Hjælp! Mangler institution!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.233 visninger
16 svar
23 synes godt om
31. december 2018

Rixus

Profilbillede for Rixus

Vi står og skal flytte til viborg 1. Februar. Jeg har fået fast job i Viborg og 'mor' pendler til Århus. Vi har opsagt lejlighed og vores drengs nuværende plads i vuggestue. Vi havde egentligt fået en plads hos en dagplejemor til vores søn fra 1. Februar men vi er først nu blevet opmærksomme på hendes åbningstider.! (vi er vant til vuggestue så troede også dagplejemødre lukkede sent). Men den nye dagplejemor lukker altså klokken 16 mandag-torsdag og kl 15 fredag. Af logistiske årsager kan det simpelthen ikke lade sig gøre for os at hente vores dreng før kl 16.30 og der er ingen ledige pladser pr 1. Februar eller sågar 1. Marts i Viborg..

Hvad hulen gør man så... Pladsgarantien kan vi ikke bruge da det kan tage 3 måneder og vi risikerer at han kommer et sted hen vi ikke synes er godt.. Der er kun 5 private dagplejemødre i Viborg og afventer svar fra dem om de har plads - men har ikke de store forventninger til at de kan hjælpe med 1 måneds varsel. 

Har i nogen ideer til hvad vi kan gøre?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. december 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Rixus skriver:

Vi står og skal flytte til viborg 1. Februar. Jeg har fået fast job i Viborg og 'mor' pendler til Århus. Vi har opsagt lejlighed og vores drengs nuværende plads i vuggestue. Vi havde egentligt fået en plads hos en dagplejemor til vores søn fra 1. Februar men vi er først nu blevet opmærksomme på hendes åbningstider.! (vi er vant til vuggestue så troede også dagplejemødre lukkede sent). Men den nye dagplejemor lukker altså klokken 16 mandag-torsdag og kl 15 fredag. Af logistiske årsager kan det simpelthen ikke lade sig gøre for os at hente vores dreng før kl 16.30 og der er ingen ledige pladser pr 1. Februar eller sågar 1. Marts i Viborg..

Hvad hulen gør man så... Pladsgarantien kan vi ikke bruge da det kan tage 3 måneder og vi risikerer at han kommer et sted hen vi ikke synes er godt.. Der er kun 5 private dagplejemødre i Viborg og afventer svar fra dem om de har plads - men har ikke de store forventninger til at de kan hjælpe med 1 måneds varsel. 

Har i nogen ideer til hvad vi kan gøre?? 

En ung pige i huset.

Anmeld Citér

31. december 2018

Rixus

Profilbillede for Rixus
BAE skriver:

En ung pige i huset.

Men hvordan finder man en der kan arbejde 7-16.30 hjemme hos os 5 dage i ugen til en overkommelig pris :/

Men ellers tak

Anmeld Citér

31. december 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart
Rixus skriver:

Men hvordan finder man en der kan arbejde 7-16.30 hjemme hos os 5 dage i ugen til en overkommelig pris :/

Men ellers tak

I behøver vel kun en som har mulighed for at hente barnet hos dagpleje og passe til I er hjemme. 

Anmeld Citér

31. december 2018

Abracadabra

Hvad med at gå ned i tid, så I kan hente tidligere - måske bare i nogle måneder, til I har fundet et sted med bedre åbningstider. 

Hvis I alligevel skal have en hente-pige til måske 5-6.000 om måneden, skal I jo brutto tjene det dobbelte. Så kan det nok bedre betale sig selv at gå ned i tid. 

Anmeld Citér

31. december 2018

CBbaby

1. Snak med dagplejemoderen - og måske tilbyd hende et ekstra beløb for at holde åbent i en periode til I får plads i en vuggestue

2. Få fat i en ung pige eller reservebedste der kan bringe og hente. 

3. Søg privat dagpleje et andet sted end i jeres by, så det ligger tæt på en af jeres arbejder

4. Hør om muligheden for nedsat tid i et par måneder. Eller brug noget ferie spredt ud over uden, hvis det er muligt. Eller hvis I stadig har noget barsel på dagpenge, så se om I kan aftale af en af jer (i en periode) har deltid med delvist dagpenge. (Det kender jeg nogen, som har gjort)

Det er jo alt sammen lidt dyrere løsninger. Men det er for en periode. Til I får vuggestueplads.

Har I reelt ikke råd til det. Så ville jeg ringe til den ene arbejdsplads og tage konsekvensen og tale om orlov eller frasige sig stillingen. 

Jeg forstår ikke helt, hvorfor I ikke har undersøgt åbningstiderne i øvrigt. De svinger jo også for vuggestuerne? Bare i vores område er der alt fra 6-18 åbent og 7-15 åbent hver dag.

Det handler jo om, hvordan vughestuerne prioriterer deres normering og ansatte henover dagen. Jo længere åbningstider, jo dårligere normering, da de alle har de samme 3 voksne på stuerne, som så skal dække ind i enten kortere eller længere tid. 

Håber i finder en løsning. Men husk også at tjekke vuggestuernes åbenstider ud. 

Anmeld Citér

31. december 2018

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

jeg tænker også en barnepige der kan hente og passe til I kommer hjem og evt. aflevere om morgenen.  Hvis I har facebook kan I prøve at søge efter barnepiger-grupper og finde en i jeres område.

Anmeld Citér

31. december 2018

Babilooo

måske kan I kigge på logistikken.. dvs købe en bil hvis I anvender det offentlige.

Ellers kan I have dage hvor du fx både henter og bringer for så dagen efter ikke at skulle hente og bringe. De dage hvor du så ikke skal bekymre dig om børnehåntering kan du tage på arbejde kl 6.30 og arbejde så længe det er nødvendigt. Så stresser man ikke over at skulle hente. Og man undgår noget af myldretiden.

men det er en del timer hvis du vil have barn i institution fra 7-16.30....

En mulighed er også at din kone skifter arbejde så der ikke skal pendles. 

Din kone kan søge arbejde tættere på. Hvis Hun pendler mellem Viborg og Århus tager det jo meget tid...?

Anmeld Citér

31. december 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Da jeg læste til pædagog vat der flere som havde et job hvor de afleverede børn i institution og hentede og skulle være hjemme med barnet til en af forældrene kom hjem. Og fra tid til anden når forældrene havde brug for pasning gjorde de også det, for så kendte de barnet. 

Kunne det være en mulighed? 

Anmeld Citér

31. december 2018

Babilooo

Nu ved jeg ikke hvordan det er mht til jobsituationen inden for din konens arbejdsfelt.. men det tager med bil og tog over en time hver vej for din kone. Dvs det mest oplagt ville da være for din kone at finde noget tættere på.

For mig ville set i hvert fald aldrig hænge sammen med så lang transporttid. Selvom det måske kunne lade sig gøre fordi vores institution lukker 17.00 ville jeg personligt mene tiden var bedre brugt med mit barn. Tid i bil er spildtid. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.