Døgnrytme kaos

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.399 visninger
12 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. december 2018

Waller

Jeg har en datter på en måned. Jeg ved godt at det ikke skal være nemt at have sådan en lille én. Jeg syntes generelt også hun er virkelig nem! MEN. vi bøvler lidt med hendes rytme. Når hun har spist og bævset af, bliver der snakker og kigget på hinanden efterfulgt af pusletid. Så begynder hun at vise tegn på at hun er træt. Jeg svøber hende i hendes dyne, og så bryder fælden løs. Hun skriger de første 5-10 minutter. Efter det ligger hun bare i mine arme og kigger indtil hun ca. 20 minutter falder i søvn. Så sidder jeg lidt mere med hende inden jeg ligger hende i hendes nest i sofaen. Her vil hun helst ikke ligge. Nogen gange går det og andre gange ender det med at hun ligger på min mave. Men på det her tidpunk er der gået 5 kvarter ca. Og der går maks en time og så er hun sulten..  Det er helt tydeligt at hun ikke er udhvilet.. Nogen gode bud på hvad jeg kan ændre? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Prøv evt at hæve hendes hoved en smule. 

Put lidt før eller lig hende ud i en barnevogn, hvis der er mulighed for det, der hvor i bor. Vh Stine 

Anmeld Citér

12. december 2018

Waller

StineW79 skriver:

Prøv evt at hæve hendes hoved en smule. 

Put lidt før eller lig hende ud i en barnevogn, hvis der er mulighed for det, der hvor i bor. Vh Stine 

Hun vil egentlig gerne ligge i barnevognen. Dog kun når den er i bevægelse ��

Anmeld Citér

12. december 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Waller skriver:

Hun vil egentlig gerne ligge i barnevognen. Dog kun når den er i bevægelse ��

Det er meget normalt .minder jo om tiden i maven jeg har trsvet gaderne tynde da mine var helt små, for at få dem til at tage en ordentlig lur.

Anmeld Citér

12. december 2018

Sarahs-mor

Jeg har også en på 1 måned :p 

jeg er begyndt at lægge hende i liften, sætte den på mine ben også vippe den frem og tilbage, så går der 5-15 min så sover hun..

Anmeld Citér

13. december 2018

Anonym

Waller skriver:

Jeg har en datter på en måned. Jeg ved godt at det ikke skal være nemt at have sådan en lille én. Jeg syntes generelt også hun er virkelig nem! MEN. vi bøvler lidt med hendes rytme. Når hun har spist og bævset af, bliver der snakker og kigget på hinanden efterfulgt af pusletid. Så begynder hun at vise tegn på at hun er træt. Jeg svøber hende i hendes dyne, og så bryder fælden løs. Hun skriger de første 5-10 minutter. Efter det ligger hun bare i mine arme og kigger indtil hun ca. 20 minutter falder i søvn. Så sidder jeg lidt mere med hende inden jeg ligger hende i hendes nest i sofaen. Her vil hun helst ikke ligge. Nogen gange går det og andre gange ender det med at hun ligger på min mave. Men på det her tidpunk er der gået 5 kvarter ca. Og der går maks en time og så er hun sulten..  Det er helt tydeligt at hun ikke er udhvilet.. Nogen gode bud på hvad jeg kan ændre? 

Min er 6 mdr og kan ikke sove uden sin mor mere end 1 time af gangen. Tryghed  tryghed og tryghed... Nu ved jeg ikke om du ammer.. Men der er bare nogle børn der har behov for hud til hud.. Nærmest konstant.. Og ja det er hårdt! 

Anmeld Citér

13. december 2018

KommendeMor88

Profilbillede for KommendeMor88

Har du overvejet at vikle? Så har du armene fri og baby får al den tryghed hun har brug for. Min erfaring er at de falder i søvn vildt hurtigt i viklen, og det betyder ikke de ikke kan lære at sove selv også 

Anmeld Citér

13. december 2018

grinny

Jeg vil også sige prøv at vikle - jeg synes en strækvikle er nemmest når de er så små.

Jeg har endnu ikke oplevet at der går meget mere end 5-10 minutter før min datter sover og mor har begge arme fri 

Anmeld Citér

13. december 2018

Mor På Barsel

Herhjemme har vi været meget bevidste om ikke at skabe en dårlig vane omkring at vores datter skal lulles i søvn. Vi har IKKE gået med barnevognen eller svunget liften. I dag er det guld værd (20 mdr).

Jeg ville prøve at putte med den lille i sofaen. Måske i armene først og så befrier du dig mere og mere. Du kan også overveje om baby ikke kan lide at blive svøbt eller om det hjælper hvis det får en bamse eller en stofble der dufter af mor. Jeg ynes det lyder som om du har en der gerne vil have kontakt

Anmeld Citér

13. december 2018

MinC

Ammer du igen inden lur? For sådan en lille størrelse hænger mælk og søvn sammen. Så selvom du lige har ammet for en time siden, sp kan det være den lille alligevel gerne vil have en lille tørstslukker. Her ammer jeg fra det ene bryst efter lur, leger, pusler og tilbyder det andet bryst. Derefter putning og så sover hun oftest mellem 2 og 3 timer. Efter lur ammer jeg så fra samme bryst som hun fik tilbudt sidst og så forfra igen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.