Gastric bypass??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2019

Mamalou

Liland skriver:

Ved en gastric sleeve bypasser man ikke noget af tarmen som man gør ved en gastric bypass, tilgengæld, fjerner man op til 85 %  af mavesækken, så den får form som et langt rør (sleeve=ærme) dermed kan operationen ikke føres tilbage, de den del af mavesækken helt fjernes.

se mere her:

https://www.aleris.dk/vi-tilbyder/aleris-hamlet-hospitaler/overvagt/gastric-sleeve/

min mand er lige blevet indstillet, til en gastric sleeve og lægen har anbefalet at han få den frem for en bypass.

ved en bypass kan være risikofyldt og give en del bivirkninger bageffter både, vitaminmangel, dumping (pludseligt fald i blodsukkeret) og tarmforsnævring, vi har en kammerat der efter en bypass operation, har fået rigtig mange bivirkninger og derfor har manden herhjemme takket ja til en sleeve i stedet

Okay - tak for svar

Jeg kender også en, der har en del bivirkninger efter en gastic bypass. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2019

SejtNavnHer

Inden du tager skridtet med kirurgi, synes jeg du skal undersøge gastriball nærmere. 

Det er en ballon, der bliver ført ned i din mavesæk, og fyldt med væske. Altså, får du den samme effekt, med hurtig mæthedsfornemmelse etc., men uden at nogen skal skære i dig. 

Væsken i ballonen er fuldstændig harmløs for din krop, men farvet blå, så du kan se hvis den skulle springe. 

Det fungerer således, at ballonen udspiler/distenderer mavesækken, hvilket medierer mæthedssignaler til hjernen, hvorved du hverken kan eller vil overspise. 

Skulle det være sådan, at du ikke “føler den nok”, henvender du dig bare til lægen, der lavede den, som da fylder mere væske i. 

Anmeld Citér

26. januar 2019

B&J

Jeg syntes du skal snakke med din mand om hvorfor han siger nej..

Jeg var 100% glad for min mand var der 110% for ellers havde vi ikke været sammen i dag

han elskede mig da jeg vejede 150, kg og da jeg var helt nede og runde 74kg og efter jeg gik arbejdes løs tog jeg 20kg på men helt ærligt jeg har det godt med jeg tog de 20kg på for jeg syntes ikke om mig selv da jeg var så tynd og det sjove er, nu arbejder jeg i en Zizzi butik og elsker det og elsker alle kunderne og hele mit liv er fantastisk, jeg har haft min GB i over 8år 

Anmeld Citér

26. januar 2019

Anonym trådstarter

givmignr2 skriver:

Inden du tager skridtet med kirurgi, synes jeg du skal undersøge gastriball nærmere. 

Det er en ballon, der bliver ført ned i din mavesæk, og fyldt med væske. Altså, får du den samme effekt, med hurtig mæthedsfornemmelse etc., men uden at nogen skal skære i dig. 

Væsken i ballonen er fuldstændig harmløs for din krop, men farvet blå, så du kan se hvis den skulle springe. 

Det fungerer således, at ballonen udspiler/distenderer mavesækken, hvilket medierer mæthedssignaler til hjernen, hvorved du hverken kan eller vil overspise. 

Skulle det være sådan, at du ikke “føler den nok”, henvender du dig bare til lægen, der lavede den, som da fylder mere væske i. 

Har du prøvet det?? Jeg har overvejet den også, men synes bare der er en del i de grupper jeg læser på facebook hvor det har været penge ud af vinduet 

Anmeld Citér

26. januar 2019

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Jeg syntes du skal snakke med din mand om hvorfor han siger nej..

Jeg var 100% glad for min mand var der 110% for ellers havde vi ikke været sammen i dag

han elskede mig da jeg vejede 150, kg og da jeg var helt nede og runde 74kg og efter jeg gik arbejdes løs tog jeg 20kg på men helt ærligt jeg har det godt med jeg tog de 20kg på for jeg syntes ikke om mig selv da jeg var så tynd og det sjove er, nu arbejder jeg i en Zizzi butik og elsker det og elsker alle kunderne og hele mit liv er fantastisk, jeg har haft min GB i over 8år 

Han er bekymret for det faktum at jeg måske ikke optager vitaminer mere, og skal få alle mulige skavanker som følge deraf..... 

har du haft nogle problemer - bivirkninger? 

Anmeld Citér

27. januar 2019

SejtNavnHer

Anonym skriver:

Har du prøvet det?? Jeg har overvejet den også, men synes bare der er en del i de grupper jeg læser på facebook hvor det har været penge ud af vinduet 

Jeg har ikke selv prøvet det, men jeg kender 2 (den ene meget perifert) der har fået det lavet, og der har begge steder været succes med vægttab. 

Men ja, jeg kan godt se, at der er mange der ikke har haft den ønskede effekt af det. 

Jeg ville dog, hvis det var mig, til enhver tid afprøve det mindre invasive alternativ før jeg rodede mig ud i kirurgi. Det kunne jo være det bare var det, der skulle til. 

Anmeld Citér

27. januar 2019

B&J

Anonym skriver:

Han er bekymret for det faktum at jeg måske ikke optager vitaminer mere, og skal få alle mulige skavanker som følge deraf..... 

har du haft nogle problemer - bivirkninger? 

Jamen vitaminer og b12 er næsten 100% sikker på du skal tage resten af livet mine tal var super fine de første 7år også styrt dykkede de fordi jeg ikke tog mine vitaminer så min egen fejl, men nu tager jeg mine vitaminer og alt er perfekt.

og jeg har ingen bivirkninger overhovede 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.