Tester pænt positivt stadig, 3 uger efter BIO

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2018

Soonmom

Hvis du har haft en sa og ovenikøbet blevet scannet, hvorfor er du så ikke blevet fuldt med blodprøver ?

- Du kan ikke vurderer mængden af hcg med alm g-teste 

Så ring til lægen og få taget blodprøver 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2018

SejtNavnHer

Maibritt80 skriver:

Nej, det er det ikke. Jeg har to dejlige børn, lavet helt naturligt i første hug, og uden nogen som helst problemer. Den sidste fik jeg for 5 år siden. Efter det er det bare gået helt galt med min fertilitet....

Det er jeg godt nok ked af. Men dejligt, at du har 2 (helt sikkert superskønne) børn 

Det skal nok komme en dag! 

Jeg har selv, siden jeg fik min dreng for 7 år siden, haft 2 MA, den mola sidste efterår, og nu enten 2 BIOer eller 1 BIO og (muligvis) en GUL.

Man kan vel nærmest sige, at jeg samler på forskellige måder at tabe graviditeter på. 

Jeg er bekymret, men jeg har dog ikke mistet håbet endnu, og det må du heller ikke! 

Jeg får taget blodprøve mandag og onsdag, og skal nok opdatere på resultatet. 

Anmeld Citér

2. december 2018

Maibritt80

givmignr2 skriver:

Det er jeg godt nok ked af. Men dejligt, at du har 2 (helt sikkert superskønne) børn 

Jeg har selv, siden jeg fik min dreng for 7 år siden, haft 2 MA, den mola sidste efterår, og nu enten 2 BIOer eller 1 BIO og (muligvis) en GUL.

Man kan vel nærmest sige, at jeg samler på forskellige måder at tabe graviditeter på. 

Jeg er bekymret, men jeg har dog ikke mistet håbet endnu, og det må du heller ikke! 

Jeg krydser ALT for dig Det lyder til, at vi begge samler på dårlige graviditetsoplevelser 

Jeg er desværre gammel (i fertilitetsøjemed) og fik efter min GUL dommen 'ekstremt for tidlig overgangsalder' pga næsten ikke-eksisterende AMH og tårnhøjt FSH. Alligevel blev jeg naturligt gravid 6 måneder senere. Lægen forstår ikke hvordan. Så skal vi videre herfra, skal vi til ægdonation.

Anmeld Citér

4. december 2018

Maibritt80

givmignr2 skriver:

Noget nyt? XXX

Anmeld Citér

5. december 2018

SejtNavnHer

Maibritt80 skriver:

Noget nyt? XXX

Jaøh, sådan da!

Mine tests begyndte selvfølgelig at aftage i intensitet dagen efter jeg havde booket blodprøver, men jeg tog dem nu alligevel, da jeg stadig ikke bløder. 

I mandags sagde den 36, og nu venter jeg på svar fra dagens blodprøve. 

Sagen er den, at jeg faktisk godt har kunne nå at blive gravid igen, og i forhold til den blødning jeg havde (den 6/11), er jeg faktisk gået 2 dage over tid. Så, både et fald og en fordobling er gode nyheder. 

Det jeg helst IKKE vil se er stagnation eller beskeden stigning. 

Jeg skriver, når svaret er kommet, tusind tak for støtten! 

Anmeld Citér

5. december 2018

SejtNavnHer

Maibritt80 skriver:

Jeg krydser ALT for dig Det lyder til, at vi begge samler på dårlige graviditetsoplevelser 

Jeg er desværre gammel (i fertilitetsøjemed) og fik efter min GUL dommen 'ekstremt for tidlig overgangsalder' pga næsten ikke-eksisterende AMH og tårnhøjt FSH. Alligevel blev jeg naturligt gravid 6 måneder senere. Lægen forstår ikke hvordan. Så skal vi videre herfra, skal vi til ægdonation.

Tak for det!

Pyha, Maibritt, det er godt nok en hård besked at få. Det er jeg ked af. 

Du må sige til hvis du har brug for en skulder, eller bare et par lyttende ører! 

Er ægdonation noget, I vil overveje? 

Anmeld Citér

5. december 2018

SejtNavnHer

Soonmom skriver:

Hvis du har haft en sa og ovenikøbet blevet scannet, hvorfor er du så ikke blevet fuldt med blodprøver ?

- Du kan ikke vurderer mængden af hcg med alm g-teste 

Så ring til lægen og få taget blodprøver 

Jeg kan godt forstå, du undrer dig over forløbet. 

Jeg blev scannet på eget initiativ, ikke lægeordination. Jeg syntes nemlig det var underligt, at den stadig var bragende positiv en uge efter den “store” blødning jeg havde, især når der rent teoretisk kun var tale om en biokemisk graviditet (der sidder, i så fald, ikke noget hCG-secernerende trophoblastvæv i endometriet).

Egentlig bad jeg også om blodprøver, men blev enig med mig selv om at vente lidt, og se om kroppen selv skilte sig af med, hvad der nu end måtte sidde og spytte hCG ud.

Det var ikke formålet at monitorere koncentrationen af hormon med urintests, men snarere have styr på, hvornår den blev decideret negativ igen. Det blev den så aldrig, og jeg valgte da at reagere efter 3,5 uger, med fortsat tydeligt positive teste.

Jeg er selv medicinstuderende, og muligvis en kende miljøskadet, hvilket ofte fører til at jeg reagerer lidt for langsomt når jeg selv fejler noget. 

Anmeld Citér

5. december 2018

SejtNavnHer

Så foreligger dagens hCG, og det siger 27, kontra mandagens 36, så nu går det endelig den rigtige vej! 

Anmeld Citér

5. december 2018

Louisa-Josephine

givmignr2 skriver:

Øv øv, det er jeg ked af. Håber du er kommet dig uden at miste æggestok eller noget? 

Jeg burde være 8+4 med en evt. GUL, så jeg tænker, den ville kunne mærkes, hvis den sad i æggelederen. 

Min bekymring er, at den måske kan sidde i bughinden. Det er set, men sjældent. 

Jeg har fået bestilt BP til mandag og onsdag hos lægen, så må vi se. 

Første gang jeg blev gravid kunne de heller ikke se noget i livmoderen, og mine blodprøver var stigende som et tegn på graviditet. Da jeg var lidt over 8 uger skulle jeg scannes igen og de kunne stadig ikke se noget, men da mine tal steg måtte den jo være der et sted. Så jeg fik kikkert operation og det viste sig at den var i æggestokken og havde vokset sig til 5 cm. Jeg kunne intet mærke. Så ved ikke om der kan være noget om det i din situation  

Anmeld Citér

5. december 2018

SejtNavnHer

Louisa-Josephine skriver:

Første gang jeg blev gravid kunne de heller ikke se noget i livmoderen, og mine blodprøver var stigende som et tegn på graviditet. Da jeg var lidt over 8 uger skulle jeg scannes igen og de kunne stadig ikke se noget, men da mine tal steg måtte den jo være der et sted. Så jeg fik kikkert operation og det viste sig at den var i æggestokken og havde vokset sig til 5 cm. Jeg kunne intet mærke. Så ved ikke om der kan være noget om det i din situation  

Det lyder godt nok vildt!

Det ser heldigvis ud som om, at mine tal er faldende nu, så det er rigtigt rart! 

Jeg håber fertiliteten har artet sig siden? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.