Hvornår lysner det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor gammelt var dit barn, da det begyndte at sove hhv et par timer i træk om dagen og 3-4 timer i træk om natten?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.032 visninger
12 svar
4 synes godt om
1. februar 2019

HBV

Hej trætte og tidligere trætte forældre 

Hvor gamle var jeres børn, da de begyndte at sove godt i løbet af dagen og natten ? Jeg ved godt at det er et definitions spørgsmål.. Men lad os nu bare sige et par timer i træk om dagen og en 3-4 timer om natten 

Min pige er lige rundet de 5 mdr og hun sover virkelig dårligt om dagen. Hun har godt nok også været plaget af en langvarig forkølelse. I en barnevogn vågner hun konsekvent efter 45 minutter, hvor imod hun nogle gange kan holdes isøvnen ved bryste. Om natten sover hun højest 2,5 timer i træk men langt fra hver nat

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2019

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
HBV skriver:

Hvor gamle var jeres børn, da de begyndte at sove godt i løbet af dagen og natten ? Jeg ved godt at det er et definitions spørgsmål.. Men lad os nu bare sige et par timer i træk om dagen og en 3-4 timer om natten 

Min pige er lige rundet de 5 mdr og hun sover virkelig dårligt om dagen. Hun har godt nok også været plaget af en langvarig forkølelse. I en barnevogn vågner hun konsekvent efter 45 minutter, hvor imod hun nogle gange kan holdes isøvnen ved bryste. Om natten sover hun højest 2,5 timer i træk men langt fra hver nat

Vores datter sov næsten hver nat i de der 4-5 timer og så opvågning-amning-bleskift-amning-sove igen. 

Men om dagen... det var først da hun var 9 mdr der rigtigt kom styr på lurene. Ellers var det også en halv time til 40 min i barnevognen. Men ammede jeg hende og lå i sengen kunne hun godt sove 1,5 time. Det var bare ligesom ikke ret sjovt. Så vi stoppede amning da hun var 9 mdr. Så begyndte hun at sove længere i barnevognen og da hun var 10 mdr lagde vi luren om til 1 og der begyndte hun at sove 2-2,5 timer i vognen. 

Anmeld Citér

1. februar 2019

FruStolpe

Begge vores har været lækre sove børn. 

1-2 opvågninger om natten til mad. Og 3 fine lure om dagen fra de var 1-2måneder. 

Så vi klager ikke på søvnen, og de sover i øvrigt stadig rigtig flot. Fra ca 19.30-6.15. De er 4 og 8 nu

Anmeld Citér

1. februar 2019

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Min datter havde et helt magisk skift da hun blev omkring 4 mdr. Der vågnede hun kun 1 gang om natten for flaske (hun sov under eventuelle bleskift), og begyndte at tage 2 lange lure om dagen á 3 timer pr gang.
Opvågningerne om natten skiftede nok i virkeligheden da hun var 3½ mdr, hvor hun begyndte at få vælling for at hun blev mere mæt. Og lurene ændrede sig da jeg købte en voksipose som hun blev puttet i.

Anmeld Citér

1. februar 2019

Skouboe

Mon yngste var lidt mere end 3 år, da hun begyndte at sove mere end 1,5 time ad gangen.

Anmeld Citér

1. februar 2019

HBV

Skouboe skriver:

Mon yngste var lidt mere end 3 år, da hun begyndte at sove mere end 1,5 time ad gangen.

Tror jeg har læst en gammel tråd, hvor du skriver om manglende søvn.. Husker jeg korrekt at der var noget sygdom indblandet ? 

Anmeld Citér

9. februar 2019

Skouboe

HBV skriver:

Tror jeg har læst en gammel tråd, hvor du skriver om manglende søvn.. Husker jeg korrekt at der var noget sygdom indblandet ? 

Sorry, jeg havde ikke set denne. Hun havde svær refluks og problemer med ørerne.

Anmeld Citér

10. februar 2019

Black Rose

HBV skriver:

Da min søn blev 3 måneder gammel, begyndte vi at få nogle rimelige stræk om natten på et par timer... men så blev han 4 måneder  Fra han rundede 4 måneder og indtil han var lidt over 5 måneder gammel, sov han bare så træls! Vågnede konsekvent efter 45-60 minutter og kunne ikke puttes igen for at sove videre, lige meget hvad vi prøvede. Det gjaldt både dag og nat, så det var ikke ret fedt. Om dagen var han vågen i cirka 1 time ad gangen, hvis jeg husker rigtigt og så var han klar til lur igen.

Det vendte heldigvis! Da han var lidt over 5 måneder gammel, lavede han et skift fra den ene dag til den næste. Pludselig var han vågen i 2,5 time i træk i dagstimerne i stedet for 1 og han behøvede kun to lure i løbet af dagen, hver på et sted imellem 1-2 timer. Nætterne ændrede sig også fra at vi var vågne hver time, til at han vågnede når vi gik i seng for at spise og så én, maks. to, gange mere, inden vi skulle op om morgenen.

Han nærmer sig nu de 7 måneder, og rytmen er ikke helt så god om natten lige nu, men dagsrytmen holder stadig. Tænker dog at det også spiller ind, at han næsten lige har været syg, hvor han ikke har spist så godt som normalt, hvilket han stadig ikke helt gør 

Anmeld Citér

10. februar 2019

CKJ

Profilbillede for CKJ

Jeg tror det er svært, at sige..., men mange børn sover langt bedre når de er 9-10mdr end når de er spæde. Man får lidt mere rytme i ens dag 

Anmeld Citér

10. februar 2019

Tinstin

Ak, min søn skulle være næsten 9 måneder, inden han sov mere end 40 minutter i løbet af dagen og 18 måneder, inden han sov et stræk på mere end 3-4 timer om natten. Han er nu 21 måneder og de fleste nætter vågner han stadig hver 2.-3. time og skal lige hjælpes i søvn igen. Han sover også kun 45 minutter til middag for tiden. Og jeg bliver mor forfra om 6 uger. Jeg er episk træt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.