Flytte fra lejet rækkehus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2018

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Som en anden siger, skal man aflevere i samme stand som man modtog for at få sine penge retur. 

Så hvis i har smadret gulvet, uanset hvilken type gulv, jamen så må i erstatte gulvet - slibe det og lakere hvis det er et rigtigt trægulv, eller pille op og lægge et nyt billigt klikgulv i samme kvalitet hvis det er sådan et. 

Køkkenlågerne kan du undersøge om man kan købe løst endnu og erstatte de ødelagte. 

Og så ellers male og gøre grundigt rent. 

Jeg har arbejdet for en boligforening i mange år, og der er ikke noget der hedder formildende omstændigheder bare fordi man er en børnefamilie.  

Når lejligheden er klargjort fra jeres side, vil udlejer gennemgå den til det man kalder et syn, her lever han en liste med ting der skal udbedret - og hvem der skal betale. Denne liste skal i også se. Hvis i synes de forlanger urimelige ting udbedret for jeres regning, klager i selfølgelig over det og ringer til LLO så du har nogen til at hjælpe med de korrekter regler. Meld dig ind idag så du er sikker på de vil hjælpe jer.. 

Tusind tak! det vil jeg kigge på ))

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2018

biniek

Keg tænker at man kunne spørge om et syn sålees at i ved hvad de regner med skal ordnes. Så kan i selv se på det i kan  lave 

Anmeld Citér

28. november 2018

Soffy27

Har i ikke haft indflytningssyn da i flyttede ind? Og efterfølgende udfyldt en fejl- og mangel-liste? Der burde det være påskrevet hvis noget er i ringe stand, således at ny lejer ikke hæfter for det.

Men uanset hvad - så er det dyrt at flytte. Vi er engang flyttet fra en A-ordning med desp. på 54.000 Kr. - Vi havde boet der i 5 måneder inden vi skulle have noget større grundet familieforøgelse - og fordi det var en A-ordning, så skulle gulve slibes og vægge males osv. uanset hvor længe vi havde boet der - Vi fik 3500 Kr. tilbage i depostium, så det var 5 meget dyre måneder..

hvis i har en vedligeholdskonto så tjek om der kan istandsættes noget for den først.

Anmeld Citér

28. november 2018

EKAB

Profilbillede for EKAB

Er det A eller B ordning?

Anmeld Citér

29. november 2018

Anonym trådstarter

EKAB skriver:

Er det A eller B ordning?

Jeg kan ikke huske det 

Anmeld Citér

29. november 2018

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Jeg kan ikke huske det 

Det er jo RET afgørende for hvad I skal lave  

kig i din lejekontrakt? Ellers er det svært at hjælpe dig. 

Anmeld Citér

29. november 2018

Abracadabra

EKAB skriver:

Det er jo RET afgørende for hvad I skal lave  

kig i din lejekontrakt? Ellers er det svært at hjælpe dig. 

Det lyder da på ingen måde som en B ordning?

Anmeld Citér

29. november 2018

EKAB

Profilbillede for EKAB
Abracadabra skriver:

Det lyder da på ingen måde som en B ordning?

Du vil blive overrasket over hvor få mennesker som rent faktisk læser deres lejekontrakter, inden de skriver under, så de aner ikke hvilken stand de skal modtage eller aflevere lejemålet i. 

De forventer at varmemester eller administrator har styr på det for dem, og stoler blindt på det de siger. 

Jeg har set det hundredevis af gange som ejendomsadministrator.

Anmeld Citér

29. november 2018

Miti's mama

Jeg ligger lige midt i en kamp med vores gamle udlejer og har gennem DanskeLejere (ligesom LLO) fået rigtig meget godt. For det første kan de ikke kræve at der er malet og lakeret gulve, medmindre det trænger - og det gør det jo når man har boet med børn. Man skal aflevere i samme stand som man fik det. Man har ret til selv at male og ordne gulve (det er kun hvis det er kommune ejet reglerne er anderledes her).

Der er rigtig mange kontrakter rundt omkring der er ulovlige. Så jeg vil anbefale at du melder dig ind i LLO, Danske Lejere eller lign, og få dem til at se din kontrakt igennem. Så ved du hvad der er lovligt og hvad der ikke er.

Vi har fået (eller venter stadig på beløbet) 8,500 tilbage fra et 12,000 kr depositum, selvom de mente vi skulle betale dem 8,000 ekstra...

Anmeld Citér

30. november 2018

mpr

Anonym skriver:

Sagen er den vi skal snart flytte fra vores leje rækkehus.

problemt er så det, at de mister flere og flere lejer ud for tiden, og når vi skal flytte skal de totalt renovere det hele ( det gøre de med alle rækkehusene nu ) 

Sagen er så den at meget af det der er i rækkehusene er “dårlig” kvalitet, så meget ser slidt ud ( vi har boet her i 4 år snart) gulvene er rigtigt rigtigt dårlig kvalitet, det har alle vores venner og familie kommenteret på også

og vi har snakket med vores naboer, og de siger man bliver fuldstændig kørte over, når man flytter de tager det enorm depositum og man skal betale oveni 

Så mit spørgsmål er - kan vi gøre noget nu, med at prøve at forbedre rækkehuset eller får driftslederen at lave forskellige ting så det er i bedre stand til vi flytter?

men siges skal alt er som det skal være det hele er bare slidt :/ fordi kvalitet er så dårlig samt er toilettet midt i rækkehuset og det har ingen udluftning så badeværelset er ofte fugtigt om vinteren da det er svært at lufte ud med vores lille børn der er i stuen om morgenen og det skal gå hurtigt 

Har i nogle råd så vi ikke bliver fuldstændig kørte over når vi flytter?

fordi de taber en masse penge udlejerne da der står en masse hus der er tomme, og de vil ha så mange penge ud af os som flytter 

Altså rigtig mange boligselskaber siger at flytter man før man har boet der 4-5 år så får man slet ikke depositum tilbage. Og først derefter trækker det procenter pr. måned man bor der længere. Det tænker jeg I skal have tjekket om det er på samme måde i jeres bolig forening. 

Men uanset kvaliteten af huset så skal i udbedre de skader som er kommet imens I har boet der, sådan er det bare og ja børn ødelægger ting, det gør de også selvom det havde været god kvalitet. 

Hvis I har taget billeder kan I forsøge at få det til at se sådan ud igen, eller blive boende indtil I har sparret lidt op så I er sikre på at der er penge til at flytte.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.