Børne og unge ydelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

844 visninger
17 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. februar 2019

Anonym trådstarter

Hejsa. 

Vi kom herhjemme til at tale om hvornår den nye lov om deling af børne unge ydelse træder i kraft ? Har læst april 2019 og har andet sted læst det først er i 2020. Og hvis den skal deles, hvad så med institution regning? Kommer den så stadig kun til mor? Eller bliver den også delt så? Nogle der ved det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg ved ikke hvornår det træder i kraft . Men jeg tror ikke man skal forvente at regninger der vedrører børnene deles op på den måde. Det vil være et sindsygt puslespil tænker jeg, og jeg er  heller ikke stødt på nogen artikler hvor den slags nævnes. Det må være forældrenes opgave at dele hvis det er nødvendigt en fælles børnekonto fx, som de ting trækkes fra  

Desuden kan man sagtens selv vælge hvem regningen går til her går den til far, fordi det er ham der modtager børnepengene  

Anmeld Citér

10. februar 2019

lineog4

Ved I om den deles op også for gifte? Synes ikke jeg kan finde er svar 

Anmeld Citér

10. februar 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
lineog4 skriver:

Jeg tror man aktivt skal bede om at få det delt. sådan har jeg forstået det.  Det er vidst primært tiltænkt forældre med 7/7 eller deromkring. Man kan også få delt adresse til børnene. Det vil fx være en fordel for mig, som er på SU men ikke kan tage forsørger-lån fordi ungernes adresse er hos far af praktiske årsager ift institutioner. Men vi har 7/7.  

Anmeld Citér

10. februar 2019

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Den deles også selvom man er gift 

Anmeld Citér

10. februar 2019

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

https://www.skm.dk/media/1569772/rapport-model-for-nye-regler-for-udbetaling-af-buy-1.pdf

Anmeld Citér

10. februar 2019

Soonmom

Håber da at man skal søge om det, ellers bliver det da noget af et puslespil, med at skulle føre beløb frem og tilbage mellem kontoer når man er i forhold 

Anmeld Citér

10. februar 2019

ChesireKitty

Så vidt jeg kan læse mig til i ovenstående link, så skal man søge om IKKE at få det delt imellem de to forældremyndighedsindehavere.

Og hvis man har delt forældremyndighed, men ikke bor sammen, skal man kunne dokumentere at barnet bor overvejende hos den ene forældremyndighedsindehaver for at kunne få det så den ikke bliver delt. Hvilket er noget bæ for mig.

Anmeld Citér

10. februar 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
ChesireKitty skriver:

Så vidt jeg kan læse mig til i ovenstående link, så skal man søge om IKKE at få det delt imellem de to forældremyndighedsindehavere.

Og hvis man har delt forældremyndighed, men ikke bor sammen, skal man kunne dokumentere at barnet bor overvejende hos den ene forældremyndighedsindehaver for at kunne få det så den ikke bliver delt. Hvilket er noget bæ for mig.

Kan du ikke dokumentere det? Eller hvorfor er det noget skidt? 

Anmeld Citér

10. februar 2019

ChesireKitty

Mor11 skriver:

Kan du ikke dokumentere det? Eller hvorfor er det noget skidt? 

Vi har ingen officiel samværsaftale og jeg er 100% sikker på at min eks ikke siger nej tak til ekstra penge på hans konto og derfor ikke vil sige god for at vores datter bor hos mig.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.