Movicol til baby med hård mave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2019

Mullemee

migxher skriver:

Jeg synes det er en interessant tese at movicol ikke er vanedannende. Når man samtidig ser rigtig tit at tilsyneladende raske børn først kommer af med movicolen helt op i børnehave alderen og skolealderen. Det er da i den grad et tegn på at kroppen er blevet afhængig af at få hjælp til at komme af med afføring. 

Vi valgte at give movicol fordi min datters afføring ikke kunne komme ud. Det var klumper på størrelse med golfbolde, og hold nu op hun græd, når det skulle ud. Så hvad er bedst? At give hende afføringsmiddel eller movicol, som sørger for at trække vand ind i afføringen, så det kan komme ud? Vores datters mave var bare ikke klar til fast føde, og hun er stadig den dag i dag meget småtspisende. Men nu er hun i det mindste ikke bange for at gå på toilettet, så for mig har fordelene klart været bedre end ulemperne.

Ja, men skal trappe ned over meget lang tid, men hellere det end at barnet bliver bange for at gå på toilettet og skal til at have kraftigt afføringsmiddel.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2019

ChesireKitty

Min søn har fået movicol fra han blev født, på grund af umodent tarmsystem efter ekstremt præmatur fødsel.

Han er 2 nu og får ikke længere movicol.

Vi startede med 1/3 brev om morgenen og om aftenen, traopede op til 1 brev morgen og aften da han begyndte at få mad og traopede så stille og roligt ned igen efterhånden som hans afføring blev mere og mere lind, så der skulle mindre hjælp til.

Nu kommer han selv af med alting dagligt, så jeg vil bestemt ikke sige at det er vanedannende.

Anmeld Citér

7. februar 2019

JC2014

Profilbillede for JC2014

Jeg synes lige at du skal prøve at give din læge et kald igen vedr. dosis.

Min egen søn på 9 måneder får 1 brev movicol om dagen. Han har altid haft meget sart mave, og bøvlede meget med bl.a. luftgener som spæd. Selvom han er ammebarn, endte han med at få voldsom forstoppelse da vi startede ud med fast føde i 6-måneders-alderen, det på trods af at der i ugevis kun var tale om enkelte skefulde mos samlet set dagligt. Det endte med at påvirke hans appetit rigtig negativt, og til sidst ville han næsten ikke spise noget. Vi prøvede lactoluse uden nogen som helst effekt overhovedet (på trods af højere og højere dosis). Derefter gik vi over til movicol, og nu kommer han selv af med op til flere bleer hver dag. Han spiser bare, og er glad. Jeg var selv meget skeptisk over at han skulle have det (selvom de siger at det ikke er vanedannende, ser jeg nemlig også rigtig mange småbørn der har svært ved at slippe det igen), men min dreng var bare så negativt påvirket af sin forstoppelse, og det har virkelig hjulpet ham.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.