Hej med jer,
Min søn på 7 år har desværre haft et par hårde år, som har resulteret i at han har brug for at komme til en børnepsykolog. Det er eskaleret fuldstændig henover nytåret hos samværsforælder på trods af indsats henover eftreåret fra bopælskommune, men det lader desværre ikke til at have hjulpet hos samværsforælder. Men er det noget lægen kan henvise til? Talte med vores kommune i går, da der foreligger et par henvisninger grundet vold i hjemmet hos samværsforælder, så de kender godt til hans sag. De rådede mig til at ringe til egen læge og få en henvisning til en psykolog, da det simpelthen tager for lang tid i kommunalt regi, grundet procedurer og så videre. De mener at han har brug for hjælpen nu og der vil gå op til 4 måneder inden han kunne få hjælp igennem kommunen, da de først skal igennem en børneundersøgelse grundet de tidligere underretninger. Jeg aftalte med hende at hvis vi ikke kunne få hjælpen igennem lægen eller på egen hånd, så sætter de møllen igang ved dem, så han skal nok få hjælpen uanset hvad 
Men kan lægen henvise til en børnepsykolog? Jeg har forgæves forsøgt at ringe til egen læge i dag, men det er ikke lykkedes - de er vidst ramt at nedbrud på telefonerne. Jeg vil selvfølgelig fortsat forsøge at få kontakt til dem, men ville lige høre om der var nogen herinde, der vidste noget om dette?
Anmeld
Citér