Kør-selv ferie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.596 visninger
12 svar
1 synes godt om
27. januar 2019

anjo01

Hej. 

Er der nogen af jer, der har kørt på ferie selv med jeres barn? Jeg har et barn på 3 til sommer som jeg er selv med, og overvejer en kør-selv ferie. Men jeg synes det er Mega uoverskueligt at finde ud af, hvor jeg skal starte med at lede. Jeg forestiller mig, at selve turen også er en del af ferien, så turen må også godt bestå af hyggelige stop. Vi bor cirka 1 time fra den tyske grænse. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2019

Malene76

Vi kørte til Kroatien hvor vi boede i et mobilhome på Lanterna. Det var SÅ godt og pladsen var fantastisk. Jeg tager meget gerne derned igen. 

Vi havde en overnatning i Østrig på vej derned. Det synes jeg er den bedste, når man kører så langt på ferie

Mvh. Malene 

Anmeld Citér

27. januar 2019

anjo01

Malene76 skriver:

Vi kørte til Kroatien hvor vi boede i et mobilhome på Lanterna. Det var SÅ godt og pladsen var fantastisk. Jeg tager meget gerne derned igen. 

Vi havde en overnatning i Østrig på vej derned. Det synes jeg er den bedste, når man kører så langt på ferie

Mvh. Malene 

Hvor gammel var sit barn? Og var du den eneste voksne?

Anmeld Citér

27. januar 2019

Malene76

anjo01 skriver:

Hvor gammel var sit barn? Og var du den eneste voksne?

Vores søn var 6.  Vi var 3 voksne udover ham i bilen. 

Vi var afsted med min bror og svigerinde som har to drenge på 3 og 5. 

I begge biler gik det så fint. Vi havde downloadet film og serier på ipaden, havde bøger, spil og andet med. Vi tog de pauser der var brug for. Vi kørte hver for sig, dvs. at vi ikke ventede på hinanden. Vi kørte når børnene sov og holdt pauser når det var nødvendig i de respektive biler. 

Mvh. Malene 

Anmeld Citér

27. januar 2019

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jeg ville starte med at finde ud af hvor i vil hen. Kroatien? Tyskland? Italien? Frankrig? I kan eventuelt finde ud af hvor langt i vil køre. Norditalien er f.eks. omkring 16 timer. Sydkroatien tager mere end 20 timer. Vil i bo på hotel, camping eller Airbnb? E der noget specifikt i vil se på turen derned? Vi har kørt et par gange fra Norditalien til Danmark og Schweiz har et fantastisk landskab.

Siden du er alene (overså dette) ville jeg helt sikkert tage en overnatning, måske to, alt efter hvor langt du vil køre. 

Anmeld Citér

27. januar 2019

Astoria

Profilbillede for Astoria

Glemte at tilføje, når du ved hvor den endelige destination skal være, er det nemmere at kigge på kortet og finde gode stoppesteder. I den alder er det ikke så svært at finde. 

Anmeld Citér

28. januar 2019

anjo01

Astoria skriver:

Jeg ville starte med at finde ud af hvor i vil hen. Kroatien? Tyskland? Italien? Frankrig? I kan eventuelt finde ud af hvor langt i vil køre. Norditalien er f.eks. omkring 16 timer. Sydkroatien tager mere end 20 timer. Vil i bo på hotel, camping eller Airbnb? E der noget specifikt i vil se på turen derned? Vi har kørt et par gange fra Norditalien til Danmark og Schweiz har et fantastisk landskab.

Siden du er alene (overså dette) ville jeg helt sikkert tage en overnatning, måske to, alt efter hvor langt du vil køre. 

Jeg har slet ikke sat mig fast på, hvor vi dkal hen. Jeg dynes nemlig det er så uoverskueligt, at skulle fastsætte sig på et sted eller et land. Jeg er opvokset med charterferier, så det er helt nyt det her  

har du forslag til hvor det er godt at tage hen, når det er mor og søn på 3? 

Jeg gider ikke køre til Spanien fx, og vil gerne længere væk end Tyskland. - og igen, gerne med flere stop på vejen. Har fx hørt at der er nogle minitog i Hamborg, der ville være sjovt for eb tre-årig 

Anmeld Citér

28. januar 2019

321

Profilbillede for 321
anjo01 skriver:

Hej. 

Er der nogen af jer, der har kørt på ferie selv med jeres barn? Jeg har et barn på 3 til sommer som jeg er selv med, og overvejer en kør-selv ferie. Men jeg synes det er Mega uoverskueligt at finde ud af, hvor jeg skal starte med at lede. Jeg forestiller mig, at selve turen også er en del af ferien, så turen må også godt bestå af hyggelige stop. Vi bor cirka 1 time fra den tyske grænse. 

Garda søen er vel altid en klassiker. Ville stoppe i Hamborg eller Hannover og  derefter i Munschen og derefter køre ned og se Neuschwanstein slottet i Füssen på vejen til Italien. Alternativt kan du køre til Berlin først også til Munschen. 

Anmeld Citér

28. januar 2019

God-mor

anjo01 skriver:

Hej. 

Vi er ofte på kør selv ferie. I sommers var vi afsted i 3 uger. Vi kørte til München først, hvor vi havde lejet et hotelværelse i 4 døgn. Derefter videre til Kroatien hvor vi var i knap 3 uger på 1 campingplads og senere en lejet lejlighed gennem airbnb. Har børn på 1 og 5 år, og det gik godt 

Anmeld Citér

29. januar 2019

anjo01

God-mor skriver:

Vi er ofte på kør selv ferie. I sommers var vi afsted i 3 uger. Vi kørte til München først, hvor vi havde lejet et hotelværelse i 4 døgn. Derefter videre til Kroatien hvor vi var i knap 3 uger på 1 campingplads og senere en lejet lejlighed gennem airbnb. Har børn på 1 og 5 år, og det gik godt 

Hvad har jeres budget cirka været på? Har I campingvogn, eller er det mobilehome? Og var det bare dig og dine 2 børn? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.