Tester pænt positivt stadig, 3 uger efter BIO

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.856 visninger
20 svar
3 synes godt om
29. november 2018

SejtNavnHer

Hej ladies,

Jeg havde en BIO (et tab inden fulde 6 uger) for anden gang på 4 måneder for lidt over 3 uger siden. Jeg blev scannet en uger efter blødningen, og der var intet at se, hverken i livmoder eller ægledere, så jeg er med stor garanti “tom”.

Jeg har testet undervejs, for at se, hvornår mit hCG går i nul, og jeg tester stadig bragende positiv på morgenurin. 

Jeg har lagt fotos op af 4 tests, taget hhv.:

- I foregårs morgen (tydelig)

- I foregårs aften (2. svageste)

- I går blot en halv time efter sidste vandladning (svageste)

- Her til morgen (tydelig)

Som man kan se, er der absolut ingen tvivl om at jeg har ok meget hCG i kroppen stadig. Er der nogen der har prøvet dette? 

Mvh. en forvirret én

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2018

Camillos

givmignr2 skriver:

Hej ladies,

Jeg havde en BIO (et tab inden fulde 6 uger) for anden gang på 4 måneder for lidt over 3 uger siden. Jeg blev scannet en uger efter blødningen, og der var intet at se, hverken i livmoder eller ægledere, så jeg er med stor garanti “tom”.

Jeg har testet undervejs, for at se, hvornår mit hCG går i nul, og jeg tester stadig bragende positiv på morgenurin. 

Jeg har lagt fotos op af 4 tests, taget hhv.:

- I foregårs morgen (tydelig)

- I foregårs aften (2. svageste)

- I går blot en halv time efter sidste vandladning (svageste)

- Her til morgen (tydelig)

Som man kan se, er der absolut ingen tvivl om at jeg har ok meget hCG i kroppen stadig. Er der nogen der har prøvet dette? 

Mvh. en forvirret én

Synes du skal kontakten lægen engang .. Det kan være du ikke har været langt nok henne til de kunne se noget på scanningen og du rent faktisk stadig er gravid.... 

Anmeld Citér

29. november 2018

SejtNavnHer

Synes du skal kontakten lægen engang .. Det kan være du ikke har været langt nok henne til de kunne se noget på scanningen og du rent faktisk stadig er gravid.... 

Åh det kunne være fedt, men det tror jeg desværre ikke.

Jeg testede positiv første gang 8 dage inden jeg begyndte at bløde.

Derudover fik jeg at vide til scanning at det så ud som om, jeg var i gang med en ny cyklus (endometriet var ikke tykt nok til en graviditet, men voksende).

Så mit bedste bud vil være enten noget mikroskopisk restvæv, en evt. ny graviditet, hvis hCG mønster har taget over inden det andet nåede 0, eller i værste fald (!!!) en GUL der sidder et andet sted end i æglederen. 

Det er derfor jeg søger folk der har erfaring med lignende scenarier. 

Men ja, jeg må nok hellere få taget mig sammen til at få taget de åndssvage blodprøver! 

Anmeld Citér

29. november 2018

xStinepigen

Ville helt klart ringe til lægen, bare for st være sikker på det ikke er en gul. Kender en hvor graviditetstest svingede ligeså kraftigt som dine, og det var en gul

Anmeld Citér

29. november 2018

Maibritt80

Jeg har været gravid uden for livmoderen. Testede positiv, begyndte så desværre at bløde, men testede stadig positiv efter blødningen. Blev scannet flere gange - der var intet at se i livmoderen, heller ingen slimhinde. 5+4 fandt de så graviditeten i den ene æggeleder, og jeg blev opereret dagen efter. Få endelig målt dit HCG i en blodprøve og få en opfølgning hos lægen. Krydser fingre for dig XX

Anmeld Citér

29. november 2018

SejtNavnHer

Maibritt80 skriver:

Jeg har været gravid uden for livmoderen. Testede positiv, begyndte så desværre at bløde, men testede stadig positiv efter blødningen. Blev scannet flere gange - der var intet at se i livmoderen, heller ingen slimhinde. 5+4 fandt de så graviditeten i den ene æggeleder, og jeg blev opereret dagen efter. Få endelig målt dit HCG i en blodprøve og få en opfølgning hos lægen. Krydser fingre for dig XX

Øv øv, det er jeg ked af. Håber du er kommet dig uden at miste æggestok eller noget? 

Jeg burde være 8+4 med en evt. GUL, så jeg tænker, den ville kunne mærkes, hvis den sad i æggelederen. 

Min bekymring er, at den måske kan sidde i bughinden. Det er set, men sjældent. 

Jeg har fået bestilt BP til mandag og onsdag hos lægen, så må vi se. 

Anmeld Citér

29. november 2018

Maibritt80

Jeg krydser fingre for dig XX

Jeg mistede min ene æggeleder. Blev gravid igen i august, men har netop fået kirurgisk abort i uge 12 pga kromosomfejl. Det er sgu op ad bakke.

Anmeld Citér

30. november 2018

SejtNavnHer

Maibritt80 skriver:

Jeg krydser fingre for dig XX

Jeg mistede min ene æggeleder. Blev gravid igen i august, men har netop fået kirurgisk abort i uge 12 pga kromosomfejl. Det er sgu op ad bakke.

Det er jeg smadderked af at høre. Er det første barn? 

Anmeld Citér

30. november 2018

Maibritt80

givmignr2 skriver:

Det er jeg smadderked af at høre. Er det første barn? 

Nej, det er det ikke. Jeg har to dejlige børn, lavet helt naturligt i første hug, og uden nogen som helst problemer. Den sidste fik jeg for 5 år siden. Efter det er det bare gået helt galt med min fertilitet....

Anmeld Citér

30. november 2018

ErDuHerIkkeSnart

Kære du

Jeg vil slet ikke puste til din bekymring, men jeg er meget enig i, at det vil være fint lige at få en blodprøve ved lægen. En eventuel GUL i æggelederen kan langt fra altid ses på en scanning, slet ikke så tidligt .. og du kan ikke nødvendigvis mærke den, heller ikke i uge 8-9 stykker. 

Jeg håber at du snart får afklaring 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.