Reaktion på børnehavestart

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.173 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. februar 2019

Anonym trådstarter

Hvordan reagerede jeres børn på børnehavestart? Anton startede 1 januar og indtil denne uge har der ingen reaktion været og han har været super glad. I denne uge har han dog med det samme vi skal til at gå hjemmefra er han irritabel og vil ikke rigtig gå- han græder hvis storebror siger det mindste og vil slet ikke tage sit tøj osv af i garderoben. Så snart han kommer ind på vinkepladsen går det heldigvis over og jeg afleverer en glad dreng der ifølge pædagogerne er glad hele dagen. Når jeg henter ham starter det igen g han er irritabel/sur i hvert fald den første time efter han er hentet.
Synes det er så ærgerligt at han er ked af det hver dag på vej derhen og igen hele vejen hjem. Han er derudover også pludselig begyndt at ville have lyset tændt når han skal sove hvilket han ellers aldrig har haft behov for.
Hvordan reagerede jeres? Er det mon en normal reaktion? Og hvornår gik det over igen hos jer?☺️��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2019

Anonym

Anonym skriver:

Hvordan reagerede jeres børn på børnehavestart? Anton startede 1 januar og indtil denne uge har der ingen reaktion været og han har været super glad. I denne uge har han dog med det samme vi skal til at gå hjemmefra er han irritabel og vil ikke rigtig gå- han græder hvis storebror siger det mindste og vil slet ikke tage sit tøj osv af i garderoben. Så snart han kommer ind på vinkepladsen går det heldigvis over og jeg afleverer en glad dreng der ifølge pædagogerne er glad hele dagen. Når jeg henter ham starter det igen g han er irritabel/sur i hvert fald den første time efter han er hentet.
Synes det er så ærgerligt at han er ked af det hver dag på vej derhen og igen hele vejen hjem. Han er derudover også pludselig begyndt at ville have lyset tændt når han skal sove hvilket han ellers aldrig har haft behov for.
Hvordan reagerede jeres? Er det mon en normal reaktion? Og hvornår gik det over igen hos jer?☺️��

Min dreng startede i børnehave i juli sidste år. Han var helt ligesom ved aflevering i vuggestue fra første dag. Glad og tilfreds og det kan tælles på en hånd hvor mange gange han ikke har villet afsted men er kommet det alligevel. Ofte har det haft forbindelse med at han har været træt om morgenen og generelt bare morgensur. 

Han vil aldrig med hjem når han hentes. Men det er fordi han hygger sig så meget i leg. også er han også sur et stykke tid efter 

Anmeld Citér

1. februar 2019

Oddi

Profilbillede for Oddi

Min søn startede her 1/1. Og nu er vi også lige flytte 1/12 så der er sket meget. 

Men han lyder meget ligesom din. Vil ikke afsted om morgen, vil ikke ind på stuen osv. 8/10 gange går afleveringen rigtig fint og pædagogerne siger han er glad og hygger. Når jeg kommer og henter spørger han altid” mor hvorfor kommer du nu?” - og vil ikke rigtig med hjem. 

Derudover er han hurtigt sur og pyldret når vi så er hjemme. Han er begyndt ikke at kunne mærke når han skal tisse ( han havde stortset smidt bleen mht tis før) - men den må vi have på nu igen. Så der er masser reaktioner her, dem må vi tage med��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.