Tommelise skriver:
Jeg bliver simpelt hen nødt til at spørge jer, som har børn (og ja det er på baggrund af en andet tråd):
Kunne I vælge jeres kæreste frem for jeres børn ?
Kunne I vælge, at jeres kæreste var vigtigere end jeres børn?
Jeg har ingen børn, men min kæreste har tre - som vi dog ikke kan kalde børn længere.
Selv om vi fra starten besluttede, at vi ikke skulle have fællesbørn, så har min kærestes måde at være far på betydet noget for mig. Fordi jeg synes det siger noget om ham som menneske.
Når man finder sammen med én, som har børn i forvejen, så ved man godt, at man altid er nr. 2 i forhold til børnene - og det synes jeg er ok. For der er jo tale om to forskellige former for kærlighed. Og at børnene er det vigtigste, der ikke det samme, som at man ikke elsker kæresten.
Hvad tænker I ?
Jeg ville og kunne aldrig, aldrig ,aldrig vælge min børn fra for en mand(eller deres far)! ALDRIG! Jeg ville dø langsomt, hvis jeg ikke kunne have mine børn hos mig, og være en del af deres liv, både mens de er børn ,unge og senere i deres voksen liv.
Men jeg tænker dog, at vi alle har forskellige opvækste, forskellige ting der præger vores liv, og vores måde at være forældre på. Den måde vi er formet og dannet på, de livsvilkår vi har, og de byrder vi er blevet udsat for, og de sejre vi har haft - som I sidste ende skaber den VI er, og det gør at vi ikke alle vælger ens. Nogle tager livet dybt seriøs og andre vralter igennem det. Nogle kæmper for at beholde det, og andre afslutter det.
Jeg tror ikke der er en facitliste på, hvad der er rigtig og forkert, og jeg synes bestemt ikke at man skal dømme, fordi andre gør noget vi undres over. Måske har den familie andre ting med i bagagen der gør de er tvunget til at handle sådan!? Måske er de formet af livsvilkår,der ikke har været lige så nemme(eller svære) som ens egne.
Jeg er ihvertfald ret sikker på, at uanset handling, så ligger der altid en underliggende grund bag.