sidde i mørke en hel dag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: er det ok at baby på 3 måneder skal være i et lokale der er mørklagt i flere timer mens han er vågen?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.979 visninger
12 svar
38 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. november 2018

Anonym trådstarter

Hej 

har brug for et råd.

min mand skulle i dag passe vores søn på 3 måneder ( flakse barn) da jeg skulle være for min far der skulle gennemgå en større opperation.

Min mand har så slem hovedpine og vælger at trække alle gardiner for ( de er mørklægningsgardiner så der bliver virkelig mørkt) og intet lys skal tændes. Vores søn er lys vågen har lige sovet en god lur og vil bare gerne "snakke" 

Jeg kan slet ikke bære tanken om at min søn på 3 måneder skal bruge en hel dag i total mørke. Jeg prøver om ikke lidt lys der hvor han er kan gå an men min mand er mega sur og svare vredt nej. 

Efter lidt snak bliver vi enige om at jeg tager baby med. Hvilket bestemt ikke var sjovt men vi klarede det. MIn mand mener dog jeg overdriver og at det intet gør at han skal være i i meget mørkt lokale hele dagen.

Jeg mener at det for det første rykker ved hans rytme om dag og nat og at han ikke får den stimuli han skal have. Jeg ved godt det ikke skader på lang sigt med en enkel dag, men det vil give uro i rytmen og det tager tid at finde tilbage, men spørgsmålet gå på om det er ok eller ej.

Ville I have syntes det var ok at baby på 3 måneder skal være hele dagen ( 5-6 timer) i et rum der er mørklagt at tunge gardiner hvor det er svært at se detaljer?

Hvorfor/ hvorfor ikke?

Har brug for nogle andres syn på det her.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2018

Abracadabra

Det lyder som om, at din mand havde et migræneanfald? Det har jeg aldrig selv prøvet, men jeg har hørt, at det skulle være MEGET smertefuldt. Godt, du tog baby med. 

Og jeg har sagt OK til en dag i mørke. Migræne skulle være aldeles rædselsfuldt. 

Anmeld Citér

28. november 2018

Babilooo

Nej jeg synes ikke det er ok. Men din mand har det sikkert slemt. Men hvis det sker ofte er det bestemt ikke rart eller ok for baby. 

Jeg kender nogen hvor solbriller hjælper.. alternativt hvis han bare skal gå derhjemme så findes der dykkerebriller netop beregnet til at holde sollys afdæmpet- hvor glasset er lettelser farvet. Jeg ved det ser sjovt ud men det kan måske gære at resten af familien ikke skal lide hvis set sker igen.

Anmeld Citér

28. november 2018

jjuhl

Profilbillede for jjuhl

Hvis din mand har haft et migræne anfald, som det kunne tyde på, så må man gøre alt for at "overleve" en dag med en baby. Nogle gange bliver man bare nødt til at gøre ting, som ikke er optimale for at komme igennem dagen. Tænker baby vil have klaret en dag i mørke fint, noget andet måske hvis det stod på i 14 dage. Jeg tænker det var godt du tog ham med, ikke så meget for babys skyld men mere for fars. Det er virkelig ulideligt at have migræne og synes egentlig det er flot af din mand at ville prøve. 

Jeg kan sagtens føle dit behov for at ville baby det aller bedste, men det kan man bare ikke altid, og det er også okay

God bedring til din mand og far

Anmeld Citér

28. november 2018

FruStolpe

Det havde baby da klaret i stiv arm. 

Et migræne anfald er ikke at spøge med, og nogle gange må man gøre der er nødvendigt for at familien hænger sammen. 

Anmeld Citér

28. november 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg har stemt ja, netop fordi det jo altså ik er noget der sker hele tiden. En enkelt dag, skader ik eller forrykke hans rytme. 

Som flere andre siger, så lyder det som et migræne anfald, han har haft, og ka kun sige fra personlig erfaring, at det er helt forfærdeligt, at ha!!

Lys og små lyde, gør så ondt og bare det, at han gerne ville ha taget baby alligevel, syntes jeg er ret flot! Når jeg har migræne, er et mørkt, stille rum, det eneste der virker og det har altså ik været sjovt, at ha småbørn de dage. Vh Stine 

Anmeld Citér

28. november 2018

Carina:-)

Med en mand der lider af migræne ,og derfor ved hvor slemt det kan være med opkast/kvalme - og at han nærmest ikke kan være nogen steder imens det står på . 

Tænker jeg at den helt rigtige beslutning har været at tage baby med- flot af far at han overhovedet kunne overskue at have baby hjemme....

Jeres baby havde godt kunne klare en dag med mørke- men far havde haft det slemt.

Godt du tænkte på  ham .

Anmeld Citér

28. november 2018

Janet1989

Jeg vil sige hvis det er et migræneanfald (hvilket jeg selv døjer meget med i perioder), så var han i sin gode ret til at have mørke ... men om han så skulle passe baby, det er måske en anden sag .. 

hvis han ikke får medicin, vil jeg anbefale sumatriptan som smerteopløser, det fungerer godt for mig ihvertfald og går ind og “opløser” migrænen hvor den sidder.

Anmeld Citér

28. november 2018

Astoria

Profilbillede for Astoria

Indimellem skal man bare overleve. Det er ikke optimalt, men baby tager næppe skade af det. Vi har haft dage herhjemme hvor alle bare er møgsyge og, ja, der ryger alle regler ud af vinduet. 

Jeg ville dog ikke byde min mand at være alene med en baby hvis han har et migræneanfald, så godt at du kunne tage baby med 

Anmeld Citér

28. november 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Nu er dit bark kun 3 måneder - så hvor længe er det vågen af gangen - højst 2 timer og så en lur igen? Så det er ikke mange timer i mørke der er tale om. 

Men jeg synes det er fint du har taget baby med. Slem hovedpine (migræne) er rædselsfuldt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.