Henvisning fra lægen til børnepsykolog

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2019

Abracadabra

Anonym skriver:

Min erfaring er desværre at det er svært at få psykolog til sit barn . Vores læge kunne ikke henvise til psykolog, da børn under 18 år ikke kan få hjælp den vej . Vores PPR tilbyder desværre ikke psykolog hjælp så ja lidt op af bakke . Håber det lykkes jer at få hjælp

Det er fordi, at børn bedst behandles familieorienteret. Man kan ikke bare sende dem til psykolog og få dem fixet (det kan man heller ikke med voksne). Der skal lægges et stort arbejde i familien: Barnet skal hjælpes af forældrene frem for professionelle (men forældrene har muligvis brug for sparring i forhold til relationen med barnet). 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2019

Abracadabra

Lefrica skriver:

Det var jeg også ude i, men den børnepsykolog jeg fik fat i rådede os til at gå den kommunale vej, for der er mere i det end “bare” udadreagerende adfærd og hun mener at det ender med noget samværshalløj og så skal det foregå på den rigtige måde..

Min erfaring (fra Kbh) er også, at det offentlige system fungerer bedre end det private, når det kommer til børn. 

Jeg håber, at I får hjælp snart. 

Anmeld Citér

3. januar 2019

Anonym

Abracadabra skriver:

Det er fordi, at børn bedst behandles familieorienteret. Man kan ikke bare sende dem til psykolog og få dem fixet (det kan man heller ikke med voksne). Der skal lægges et stort arbejde i familien: Barnet skal hjælpes af forældrene frem for professionelle (men forældrene har muligvis brug for sparring i forhold til relationen med barnet). 

Det er som sådan mig ligegyldigt , faktum er at udfra min erfaring  er det nærmest umuligt at få hjælp til børn . Selvfølgelig kan man hjælpe børn og voksne via psykolog, kommer jo an på problemstilling .

Anmeld Citér

4. januar 2019

Patriarken

Lefrica skriver:

Hej med jer, 

Min søn på 7 år har desværre haft et par hårde år, som har resulteret i at han har brug for at komme til en børnepsykolog. Det er eskaleret fuldstændig henover nytåret hos samværsforælder på trods af indsats henover eftreåret fra bopælskommune, men det lader desværre ikke til at have hjulpet hos samværsforælder.  Men er det noget lægen kan henvise til? Talte med vores kommune i går, da der foreligger et par henvisninger grundet vold i hjemmet hos samværsforælder, så de kender godt til hans sag. De rådede mig til at ringe til egen læge og få en henvisning til en psykolog, da det simpelthen tager for lang tid i kommunalt regi, grundet procedurer og så videre. De mener at han har brug for hjælpen nu og der vil gå op til 4 måneder inden han kunne få hjælp igennem kommunen, da de først skal igennem en børneundersøgelse grundet de tidligere underretninger. Jeg aftalte med hende at hvis vi ikke kunne få hjælpen igennem lægen eller på egen hånd, så sætter de møllen igang ved dem, så han skal nok få hjælpen uanset hvad 

Men kan lægen henvise til en børnepsykolog? Jeg har forgæves forsøgt at ringe til egen læge i dag, men det er ikke lykkedes - de er vidst ramt at nedbrud på telefonerne. Jeg vil selvfølgelig fortsat forsøge at få kontakt til dem, men ville lige høre om der var nogen herinde, der vidste noget om dette? 

Hvad med henvisning til de regionale børnehuse?! Såfremt barnet har været udsat eller vidne til vold og politi eller sundhedsvæsen er involveret, så kan barnets bopælskommune henvise til et forløb, som en del af et paragraf 50 forløb, såfremt dette er fundet nødvendigt.

Dette sker primært hvis barnet har været udsat for overgreb, men der er mulighed for det. Og de har om nogen ekspertise omkring dette.

Ellers er keg helt enig med en anden bruger omkring familiebaseret terapi.

Ellers søg lidt på -Tal Om Det, Hvad Børn ved har de ondt af-.

Anmeld Citér

4. januar 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Patriarken skriver:

Hvad med henvisning til de regionale børnehuse?! Såfremt barnet har været udsat eller vidne til vold og politi eller sundhedsvæsen er involveret, så kan barnets bopælskommune henvise til et forløb, som en del af et paragraf 50 forløb, såfremt dette er fundet nødvendigt.

Dette sker primært hvis barnet har været udsat for overgreb, men der er mulighed for det. Og de har om nogen ekspertise omkring dette.

Ellers er keg helt enig med en anden bruger omkring familiebaseret terapi.

Ellers søg lidt på -Tal Om Det, Hvad Børn ved har de ondt af-.

“Snak om det” 

- jeg tænker dog, det mere vedrører børn af psykisk sårbare/syge forældre. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.