Movicol til baby med hård mave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.721 visninger
12 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. februar 2019

Anonym trådstarter

Min datter på 9 måneder har hård mave. Har fået ok fra lægen til at bruge movicol junior

men hvor meget skal jeg bruge? 

Synes kun jeg kan læse fra 2 år..

kan nogen hjælpe, som ved det??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2019

babylife.

Anonym skriver:

Min datter på 9 måneder har hård mave. Har fået ok fra lægen til at bruge movicol junior

Giv hende først 1/2 brev Movicol Junior og hvis det ikke sætte gang i det inden for nogle timer, så giv hende 1/2 brev mere  Du må give et brev om dagen, fordelt på to omgange. Det fik vi at vide ved lægen  

Min datter er 6 mdr og vi giver i øjeblikket 1/2 - 1 brev om dagen, for at holde gang i maven, da hun har lidt svært ved grøden 

Anmeld Citér

5. februar 2019

migxher

Din læge skulle da gerne have vejledt dig i forhold til dosering. (: Giv lægen et kald igen. 

Anmeld Citér

5. februar 2019

Soonmom

Har du forsøgt med sveskegrød, liggen på maven på en bold der hopper, gymnastik osv. ? - jeg ville meget nødigt begynde at give movicol nemlig (kender mange som var afhængig af det indtil deres tarmsystem var fuldt udviklet ved 3-6 års alderen, synes det er en vigtig info at tage med)  

Anmeld Citér

5. februar 2019

Camillos

Anonym skriver:

Hmm har en datter på 8 mdr der har haft forstoppelse siden grød start... Nu har hun været til kraniosakral og zoneterapi... Og maven har virket siden... Dagligt.. Der gik lige et døgns tid... Men så kom der gang i mavsen... Det lyder meget hokus pokus.. Men altså.. Her var det pengene værd.. 

Anmeld Citér

5. februar 2019

Lea2787

Profilbillede for Lea2787
Camillos skriver:

Hmm har en datter på 8 mdr der har haft forstoppelse siden grød start... Nu har hun været til kraniosakral og zoneterapi... Og maven har virket siden... Dagligt.. Der gik lige et døgns tid... Men så kom der gang i mavsen... Det lyder meget hokus pokus.. Men altså.. Her var det pengene værd.. 

Må jeg spørge, hvilken behandler I var hos? Jeg går selv og overvejer at forsøge det. 

Anmeld Citér

6. februar 2019

Camillos

Lea2787 skriver:

Må jeg spørge, hvilken behandler I var hos? Jeg går selv og overvejer at forsøge det. 

Vi bor på Falster og var hos en i Toreby , hos en der hedder Lena Berlin. Du kan finde hende på Facebook.. Men det kommer helt an på hvor i landet du bor jo 

Anmeld Citér

6. februar 2019

anna111

Profilbillede for anna111

Det kan ikke skade at give movikol da det ikke er vane dannende for tarmene her var vi oppe på at give vores dengang 4 mdr baby 2 hele breve om dagen et morgen og et aften og idag er hun 3 år og ikke noget der bliver brugt fast. 

Jeg ville starte med et brev i sutteflasken om morgenen og se hvordan det gik 

Anmeld Citér

6. februar 2019

Mullemee

Anonym skriver:

Min yngste datter fik også movicol da hun var omkring 10 måneder. Det har været en kæmpe hjælp for hende (og for os). Vi startede med et helt brev i en til to dage, og så var der ligesom hul igennem. Så gik vi ned på et halvt brev, og det fik hun dagligt i mange år.

Ja, år. Hun er nu næsten 5 og vi er nede på 1/4 del brev mandag og torsdag. Der er mange, der siger, at man bliver afhængig af movicol. Det var vi også bange for. Jeg talte med en læge, som sagde, at man ikke kunne blive afhængig, men at man skulle trappe meget forsigtigt ned. Vi har trappet ned over et år. Det virker, og hun kan nu komme på toilettet og af med sin afføring selv. 

Movicol sørger for at afføringen bliver mere lind, og derfor er det som sådan ikke medicin, som gør noget ved tarmbakterierne. Men igen - trap virkelig langsomt ned, ellers skal I bare op i dosis igen.

Anmeld Citér

6. februar 2019

migxher

Jeg synes det er en interessant tese at movicol ikke er vanedannende. Når man samtidig ser rigtig tit at tilsyneladende raske børn først kommer af med movicolen helt op i børnehave alderen og skolealderen. Det er da i den grad et tegn på at kroppen er blevet afhængig af at få hjælp til at komme af med afføring. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.