Hvornår betragtes man som enlig forsørger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2018

Ano18

Anonym skriver:

Det passer ikke. Han må godt sove der. Men kun x antal dage i ugen. Og når han er der må han ikke bidrage med husholdningen. Men det er der ingen der kan holde øje med 

Ok, da jeg var separeret fra min mand og vi begyndte at ses igen der fik jeg at vide, at fra første dag jeg enten sov der, han hos mig - eller han fx købte mad til os, så måtte jeg ikke få ydelser. Vi havde hvert vores hus, regninger etc. og han betalte børnebidrag hvilket vi var i statsamtet ang., så det var meget etableret. Jeg ved ikke om jeg blev vejledt forkert, det kan meget vel være I hvert fald skal man virkelig passe på, - også selvom man ikke ønsker gøre noget galt og ikke vil have noget man “ikke er berettiget til”, fordi det er måske også en individuel vurderingssag. Synes også jeg har læst noget om at kommunen fx ser på facebook, at hvis man nu har holdt ferie sammen etc så mener de ikke man er enlig forsørger.

Hvis nu jeg boede i en lille billig lejlighed ved siden af min mand - så ville jeg få meget mere end jeg gør nu - altså ved godt det er tåbeligt sat op og helt hypotetisk, men ville det så være ok bare vi ikke sover mere sammen end det du beskriver. Hm. Og nej jeg vil selvf ikke snyde, eller bo hver for sig og jeg ved det vil TS heller ikke - men jeg kan bare heller ikke forstå hvis du har ret. Nå, men god aften

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2018

Anonym

Ano18 skriver:

Ok, da jeg var separeret fra min mand og vi begyndte at ses igen der fik jeg at vide, at fra første dag jeg enten sov der, han hos mig - eller han fx købte mad til os, så måtte jeg ikke få ydelser. Vi havde hvert vores hus, regninger etc. og han betalte børnebidrag hvilket vi var i statsamtet ang., så det var meget etableret. Jeg ved ikke om jeg blev vejledt forkert, det kan meget vel være I hvert fald skal man virkelig passe på, - også selvom man ikke ønsker gøre noget galt og ikke vil have noget man “ikke er berettiget til”, fordi det er måske også en individuel vurderingssag. Synes også jeg har læst noget om at kommunen fx ser på facebook, at hvis man nu har holdt ferie sammen etc så mener de ikke man er enlig forsørger.

Hvis nu jeg boede i en lille billig lejlighed ved siden af min mand - så ville jeg få meget mere end jeg gør nu - altså ved godt det er tåbeligt sat op og helt hypotetisk, men ville det så være ok bare vi ikke sover mere sammen end det du beskriver. Hm. Og nej jeg vil selvf ikke snyde, eller bo hver for sig og jeg ved det vil TS heller ikke - men jeg kan bare heller ikke forstå hvis du har ret. Nå, men god aften

Du er vejledt forkert  

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

1. december 2018

Ano18

Du er vejledt forkert  

Ja, men jeg fik at vide at forskellen var, om det var en ny kæreste eller ens børns far. Fik så også at vide at personen ikke måtte sove der sådan jævnligt, uanset hvad. Ergo jeg måtte gerne have engangsknald  Nå men det skulle jo ikke handle om mig hehe, det er virkelig forvirrende nogle gange. God dag til alle

Anmeld Citér

1. december 2018

Mortilah

https://star.dk/media/4031/enlig-eller-samlevende-enlige-forsoergere-pdf.pdf

Nu ved jeg ikke hvordan i lever, men jeg er ret sikker på det bliver svært at være “enlig“ med den baggrund. Det tæller fx også om man vasker tøj sammen, køber mad sammen, osv. Jeg har fik nej til at være enlig, da jeg forhørte mig. Far til barnet med egen lejlighed langt væk, men vi laver fx mad når vi ses og selvom vi havde komplet dobbelt husholdning så var vi “samlevende” da vi fx. købte ind til hinanden indimellem og vi vaskede tøj sammen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.