Glutenfri, laktosefri, sukkerfri???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

810 visninger
5 svar
5 synes godt om
12. december 2018

Miti's mama

Kære alle sammen,

Om lidt over en uge skal mit dejlige barn tage lidt fødselsdagsguf med i børnehaven.

Men da vores nye børnehave er sukkerfri, må det ikke være kage el. lign. Da min egen datter er laktoseallergiker, skal det også være laktosefrit (der er mange laktosefri produkter nu, så det kommer vi over) - men, nu finder jeg så ud af at der er en pige i børnehaven som er glutenallergiker... og så er jeg på bar bund. Kan jeg lave noget som de alle kan få, eller skal jeg lave noget andet til det ene barn? Synes bare det er syndt hun skal sidde og være anderledes.

Der er dog 36 børn , så det med at lave noget med glutenfrit mel kommer til at koste en formue (som jeg ikke har).

Nogen ideer til hvad vi kan lave??? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her lige et par hurtigt søgte opskrifter, der dækker over alle 3 kriterier. Vh Stine 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

12. december 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Miti's mama skriver:

Kære alle sammen,

Om lidt over en uge skal mit dejlige barn tage lidt fødselsdagsguf med i børnehaven.

Men da vores nye børnehave er sukkerfri, må det ikke være kage el. lign. Da min egen datter er laktoseallergiker, skal det også være laktosefrit (der er mange laktosefri produkter nu, så det kommer vi over) - men, nu finder jeg så ud af at der er en pige i børnehaven som er glutenallergiker... og så er jeg på bar bund. Kan jeg lave noget som de alle kan få, eller skal jeg lave noget andet til det ene barn? Synes bare det er syndt hun skal sidde og være anderledes.

Der er dog 36 børn , så det med at lave noget med glutenfrit mel kommer til at koste en formue (som jeg ikke har).

Nogen ideer til hvad vi kan lave??? 

popcorn i små fine bægre og et spyd med druer og bær på, stukket ned i. 

Anmeld Citér

12. december 2018

Miti's mama

StineW79 skriver:

Her lige et par hurtigt søgte opskrifter, der dækker over alle 3 kriterier. Vh Stine 

Tak  Har kigget på noget af det samme, men da en figenstang anses som 'slik', så er jeg ikke sikker på at jeg slipper afsted med dadler, chokolade og kakao 

Anmeld Citér

12. december 2018

Christabelle

Hvad med noget frugt, serveret på en sjov/kreativ måde? 

Anmeld Citér

12. december 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79
Miti's mama skriver:

Tak  Har kigget på noget af det samme, men da en figenstang anses som 'slik', så er jeg ikke sikker på at jeg slipper afsted med dadler, chokolade og kakao 

Måske sådan en her. Den er i hvert fald ret fin!

Og ellers er jeg enig i popcorn og et frugt pindsvin. Vh Stine 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.