Anonym skriver:
Hej med jer
Min datter blev et år i lørdags, en rigtig stor dag for os alle. Eller.... nok alle andre end min datter, for hun forstår det jo ikke alligevel.
Mine svigerforældre (og barnets farforældre) har tendens til til give nogle meget store gaver, synes jeg; til min datters dåb fik hun 25.000 på en investeringskonto, til jul fik hun 1000 kr kontakt og en løbe-knallert og til hendes fødselsdag fik hun igen 1000 kr og for ca samme beløb i Schleich-dyr.
Jeg synes det er nogle utroligt store beløb der gives for og ting er at jeg bliver meget forlegen ved at skulle “modtage” sådanne gaver, så synes jeg også at det er meget voldsomt at sætte et gavebudget så højt.... mine svigerforældre mangler ingenting og er også rigtig gode til at “forkæle” os/give dyre(re) gaver til os, så der er INGEN jalouxi indblandet. Vi har bla fået en græsslåmaskine og en trillebør af dem, men det er jo funktionelle ting, tænker jeg....
Nå, men min primære bekymring går på følgende:
Min datter har nu en opsparingskonto og DN investeringskonto. Jeg er så bange for, at hun ender med bare at brænde dem af på fis og ballade når hun får dem udbetalt når hun bliver 21. Ja, det er ikke mit problem, men jeg er forælder og ønsker kun min datter succes.
Hvad med de næste børn vi får? De skal vel så have for samme beløb? Vi er de eneste der kan levere børnebørn, så derfor er min datter den første og eneste lige nu.
Skal jeg slappe lidt af og nyde at hun bliver forkælet så meget? Og hvis vi skal “konfrontere” dem, hvordan gøres dette så bedst muligt? Vi er jo dybt taknemmelige, men synes også det er liiiiiiidt voldsomt
Igen: der er INGEN jalouxi NOGEN steder, det er ren og oprigtig bekymring. Min mand er helt ligeglad med ovenstående, så det er kun mig der skal finde ud af, hvor jeg står
Mvh en bekymret mor
p
Hvor er det dejligt, at de har mulighed for sådan at forkæle både jeres barn og jer 
her er det mine forældre der sidder rigtig godt i det, og til min datters dåb, fik hun en børneopsparing, hvor der bliver indbetalt Maxbeløb hvert år, til hun fylder 21. Vi vidste godt hun fik det i gave, da vi var med i samråd om, om den skulle gå til 18 eller 21 år. Vi valgte 21 år, netop fordi chancen for at hun ikke brænder dem af på ligegyldige ting er mindre, jo ældre hun er.
Mit råd er at snakke med hende om det til den tid. At pengene er tiltænkt bil, lejlighed, udlandsophold eller hvad det nu skulle være, og altså ikke tøj og byture det er jeg sikker på en på 21 har (bedre) forståelse for, end en på 18 der lige er blevet myndig.
Hvis I synes det er for store gaver(beløb), så synes jeg godt I kan snakke med dem om det. Fortælle at I virkelig sætter pris på det, men at I simpelhen er bange for, at jeres datter bliver for forvent eller hvilke tanker I nu gør jeg.
Ang de næste børn i flokken, så er jeg sikker på, at de vil få præcis det samme som jeres datter. Det er helt sikkert gennemtænkt fra dine svigerforældres side