Mindede jeres fødsel om jeres mors?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.025 visninger
25 svar
0 synes godt om
18. oktober 2009

Nybagt mor

Ja - har jo læst flere steder at det ofte ligger til kvinderne i familien at de føder meget ens.

Har dog aldrig fået det bekræftiget..

Min mor fødte selv meget hurtigt (mig ca 5 timer og min lillebror 6,5 time)

Tør dog næsten ikke håber på at det så også gælder for mig...

Så hvad har I erfaringer med derude?

Mange hilsner Christine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2009

oo

jeg har jo ikke selv født, men min mors fødsler tog alle 4 gange over et døgn, mens min yngste lillesøster (som er den eneste af os der har barn indtil videre) gik enormt hurtigt! jeg blev ringet op, at hun var taget på fødegangen klokken ti om formiddagen og klokken 14 var vi ude og se vidunderet så der passede det ikke. men min mor har alle mulige teorier om, at hun kan se det på vores hofteben og at min søster ligner min farmor, der også havde hurtige fødsler, mens jeg skulle ligne min mor og få enormt lange fødsler. min anden søster ligner en helt tredje og der er min mor overbevist om, at det ender i akut kejsersnit ...tsk tsk, alle de teorier

Anmeld

18. oktober 2009

CarinaSB

Min mindede slet ikk som min mors ..

Ved min søster tog det 6 timer fra første ve til hun var ude. Mig tog det 3½ time. Min lillebror tog det 1½ time og til sidst fik hun ks med min yngste lillebror da han var alt for lille og ikk fik næring nok .. så han blev taget ud i 7 mdr ..

Jeg fødte 3½ døgn fra den første ve ...

Anmeld

18. oktober 2009

Nybagt mor

CarinaSD skriver:

Min mindede slet ikk som min mors ..

Ved min søster tog det 6 timer fra første ve til hun var ude. Mig tog det 3½ time. Min lillebror tog det 1½ time og til sidst fik hun ks med min yngste lillebror da han var alt for lille og ikk fik næring nok .. så han blev taget ud i 7 mdr ..

Jeg fødte 3½ døgn fra den første ve ...

Puha - det var ærligt ikke det jeg forventede at høre her med en uges tid igen, men bad jo selv om det...

Anmeld

18. oktober 2009

CarinaSB

kommende-mor skriver:

Puha - det var ærligt ikke det jeg forventede at høre her med en uges tid igen, men bad jo selv om det...

Hehe .. så er det heldigt at det er forskelligt fra kvinde til kvinde for hvor lang tid det tager .. Men vil da håbe for dig at den ikk vare så længe

Anmeld

18. oktober 2009

Nybagt mor

Ja - skal vi ikke krydse fingre for det...

Anmeld

18. oktober 2009

Betina88

Jeg mener ikk' at jeg ligner min mors fødsel , da jeg fødte .. MEn jeg mistede meget blod som min mor .. Så der passer vi fint sammen dér ..

Anmeld

19. oktober 2009

TbCp

kommende-mor skriver:

Ja - har jo læst flere steder at det ofte ligger til kvinderne i familien at de føder meget ens.

Har dog aldrig fået det bekræftiget..

Min mor fødte selv meget hurtigt (mig ca 5 timer og min lillebror 6,5 time)

Tør dog næsten ikke håber på at det så også gælder for mig...

Så hvad har I erfaringer med derude?

Mange hilsner Christine

Min fødsels lignede absolut ikke min mors.... MEN... den mindede meget om 2 af min søsters fødsler.

Hendes 1. gang sad han skævt og måtte ud ved akut kejsersnit.... det kom Liva også.

Hendes 2. gang gik vandet i uge 35 + 3 og han kom ud ved kejsersnit..... Ved mig gik vandet i uge 35 + 2

Længden af min fødsel svarede vist meget godt til min søsters første.

Anmeld

19. oktober 2009

MetteT

Min minder desværre heller ikke om min mors... Alle hendes 4 fødsler gik rimelig hurtigt og min varede 24 timer fra første ve og til Kathrine var ude...

Knus Mette

Anmeld

19. oktober 2009

malou

Min mor sagde at alle kvinderne i vores familie havde haft en nem og hurtig fødsel.. - min mor var på arbejde på Sankt Joseph´s stifelsen da hun fødte mig... vupti under 2 timer var jeg ude....- pyhh bare jeg havde gjort hende kunsten efter... men ak nej... her tog det 19 timer fordi jeg bare ikke kunne udvide mig.... 

knus malou

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.