HBV skriver:
Hej trætte og tidligere trætte forældre 
Hvor gamle var jeres børn, da de begyndte at sove godt i løbet af dagen og natten ? Jeg ved godt at det er et definitions spørgsmål.. Men lad os nu bare sige et par timer i træk om dagen og en 3-4 timer om natten 
Min pige er lige rundet de 5 mdr og hun sover virkelig dårligt om dagen. Hun har godt nok også været plaget af en langvarig forkølelse. I en barnevogn vågner hun konsekvent efter 45 minutter, hvor imod hun nogle gange kan holdes isøvnen ved bryste. Om natten sover hun højest 2,5 timer i træk men langt fra hver nat
Da min søn blev 3 måneder gammel, begyndte vi at få nogle rimelige stræk om natten på et par timer... men så blev han 4 måneder
Fra han rundede 4 måneder og indtil han var lidt over 5 måneder gammel, sov han bare så træls! Vågnede konsekvent efter 45-60 minutter og kunne ikke puttes igen for at sove videre, lige meget hvad vi prøvede. Det gjaldt både dag og nat, så det var ikke ret fedt. Om dagen var han vågen i cirka 1 time ad gangen, hvis jeg husker rigtigt og så var han klar til lur igen.
Det vendte heldigvis! Da han var lidt over 5 måneder gammel, lavede han et skift fra den ene dag til den næste. Pludselig var han vågen i 2,5 time i træk i dagstimerne i stedet for 1 og han behøvede kun to lure i løbet af dagen, hver på et sted imellem 1-2 timer. Nætterne ændrede sig også fra at vi var vågne hver time, til at han vågnede når vi gik i seng for at spise og så én, maks. to, gange mere, inden vi skulle op om morgenen.
Han nærmer sig nu de 7 måneder, og rytmen er ikke helt så god om natten lige nu, men dagsrytmen holder stadig. Tænker dog at det også spiller ind, at han næsten lige har været syg, hvor han ikke har spist så godt som normalt, hvilket han stadig ikke helt gør 
Anmeld
Citér