Hundeejere og kattevenner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg er hundeejer og elsker mine hunde, men det kunne aldrig falde mig ind at tage dem med i andres hjem uden at have aftalt det. Hvad jeg VIRKELIG har undret mig over, er forældre til en elev, som medbragte hunden til skolehjem-samtale - helt ind i lokalet og hen til bordet, hvor den sad på morens skød under hele samtalen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart
Mor og meget mere skriver:

Jeg er hundeejer og elsker mine hunde, men det kunne aldrig falde mig ind at tage dem med i andres hjem uden at have aftalt det. Hvad jeg VIRKELIG har undret mig over, er forældre til en elev, som medbragte hunden til skolehjem-samtale - helt ind i lokalet og hen til bordet, hvor den sad på morens skød under hele samtalen 

Hold da kæft. Så har man godt nok et sygeligt forhold til sit kæledyr, undskyld mig. 

Formåede du at undlade at kommentere på det? 

Anmeld Citér

4. januar 2019

Anonym

Åh jeg kender det. Har 3 vennepar med hund. 2 af dem har spurgt én gang “Er det ok vi tager hunden med?” - og fået ja. Det tror de nu betyder at det er ok de ALTID tager hunden med. �� 

Jeg synes hunde er klamme, de savler og lugter (af hund), og gider ikke have dem i nærheden af mine møbler, så ja’erne er givet om sommeren hvor vi har været i haven/på terrassen. Ikke om vinteren hvor alle selvfølgelig opholder sig indenfor. 

Jeg har derfor bedt dem om at orientere mig hvis de tager hunden med. Så kan jeg forberede mig lidt, og bede dem holde den i bryggerset eller lignende. Mit hjem, mine regler. 

Anmeld Citér

4. januar 2019

Anonym

Jeg er selv hundeejer og har 4 hunde. Selv jeg ville da ikke bare have mine venner tog deres hund med hjem til mig uden min tilladelse. Vi har altid hundene med ned til min svigerfar, men han har altså også et meget stort hus og giga lukket have de kan få lov at boltre sig i +hans egen hund elsker at komme til at lege med vores. Det er blevet en selvfølge at de kommer med der, men ellers bliver de hjemme hvis vi skal hjem til andre. Det er jo ikke deres ansvar at vi har hunde, og de skal ikke have dem i deres hjem, hvis de ikke bryder sig om det. Vores er heldigvis meget opdragne (Jagthunde) så de gør præcis hvad der bliver sagt og går ikke i op i møbler, så de meget få gange vi har dem med, har vi deres kurve med og de får lov at ligge i dem i venners bryggers eller et værelse med et ben og gnasker i det, men det er yderst sjælent og det er altid med værterne tilladelse!  Og skal nogle passe dem, bliver det i vores hjem. Aldrig vil jeg tage mine hunde med, bare fordi. 

Det er helt okay at i siger fra, også specielt pga kattens ve og vel. Det er dens hjem, og skal ikke føle sig stresset grundet nogle hundeejere ikke kan lade sin hund blive hjemme i de timer de er ude. 

Anmeld Citér

4. januar 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg har kat. Den har jeg haft i 14 år nu 

Inden for de sidste 5-7 år har flere og flere af vores familieog venner fået hunde. I starten havde det første par deres hund med, når de besøgte os. Nu er der så blevet 4 hundeejere der mener at de bare kan medbringe deres hunde til fest hos os.

Vi har sagt pænt stop. Katten er gammel og det kan ikke være rigtigt at den er jagtet på egen hjemmebane. Hundene fylder, skaber uro og en enkelt savler massivt på sine omgivelser 

Hundeejerne er gale på os og en enkelt har nu aflyst en aftale med os pga hunde-stoppet.

Men hvorfor Søren går det galt? Kan hunde ikke være alene hjemme de timer? Er ejerne forkælede? De har vel overvejet pasning når de er på job  til tandlæge eller what ever... er vi for intolerente ?

Oplever I det samme? Hbad tænker I? Og Hvorfor mon de hunde skal med alle vegne? 

Jeg har aldrig oplevet at nogen tager deres hunde med. Selvfølgelig kan du frabede dig hundebesøg

Anmeld Citér

4. januar 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hahaha - det er nu ret sjovt. 

Anmeld Citér

4. januar 2019

B&J

Jeg er kat og hunde elsker.

men det er jeres hjem og når i siger stop er det stop jeres hjem og jeres regler 

Anmeld Citér

2. februar 2019

Anonym

Selvom det er lang side du har skrive dette håber jeg Ikke det gør noget jeg kommer med en lille kommentar. Selvom jeg selv er hundeejer forstår jeg dig udmærke godt jeg mener ikke vi som hundeejer kan forvente at vi bare kan tag vores hundene med som var det et lille barn det er mange lidt jeg har min med det er kun hvis jeg får afvide jeg skal tag ham med 

Anmeld Citér

2. februar 2019

Anonym

What det er alligevel vildt 

Anmeld Citér

2. februar 2019

Anonym

Jeg er hundeejer , de fleste i min familie har hund . Men hundene er altså ikke med på besøg . Kunne aldrig drømme om at tage min hund med hos andre med mindre det er aftalt . At besøget indeholder leg for hundene og gåtur . 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.