1. Snak med dagplejemoderen - og måske tilbyd hende et ekstra beløb for at holde åbent i en periode til I får plads i en vuggestue
2. Få fat i en ung pige eller reservebedste der kan bringe og hente.
3. Søg privat dagpleje et andet sted end i jeres by, så det ligger tæt på en af jeres arbejder
4. Hør om muligheden for nedsat tid i et par måneder. Eller brug noget ferie spredt ud over uden, hvis det er muligt. Eller hvis I stadig har noget barsel på dagpenge, så se om I kan aftale af en af jer (i en periode) har deltid med delvist dagpenge. (Det kender jeg nogen, som har gjort)
Det er jo alt sammen lidt dyrere løsninger. Men det er for en periode. Til I får vuggestueplads.
Har I reelt ikke råd til det. Så ville jeg ringe til den ene arbejdsplads og tage konsekvensen og tale om orlov eller frasige sig stillingen.
Jeg forstår ikke helt, hvorfor I ikke har undersøgt åbningstiderne i øvrigt. De svinger jo også for vuggestuerne? Bare i vores område er der alt fra 6-18 åbent og 7-15 åbent hver dag.
Det handler jo om, hvordan vughestuerne prioriterer deres normering og ansatte henover dagen. Jo længere åbningstider, jo dårligere normering, da de alle har de samme 3 voksne på stuerne, som så skal dække ind i enten kortere eller længere tid.
Håber i finder en løsning. Men husk også at tjekke vuggestuernes åbenstider ud.
Anmeld
Citér