Flytte fra lejet rækkehus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2018

Anonym trådstarter

Miti's mama skriver:

Jeg ligger lige midt i en kamp med vores gamle udlejer og har gennem DanskeLejere (ligesom LLO) fået rigtig meget godt. For det første kan de ikke kræve at der er malet og lakeret gulve, medmindre det trænger - og det gør det jo når man har boet med børn. Man skal aflevere i samme stand som man fik det. Man har ret til selv at male og ordne gulve (det er kun hvis det er kommune ejet reglerne er anderledes her).

Der er rigtig mange kontrakter rundt omkring der er ulovlige. Så jeg vil anbefale at du melder dig ind i LLO, Danske Lejere eller lign, og få dem til at se din kontrakt igennem. Så ved du hvad der er lovligt og hvad der ikke er.

Vi har fået (eller venter stadig på beløbet) 8,500 tilbage fra et 12,000 kr depositum, selvom de mente vi skulle betale dem 8,000 ekstra...

Ej det lyder godt 

stor forskel

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2018

Sprit25

EKAB skriver:

Du vil blive overrasket over hvor få mennesker som rent faktisk læser deres lejekontrakter, inden de skriver under, så de aner ikke hvilken stand de skal modtage eller aflevere lejemålet i. 

De forventer at varmemester eller administrator har styr på det for dem, og stoler blindt på det de siger. 

Jeg har set det hundredevis af gange som ejendomsadministrator.

Må jeg spørge om noget. 

Vi flyttede ind i et rækkehus med allerede mange ridser i gulvet. Nu bor vi her med børn så vi øger til ridserne. Vi har jo ikke en jordisk chanche for at levere i samme stand. Hvad kan vi gøre

Anmeld Citér

30. november 2018

EKAB

Profilbillede for EKAB
Sprit25 skriver:

Må jeg spørge om noget. 

Vi flyttede ind i et rækkehus med allerede mange ridser i gulvet. Nu bor vi her med børn så vi øger til ridserne. Vi har jo ikke en jordisk chanche for at levere i samme stand. Hvad kan vi gøre

Har I noteret det ved indflytningssyn, samt taget billeder?

Anmeld Citér

30. november 2018

Sprit25

EKAB skriver:

Har I noteret det ved indflytningssyn, samt taget billeder?

Vi har noteret det. Og de har også noteret det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.