Hundeejere og kattevenner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.691 visninger
22 svar
28 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. januar 2019

Anonym trådstarter

Jeg har kat. Den har jeg haft i 14 år nu 

Inden for de sidste 5-7 år har flere og flere af vores familieog venner fået hunde. I starten havde det første par deres hund med, når de besøgte os. Nu er der så blevet 4 hundeejere der mener at de bare kan medbringe deres hunde til fest hos os.

Vi har sagt pænt stop. Katten er gammel og det kan ikke være rigtigt at den er jagtet på egen hjemmebane. Hundene fylder, skaber uro og en enkelt savler massivt på sine omgivelser 

Hundeejerne er gale på os og en enkelt har nu aflyst en aftale med os pga hunde-stoppet.

Men hvorfor Søren går det galt? Kan hunde ikke være alene hjemme de timer? Er ejerne forkælede? De har vel overvejet pasning når de er på job  til tandlæge eller what ever... er vi for intolerente ?

Oplever I det samme? Hbad tænker I? Og Hvorfor mon de hunde skal med alle vegne? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg kender ultra få der kan finde på at medbringe en hund. Og de der kan, gør det kun hvis de ved det er ok med dem de besøger. Så nej, jeg oplever intet der ligner det du beskriver!

En hund kan godt være alene, og hvis de har dårlig samvittighed over at tage fra dem igen, efter de har været hjemme fra job fx, må de jo lade være at tage ud igen, eller invitere gæsterne hjem til dem selv.

Anmeld Citér

4. januar 2019

Anonym

Ømt punkt! Hunde er familiemedlemmer.. men jeg er så træt af hunde, som skal med overalt. Jeg har kun en veninde med hund. Må ærligt indrømme at hunden er årsag til at vi ikke inviterer hende på weekendophold, på middage hjemme.. ærgeligt. Virkelig ærgeligt. Jeg har passet hundene før og de skrammede både min bil indvendigt og dørene i mine lejlighed. Ikke småting. Vi har udlejningsejendom og weekenden står for mit vedkommende på at male et rum- hvor gæster har ladet hunden været alene hjemme og deraf kradsmærker på væggene. Utallige gange er jeg kommet hjem til hundehår i bunkevis, møgbeskidt sengetøj... samtlige betræk af sofaer osv skal vaskes. Jeg er SÅ træt af folk med hunde, som på ingen måde tager hensyn til at vi alle skal kunne være her. Jeg ville ikke acceptere hunde som er til gene for katten, det er trodsalt dens hjemmebane.  

Anmeld Citér

4. januar 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart

Det er helt vildt hvis folk bare uden videre kan forvente at de kan slæbe deres dyr med. Det kan godt være de synes dyrene er familie men det må de nøjes med derhjemme.

Det er HELT fint at sige fra.

Anmeld Citér

4. januar 2019

biniek

Hej 

Jeg synes det er helt fair at sige at det ikke går 

Men forstår jeg dig ret hvis de før har fået lov at medbringe hunde i jeres hjem?

Jeg tænker det måske er svært for dem at forstå hvorfor de pludslig ikke må?

Hvis jeg forstår dig ret er det nok en tilvænnings proces der lige skal oberstås tænker jeg 

Anmeld Citér

4. januar 2019

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Hold da op.. Ligefrem at springe fra! 

Vi er både katte og hundemennesker i vores familie.. Jeg har to katte, og mine forældre og søster har hunde.. De plejer at kunne tage dem med, men hvis vi skal være mange, så har jeg og kæresten før sagt, at de ikke skal tage dem med.. Og her er der fuld forståelse.. Forstår ikke helt din omgangskreds, hvis de bliver så sure 

Anmeld Citér

4. januar 2019

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har kat. Den har jeg haft i 14 år nu 

Inden for de sidste 5-7 år har flere og flere af vores familieog venner fået hunde. I starten havde det første par deres hund med, når de besøgte os. Nu er der så blevet 4 hundeejere der mener at de bare kan medbringe deres hunde til fest hos os.

Vi har sagt pænt stop. Katten er gammel og det kan ikke være rigtigt at den er jagtet på egen hjemmebane. Hundene fylder, skaber uro og en enkelt savler massivt på sine omgivelser 

Hundeejerne er gale på os og en enkelt har nu aflyst en aftale med os pga hunde-stoppet.

Men hvorfor Søren går det galt? Kan hunde ikke være alene hjemme de timer? Er ejerne forkælede? De har vel overvejet pasning når de er på job  til tandlæge eller what ever... er vi for intolerente ?

Oplever I det samme? Hbad tænker I? Og Hvorfor mon de hunde skal med alle vegne? 

Forstår jer godt. Hvis i ikke vil have hund i jeres hjem skal i heller ikke.

folk skal ikke tage det som en selvfølge at hunden skal med. Så må de spørger pænt om det er okay. 

Jeg havde gjort det samme som jer også må de være sure 

Anmeld Citér

4. januar 2019

Pb18

Jeg synes sagtens at du kan forsvare at sige at katten bliver stresset af at der kommer hunde på besøg og derfor kan i ikke længere tillade dette. Det er trods alt katten der bor der og hvad der ikke var et problem da et enkelt par havde hund  har nu vist sig at blive det  nu hvor flere har anskaffet sig hunde ...

Som jeg læser det, kommer flere af hundene også på besøg samtidig - det kan jeg godt forstå må skabe uro!

Jeres hjem - jeres regler og så længe i forklarer situationen, så bør alle have fuld forståelse.

Men når det så er sagt, så er min oplevelse også at visse hundeejere mangler forståelse for at alle ikke er lige så begejstrede for deres hund, som de selv er. Jeg er utryg ved fremmede hunde, der vil snuse og jeg har et par gange fået skæld ud for at bede hundeejeren om at holde deres hund væk - endda en gang hvor hunden ud af det blå hoppede op og endda ødelagde mine strømpebukser. Den ville jo bare hilse  jeg har også fået skæld ud for ikke at nå at undvige da en hund torpedere mit cykelhjul fra siden så jeg fløj på hovedet ned i asfalten. Hunden kunne jo have været kommet til skade... 

Anmeld Citér

4. januar 2019

1518

Katte er altså ligeså meget familiemedlemmer for nogle, som hunde er for andre! Vi har 2 indekatte, og folk ville blive bedt om enten at lade kræet blive i bilen eller at køre igen, hvis de kom anstigende med deres hund  Hvorfor skal mine “børn” lide under, at deres hund ikke kan finde ud af at være alene hjemme? Det er deres hjem, deres trygge verden, og de skal da ikke jages rundt eller tvinges i skjul pga. fremmede dyr! I min verden skal jeres venner lære at se ud over deres egen næsetip, for helt ærligt: At blive fornærmet ovet, at hunden ikke må komme med, er helt ufatteligt barnligt!

Anmeld Citér

4. januar 2019

SofiaMik

Forstår dig så godt,  har en kat, der kan finde på at tisse i både sofa og senge, hvis en hund kommer på besøg, så det er min "undskyldning" for at hunde er uvelkomne her.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.