Nedtrapning af amning om natten - hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. december 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi
Lisette W skriver:

Jeg vil helst heller ikke stoppe med at amme endnu, men bare skære ned så det ikke er en gang i timen som det nogen gange er. Hvis vi kunne nøjes med en nat-amning ville jeg være glad. For nogle uger siden prøvede jeg at sove 2,5 time i træk og det var helt fantastisk! Min mand og jeg må lige tale om hvornår vi er klar for vi er begge hvad der føles som kronisk udmattede så vi kunne nemt give op kl 3 om natten... 

Men han kan jo ikke tælle? Så hvordan skal han kunne forstå at natamningen nr 1 er acceptabel men nr 2,5,10 er ikke? Det forvirrer et lille barn. 

Vi gjorde det at vi skar natamningen fra- men jeg ammede stadig en hyggetår inden putning. Mem vågnede han om natten var det vand og tryghed på en anden måde. 

Her resulterede det også i st vores søn begyndte at spise mere rigtig mad ( nok fordi han ikke længere spiste sig mæt i mælk om natten) og generelt sov bedre, dog stadig med korte opvågninger hvor han havde tabt sin sut, skulle have vand, kram osv. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2018

Lea2787

Profilbillede for Lea2787

Måske kan du bruge denne: 

https://www.ammenet.dk/wiki/natammestop

Jeg ammer stadig min på 13 mdr om natten. Sådan 3-5 gange. Jeg synes, det er fint. Hun sover videre med det samme. Storebror vågnede også flere gange hver nat indtil ca 2,5 år - selvom han ikke blev ammet. Sover nærmest mere med natamningerne af den lille, end da jeg skulle op og give storebror sut og nusse.. 

Det er jo en smagssag

Anmeld Citér

26. december 2018

Babilooo

Lisette W skriver:

Jeg må lige høre om min mand kunne være klar på at tage ham om natten. Jeg tvivler, på der vil gå meget mere end et kvarter før han vil give op og bede mig om at tage over

Hvis du vil netannoncer til livs kan det altså ikke være dig der står for det. Det er for hårdt for dig og unødvendigt hårdt for jeres barn. Han kan jo lugte mælken.

og netamninger kan sagtens skæres væk ved 9 måneder - det hat alle sp jeg har talt med sagt.

mine drenge sov ca fra 22-5 fra de var 3 måneder. 

Anmeld Citér

26. december 2018

migxher

Vent 9 måneder er stadig lille og det er helt normalt at vågne flere gange om natten i den alder. Desuden er ingen amning ikke lig med ingen opvågninger. Uden amning kan du bare risikere at det bliver sværere at få barnet tilbage i søvnen igen. Det lærte jeg selv på den hårde måde og gik faktisk tilbage til natamning fordi det var nemmest og hurtigst om natten.

Anmeld Citér

27. december 2018

ET

Jeg ville ikke begrænse amningen om dagen hvis han ikke får skemad, men spiser selv. Så vidt jeg husker er fri adgang til brystet eller mme også en del af BLW.

Nogle gange er natamning et spørgsmål om vane, men det skal vel først udelukkes at han ikke reelt er sulten. Hvad med at prøve fylde ham godt op med mad med masser af gode fedtstoffer og bryst ad libitum og se om det ikke hjælper?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.