40 minutters søvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.131 visninger
16 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. januar 2019

Anonym trådstarter

Jeg bliver snart vanvittig. Mit barn på 2 måneder sover max 40 minutter af gangen i løbet af dagen. Det er ikke altid jeg kan få hende tilbage i søvnen. Nogen gange er det eneste der virker, amning. Er bare lidt træt af at hun bruger mig som sut. Hun vil ikke bruge en rigtig sut. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2019

God-mor

Anonym skriver:

Jeg bliver snart vanvittig. Mit barn på 2 måneder sover max 40 minutter af gangen i løbet af dagen. Det er ikke altid jeg kan få hende tilbage i søvnen. Nogen gange er det eneste der virker, amning. Er bare lidt træt af at hun bruger mig som sut. Hun vil ikke bruge en rigtig sut. 

Dit barn er et helt normalt spædbarn. Fakta er at sådan er det at have børn. Det er hårdt arbejde 

Anmeld Citér

29. januar 2019

Stivdie

Kram til dig! 

Det er bare vanvittigt hårdt de første måneder! 

Det er desværre helt normalt. Mange babyer kører de første Ca 4 måneder en cyklus på 2-3 timer, hvor de er vågne og observerer, skal skiftes, spiser og sover. Og så starter de forfra igen.

Der sker et udviklingsspring omkring 4 måneder, hvor baby kan have lidt længere vågne perioder - og der begynder nogle babyer derfor også at tage længere lure. Evt kan du anskaffe dig et bæreredskab indtil da, fx en strækvikle eller en Ergobaby bæresele, så du kan have hænderne fri mens baby sover videre hos dig. Og der kan måske også være idé i at vænne baby stille og roligt til sut, så dine bryster kan få en lille pause en gang imellem. Snak evt. med din SSP om hvordan du skal gribe det an. Det kan godt tage lidt tid, men det er rart, når det lykkes. Så kan far også bedre være med til at trøste og give tryghed. 

Anmeld Citér

30. januar 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Da mine var to måneder var de højst vågne en time og klar til at sove igen. De sov i vikle i mine arme. Sov bedre og længere tid. Da de var tre måneder kom de i barnevogn i voksipose og de sov sindssyg godt i sådan en. Da de var 4 måneder var det tre faste lure. 

det er mega hårdt i starten og ja jeg følte mig også som en sut og følte at jeg sad fast i min ammestol - men det er en kort periode som går over igen. 

Anmeld Citér

31. januar 2019

Anonym

Dit barn er et helt normalt spædbarn. Fakta er at sådan er det at have børn. Det er hårdt arbejde 

Såååå provokerende et svar 

Nej jeg døjer med det sammen problem og nej sådan er det ikke at ha et baby, da de ligger kun og sover på overfalde og kommer ikke ned i den dybe søvn! Og det er ikke godt for dem da der sker så sindsygt meget i deres hjerner de første 3 måneder / 6 måneder! Det har brug for at komme ned i den helt dybe søvn!

Anmeld Citér

31. januar 2019

Anonym

Anonym skriver:

Har samme problem men hos mig var jwg rigtigt bekymret for baby da hun hele tiden var træt, hun kom aldrig i den dybe søvn ( der udviklinger hjernen sig) 

for os hjælper det med rutiner, at prøve lægge hende samme i barnevogn - nogle gange lægge baby i barnevogn lad hende sove de 30-40 minutter så da baby vågner gå en trille tur med hende så faldt hun i søvn igen med det samme -— Det er nu man skal skabe rutiner! Første gange hun faldt i søvn i barnevognen tog det mange gange jwg måtte trille den langtsomt nu sover hun 1 time ! vi er på rette vej hun er 3 måneder 

Anmeld Citér

31. januar 2019

God-mor

Anonym skriver:

Såååå provokerende et svar 

Nej jeg døjer med det sammen problem og nej sådan er det ikke at ha et baby, da de ligger kun og sover på overfalde og kommer ikke ned i den dybe søvn! Og det er ikke godt for dem da der sker så sindsygt meget i deres hjerner de første 3 måneder / 6 måneder! Det har brug for at komme ned i den helt dybe søvn!

Jeg har selv to børn. Jo det er skam fuldstændig normalt  Så ingen grund til at bekymrer TS, med at hendes baby skulle være unormal. Babyer er forskellige, og nogle sover rigtig dårligt og andre rigtig godt. Jeg har selv en af hver. Så jeg holder fast i mit svar. Om du kan lide det eller ej. 

Anmeld Citér

31. januar 2019

Oddi

Profilbillede for Oddi

Min søn var et 30 minutters barn. Sov max 30 min pr lur og sov han på mig ( med bsbs i munden) kunne sov han bedst og længst. Så det gjorde vi de første par måneder. Tilgengæld sov han hurtigt 3-4 timer i træk om natten. 

Det er møg hårdt - men nogle børn er bare sådan og har brug for trygheden i mors krop konstant. Det går over lige om lidt! - men ‘desværre’ er det helt normalt for så et spædbarn og er bare møghårdt for forældrene. 

Anmeld Citér

31. januar 2019

Anonym

God-mor skriver:

Jeg har selv to børn. Jo det er skam fuldstændig normalt  Så ingen grund til at bekymrer TS, med at hendes baby skulle være unormal. Babyer er forskellige, og nogle sover rigtig dårligt og andre rigtig godt. Jeg har selv en af hver. Så jeg holder fast i mit svar. Om du kan lide det eller ej. 

Men det er ikke helt idealt! Så bare at svare det er helt normalt sådan er det at være mor det er ikke sandt -

der 2 tigerspring kan man måle på hovedet omfang at de vokser for 2 uger meget i forhold til hvad er normalt! De har i DEN grad brug for at komme ind den dybe børn som mange børn har svært ved at komme ned i - Ja meget udbredt men ikke normalt hverken for baby eller mor - Mor skal kunne fungere 

Anmeld Citér

31. januar 2019

God-mor

Anonym skriver:

Men det er ikke helt idealt! Så bare at svare det er helt normalt sådan er det at være mor det er ikke sandt -

der 2 tigerspring kan man måle på hovedet omfang at de vokser for 2 uger meget i forhold til hvad er normalt! De har i DEN grad brug for at komme ind den dybe børn som mange børn har svært ved at komme ned i - Ja meget udbredt men ikke normalt hverken for baby eller mor - Mor skal kunne fungere 

Jeg kan ikke helt forstå hvor du vil hen. 

Hvad forestiller du dig man kan stille op? Det er en lille baby vi taler om, du kan altså ikke tvinge eller træne så lille et barn i at sove fordi du selv er træt Det er da hårdt at være nybagt mor, sådan er det da for os allesammen. Men at påstå at hendes baby er unormal, den må du længere ud på landet med. Det er bare ikke korrekt. 

Til dig TS - så siger min erfaring at det vender på et tidspunkt, og alt er en fase. Men det er hårdt at stå midt i. Min søn har heller aldrig brugt sut, så han sov også kun på mig og med en babs i munden det første halve år. I dag er han 22 måneder og det sidste år har han sovet godt både dag og nat, og jeg får min søvn. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.