Termin beregner ved IVF

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.934 visninger
17 svar
1 synes godt om
15. december 2018

Krinza

Hej herinde. 

Nu har jeg siddet og læst en masse forums for at blive klog på hvor langt jeg egentlig er. 

Jeg fik en fin blastocyst lagt op d 26 november.. MEN der var det ca 2 mdr siden jeg havde fået taget æg ud. Da de ikke ku ligge æg op 5 dage efter som normalt, da jeg var slemt overstimuleret..så sku vente 2 cyklusser..

Jeg testede positiv på min blodprøve d 7 dec.

Nogle der kan fortælle hvordan jeg udregner termins dag så.. om det så er fra ÆO ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2018

2017morigen

Du er 2+0 ved når æg og sædcelle smelter sammen og så 5 dage oven i det giver 2+5, så tænker at du er 2+5 eller 2+6 alt efter hvor lang tid æget er tøet op inden det ligges op. Og så kan du tælle fra oplægningsdagen.

Men PS terminsdatoen sættes fast ved Nf og kan sagtens varierer fra den du betegner selv om befrugtningstidspunktet er helt sikkert 

Anmeld Citér

16. december 2018

Krinza

Men er det os 2 + selvom der er gået 2 mdr siden udtagningen. Troede man regnede fra den dag ægget kom op nemlig. Fordi at det netop ik foregik som normalt..Men at de var på frys og blev tøet op om morgenen og kom ind til middag og fik dem op.. 

Anmeld Citér

16. december 2018

2017morigen

Krinza skriver:

Men er det os 2 + selvom der er gået 2 mdr siden udtagningen. Troede man regnede fra den dag ægget kom op nemlig. Fordi at det netop ik foregik som normalt..Men at de var på frys og blev tøet op om morgenen og kom ind til middag og fik dem op.. 

Nej, for 2+0 er altid der ægget bliver befrugtet når man man regner på terminsdatoen. Grunden til at første mens dag er den man regner fra er at den er nem at observere, det er ægløsning ikke.

Dine æg har så groet 5 dage i en Petri skål og så stået stille på frys. Så de er tøet op og når vi regner termin ud så er de kommet op da du er 2+5 ved oplægning, da det er der de er froset ned. Det er ligegyldigt om de har været på frost i 2 måneder eller  2år, da fryse tiden ikke tæller med 

Anmeld Citér

16. december 2018

Krinza

2017morigen skriver:

Nej, for 2+0 er altid der ægget bliver befrugtet når man man regner på terminsdatoen. Grunden til at første mens dag er den man regner fra er at den er nem at observere, det er ægløsning ikke.

Dine æg har så groet 5 dage i en Petri skål og så stået stille på frys. Så de er tøet op og når vi regner termin ud så er de kommet op da du er 2+5 ved oplægning, da det er der de er froset ned. Det er ligegyldigt om de har været på frost i 2 måneder eller  2år, da fryse tiden ikke tæller med 

Hmm okay .. er stadig en anelse uforstående.. 

Er helt ny i det her.. Og har været en lang og hård process ved det her fertilitets behandling. 

Jeg fik bl.a. ik mens af sig selv, der sku jeg tage provera for at fremkalde det. 

Men ville egentlig bare gerne vide hvor langt henne jeg ca er.  Men er det så bare 2+ jeg skal ligge til fra ægoplægning? 

Prøver at holde styr på det med en app. Men der står jo netop at man skal skrive sidste dag i mens.. 

Kan du hjælpe med mig med hvad dato jeg skal skrive så .. når oplægning var d 26 november 

Anmeld Citér

16. december 2018

EKAB

Profilbillede for EKAB

Du må være ca 5+4? Har klinikken ikke forklaret dig det? 

Din endelige termin bliver først fastsat til nakkefoldsscanning, og den kan sagtens blive rykket selv om du har været i behandling, og ved hvornår du fik lagt æg op.

Anmeld Citér

16. december 2018

Krinza

EKAB skriver:

Du må være ca 5+4? Har klinikken ikke forklaret dig det? 

Din endelige termin bliver først fastsat til nakkefoldsscanning, og den kan sagtens blive rykket selv om du har været i behandling, og ved hvornår du fik lagt æg op.

Nej har intet fået af vide. Men fik os kun svar på blodprøve her d 7.. Men må spørge til scanningen d 3 jan.

Nej det ved jeg godt..var os mere hvor jeg var henne jeg ville vide.. hvordan det foregik ��

Anmeld Citér

16. december 2018

koeapabshicar

Så kan du skrive 5+4 idag :-)

Anmeld Citér

16. december 2018

Krinza

koeapabshicar skriver:

Så kan du skrive 5+4 idag :-)

Hvilken dato ska jeg skrive i min app �� sorry.. Vil ik lyde dum..  men er stadig helt..  Kan heller ik helt forstå det endnu ��

Anmeld Citér

16. december 2018

koeapabshicar

Krinza skriver:

Hvilken dato ska jeg skrive i min app �� sorry.. Vil ik lyde dum..  men er stadig helt..  Kan heller ik helt forstå det endnu ��

Så skal du jo gå 5 uger og 4 dage tilbage i kalenderen. Så den 7/11 :-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.