Høretest?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

707 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. december 2018

xStinepigen

Sidder Her og venter på, at keg på et eller anset tidspunkt kan komme igennen Køen til min søns ørelæge, men den er fyldt 

kan man godt få høre testet en 3 årig? Han er MEGET højlydt, bare i alm leg og snak. Han har haft fået lagt dræn en gang, men er i tvivl om de stadig fungere. Han larmer rigtigt meget, i snak og leg, men er ikke selv særligt god til høje udvande lyde? Jeg er selv bruger af høreapparat, med arveligt høretab samt høretab fra mellemørebetændelser, arvæv i ørene osv. 

Men er det muligt at få høre testet så lille en størrelse? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2018

Bettybom

Ja det er det. 

Min datter blev testet da hun var 3 uger gammel, fordi jeg selv har høretab. Og skal igen om et år ( for en sikkerheds skyld)z 

jeg blev testet da jeg var 2,5 og havde så et høretab. 

Men hvis du selv har et arveligt høretab - er dit barn så ikke tjekket? Det er derfor mit barn blev tjekket  

Anmeld Citér

19. december 2018

xStinepigen

Bettybom skriver:

Ja det er det. 

Min datter blev testet da hun var 3 uger gammel, fordi jeg selv har høretab. Og skal igen om et år ( for en sikkerheds skyld)z 

jeg blev testet da jeg var 2,5 og havde så et høretab. 

Men hvis du selv har et arveligt høretab - er dit barn så ikke tjekket? Det er derfor mit barn blev tjekket  

Nej, er selv først lige blevet testet for om mit høre tab var arveligt. Og noget er det er enten arveligt eller fordi jeg er født for tidligt. Men ville egentligt ringe og sige det til ørelægen, ville nemlig gerne have ham tjekket for det . Hvordan høretester de en ca 3 årig? Samme måde sim spæd? For den gang var der ikke noget på ham hvertfald, men der havde han heller ikke haft væske eller noget endnu

Anmeld Citér

19. december 2018

Bettybom

Jeg må faktisk melde pas, på hvordan en høretest foregår hos en 3 årig  

Men inde på facebook findes en side der hedder HBF ( hørehæmmede børns forældre) og der vil der nok være nogen der kan svare på det  

jeg ved dog heller ik om mit høretab er arveligt ( men sagde bare at jeg ikke vidste det og så kommer barnet automatisk “under luppen&rdquo

Anmeld Citér

19. december 2018

Soonmom

Går han ikke til kontrol med sit dræn? 

Anmeld Citér

19. december 2018

xStinepigen

Soonmom skriver:

Går han ikke til kontrol med sit dræn? 

Jo det gør han, men der we ved at være ret lang tid siden, skal bestille tid til det om en månedes tid. Sidst bar det ene faldet id og skorper om det andet, så gætter på de er ude igen. Men de tjekker jo ikke hørelsen alene SF dne grund 

Anmeld Citér

19. december 2018

fo82

xStinepigen skriver:

Sidder Her og venter på, at keg på et eller anset tidspunkt kan komme igennen Køen til min søns ørelæge, men den er fyldt 

kan man godt få høre testet en 3 årig? Han er MEGET højlydt, bare i alm leg og snak. Han har haft fået lagt dræn en gang, men er i tvivl om de stadig fungere. Han larmer rigtigt meget, i snak og leg, men er ikke selv særligt god til høje udvande lyde? Jeg er selv bruger af høreapparat, med arveligt høretab samt høretab fra mellemørebetændelser, arvæv i ørene osv. 

Men er det muligt at få høre testet så lille en størrelse? 

Jeg tænker at I vil blive sendt på en offentlig høreklinik, jeg ved ikke om praktiserende ørelæge har det rigtige udstyr.

Nu ved jeg ikke hvor du er fra, og hvor lang ventetiden er på nærmeste offentlige høreklinik, men jeg ville nok kigge lidt på ventelisterne og evt gå efter det sygehus med korteste ventetid. 

Jeg ved så heller ikke om der er andre ventetider for Børne audiometri..

Uanset hvad, vil i skulle behandles i offentligt regi, da private klinikker ikke må behandle børn (herunder også selve høreprøven).

Men du kan sagtens få testet en 3 årig... Jeg var lidt bekymret for hvorvidt en 3 årig kan deltage i høreprøven, men de har specielle metoder for de små :-) og er det helt tosset, så kan de måle på måder hvor barnet ikke aktivt skal respondere i testen :-) 

Håber det hjalp dig videre:-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.