Uro i kroppen når hun skal sove

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

608 visninger
4 svar
2 synes godt om
2. december 2018

MomtoT

Hey mommies.. 
Jeg har en skønherlig pige som bliver 4 år til februar.

Men når hun skal til at sove bliver hun til et monster. Eller ja det lyder ondt, men det er tæt på. Jeg bruger mellem 1 time og 2 timer på at putte hende. Jeg ved ikke helt hvad det er der er med hende, men det virker som en motorisk uro i kroppen. Hun leger og bevæger sine ben rigtig meget, sparker, og "gnider" sine tæer imod hinanden. Hun leger med sine hænder og arme, og "kløer" sig hele tiden i ansigtet. Hun vender og drejer sig, og kan slet ikke finde ro i krop eller sind til at falde i søvn. Jeg har prøvet med tryk massage, men det hjælper nul og niks. 

Jeg er snart løbet tør for ideer med hvad man kan gøre, og jeg sidder ærlig talt og hyler hver aften når hun endelig sover, i ren frustration fordi jeg føler det er mig der er noget galt med. 

Så kom endelig med ideer eller indputs, for gud hvor er jeg frustreret over det her.. 

Hilsen mig. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2018

xStinepigen

MomtoT skriver:

Hey mommies.. 

Men når hun skal til at sove bliver hun til et monster. Eller ja det lyder ondt, men det er tæt på. Jeg bruger mellem 1 time og 2 timer på at putte hende. Jeg ved ikke helt hvad det er der er med hende, men det virker som en motorisk uro i kroppen. Hun leger og bevæger sine ben rigtig meget, sparker, og "gnider" sine tæer imod hinanden. Hun leger med sine hænder og arme, og "kløer" sig hele tiden i ansigtet. Hun vender og drejer sig, og kan slet ikke finde ro i krop eller sind til at falde i søvn. Jeg har prøvet med tryk massage, men det hjælper nul og niks. 

Jeg er snart løbet tør for ideer med hvad man kan gøre, og jeg sidder ærlig talt og hyler hver aften når hun endelig sover, i ren frustration fordi jeg føler det er mig der er noget galt med. 

Så kom endelig med ideer eller indputs, for gud hvor er jeg frustreret over det her.. 

Hilsen mig. 

Jeg følger lige med, hr samme problem med min 3 prige søn. Det eneste der hjælper her er at massere fødderne 

Anmeld Citér

2. december 2018

MomtoT

xStinepigen skriver:

Jeg følger lige med, hr samme problem med min 3 prige søn. Det eneste der hjælper her er at massere fødderne 

Det gør det ingen gang her.. 

Anmeld Citér

2. december 2018

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
MomtoT skriver:

Hey mommies.. 

Hilsen mig. 

Jeg vil SÅ meget anbefale at kigge på Carsten Sommerskovs bøger. Herhjemme læser vi "Du Er Vidunderlig", som består af 4 små historier i 2 versioner. - En dagsversion og en godnatversion.

Godnathistorierne både starter og slutter med en kropsrejse hvor barnet bliver guidet i at mærke hver enkelt kropsdel og slappe af i den. Det er SÅ virkningsfuldt! Og selve historierne takler nogle virkelig gode og relevante problemstillinger for børn i den alder, og opbygger selvværd hos barnet. 
Når vi oplever konflikter herhjemme kan vi tit relatere det til noget fra en af historierne, hvilket også gør det nemmere at forklare hvorfor man nogle gange reagerer som man gør. 

Min datter har altid haft brug for hjælp til at mærke sin krop når hun skulle sove. Først i en voksi, så svøbt i dyne, nu med en voksendyne og så kropsrejserne. Hun var tidligere læææænge om at falde i søvn, men nu når jeg sjældent at læse mere end den første kropsrejse før hun sover. - Hun er 4 år, og vi har læst de her historier i lidt over et år. 

Anmeld Citér

2. december 2018

Skouboe

Vi bruger guidede meditationer, enten nogle jeg finder på, eller nogle fra YouTube. Derudover får min ældste på snart 10 også magnesium i perioder, det tager jeg også selv mod uro i benene.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.