Hej alle på baby.dk, jeg står i et 'forkælet' dilemma angående hvor vi skal holde jul i år.
Først får i historien;
Min mand og jeg har en søn på 18 måneder og jeg er højgravid. Vi er inviteret hjem til mine forældre hvor min søster og hendes familie også kommer. Der bliver en smule trængt da vi alle skal sove i huset. Det tager MINDST 1 timer at putte vores søn, hvilket sikkert midt i ris a la manden. Sidste år sov min mand og jeg sammen på en lille madras og sønnen i barnevognskassen. I år kan jeg IKKE komme ned på en madras. Vores søn vågner kl 5 og vi vil nødigt vække hele huset. D. 25. holder mine forældre julefrokost for alle mine søskende og deres børn. Vi snakker derfor om at holde jul alene = Jeg kan sove i min seng. Vores søn bliver ikke forvirret omkring putteritual. Vi vækker ikke resten af huset. MEN som højgravid kan jeg ikke formå at trylle en julemiddag frem. Men her bliver barnet ikke forstyrret af larm om aftenen fra julefesten. Vores søn er meget social og vil helt sikkert elske juleaften. Det er udelukkende mit overskud som gravid og som mor det handler om. Fest to dage i træk bliver hårdt.
Hvad ville i gøre?
1) holde jul hos familien, med tanken om at det kun 2-3 dage med kaos. Vi elsker jul og traditionen og min mand især glæder sig til at danse om juletræ i løbet af dagen d 24 med vores søn.
2) holde jul alene, vidende at vi kan åbne gaver og danse om juletræ til julefrokosten d. 25 med vores søn. Her bliver der ikke julemad, men vi køber da et lille juletræ og opretholder de traditioner vi kan 2 voksne og 1 barn.
Hvad ville du gøre?
Anmeld
Citér