Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:
Hej .Jeg er meget tæt på min fætter. Han er kun 14. For en uge siden fortalte han mig at han jævnligt ryger hash. Ca hver anden uge.
Jeg er meget beæret over at han fortæller mig noget så "personligt" som han tydeligvis ikke har fortalt til sine forældre.. jeg prøvede at snakke med ham om det på en ikke dømmende måde, min egen oplevelse med bekendte der ryger/har røget, og så fik jeg spurgt ham lidt ind. Det er sammen med venner, og han røg første gang for 2 år siden..
Hvad foreslår i? Burde jeg sige det til forældrene? Er det en bjørnetjeneste at holde på hemmeligheden, for ikke at bryde hans tillid?
Jeg ville snakke med ham, og sige at jeg mener at han bør fortælle det til sin forældre. (Og at jeg gerne vil gå med ham og støtte ham, hvis han har brug for det)
Og jeg vil også fortælle ham min mening om hash(12 år er sku tidligt) For børn skal ikke ryge sådan noget.
Og hvis han ikke siger det, ville jeg sige at jeg ville sige det.. Jeg ville ikke kunne klare, hvis der nu gik noget galt, og jeg kunne have gjort noget.
Anmeld
Citér