vil have fart skal man nok vælge noget andet. 

Mon ik din mors Yaris er med 72 hk så  ? 

Anmeld Citér

17. februar 2019

Anonym

Jeg har en polo (diesel) med 90 HK og den er ganske fin til at komme op i fart, men diesel har jo også et helt andet optræk end en benzin :-) 

Jeg vil mene 111 HK er helt fint til at kunne give den lidt gas på motorvejen( selvfølgelig indenfor hastighedsgrænsen) 

Anmeld Citér

17. februar 2019

Anonym

Anonym skriver:

Mon ik din mors Yaris er med 72 hk så  ? 

Det er den ikke. Men den er langsom i optrækket fortæller jeg dig. 

Du spørger hvad vi tænker og jeg svarer udfra min erfaring med Yaris. Og kan man lide fart så er det ikke sådan en man skal have. 

Anmeld Citér

19. februar 2019

Mo9ca:)

Hvad tænker I? 

Det du skal kigge på, er antal hestekræfter i forhold til newtonmeter tallet. Det sidste tal indikerer mellemaccelerationen som almindeligvis er bedre i en dieselbil da den oftest har noget mere bundtræk.

Så hvis de to tal ikke er særlig høje i en Yaris, så vil jeg ikke anbefale dig sådan en når du godt kan lide at give den lidt gas på motorvejen.

Mvh. M

Anmeld Citér

19. februar 2019

Anonym trådstarter

Mo9ca:) skriver:

Det du skal kigge på, er antal hestekræfter i forhold til newtonmeter tallet. Det sidste tal indikerer mellemaccelerationen som almindeligvis er bedre i en dieselbil da den oftest har noget mere bundtræk.

Så hvis de to tal ikke er særlig høje i en Yaris, så vil jeg ikke anbefale dig sådan en når du godt kan lide at give den lidt gas på motorvejen.

Mvh. M

Jeg kan ikke umiddelbart finde det tal på Toyotas hjemmeside. Kan du nævne nogle tal der er hhv høje og lave i den skala? 

Anmeld Citér

20. februar 2019

Mo9ca:)

Anonym skriver:

Jeg kan ikke umiddelbart finde det tal på Toyotas hjemmeside. Kan du nævne nogle tal der er hhv høje og lave i den skala? 

Jeg tror du finder det hvis du kigger efter forkortelsen NM i forbindelse med hk=hestekræfter. 

Mvh. M

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.