Anonym skriver:
Tommelises det har du nemlig ret i jeg kender min ven rigtig godt og hun ligge lige frem hele ikke skjul på hendes måde at værre på og derfor også set det med egne øjne jeg har det helt fint med af alle ikke mener det sammen som mig men det indre dog ikke må at jeg ikke bare kan se passiv til at en rigtig god ven mister mere og mere af sig selv grundt et usundt forhold
Jeg tænker netop, at du kender ham rigtig godt, når I har været venner i 12 år. Du skriver, at du ser, at han mister mere og mere af sig selv, og jeg tror, du ser rigtigt. Du kan jo se forandringen.
Den kvinde, han er on-off kæreste med, lyder manipulerende.
Du kan f.eks. sige noget i retning af: "Når jeg ser dig sammen med hende, så oplever jeg - og så beskrive,hvad det er du ser og oplever.
eller "Når I ikke er sammen, så kan jeg mærke, at du så småt begynder at se hende i et mere realistisk lys, og jeg synes virkelig, du skal tænke over, at du er mere værd og har fortjent bedre. For det har du".
På en måde holder du dig på din egen banehalvdel.
Jeg synes faktisk, man svigter som ven eller veninde, hvis man tænker, at man bare skal blande sig helt uden om. Men det er så bare min personlige holdning.
Jeg ville i hvert fald være ked af, hvis folk omkring mig havde tænkt, at det skulle de da bare blande sig uden om.
Der var f.eks. en, der sagde til mig. "Man skal ikke finde sig i alt".
Det hjalp mig alt sammen til at se, hvordan han virkelig var.
Og det var egentlig først bagefter, at jeg forstod, hvor svært det havde været for dem at se på.
Så jeg er på din side - jeg ville bestemt heller ikke bare holde min mund.