Hjælp!!! Mit hår det klør

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2018

jjuhl

Profilbillede for jjuhl
Morsept16 skriver:

Min hovedbund bliver ALTID påvirket et par måneder når årstiderne skifter. Særligt i den her tid hvor det bliver koldere. 

Min hovedbund klør, bliver rød og jeg kan kradse hul. Har dog aldrig oplevet det så slemt at jeg vågner af det om natten. 

I år har jeg fundet Tea three Oil fra Australian Bodycare som løste problemet på under en uge!! Det er virkeligt godt. Bruger dem det hedder “skalp Care” og “hair clean shampoo”. Den første er en decideret behandling og den anden er bare en shampoo. 

Jeg ville klart prøve det hvis jeg var dig

ved godt det nærmest lyder som en reklame - det er det altså ikke 

Jeg har faktisk lige bestilt det��Håber det kan hjælpe mig også

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2018

jjuhl

Profilbillede for jjuhl
fehår skriver:

Jeg har det problem hver evigt eneste vinter. Mit hår og hovedbund klør helt rædselsfuldt, og ofte har jeg faktisk fået sår i hovedbunden til sidst. Ingen skæl, bare tør hud. 

Hvad der har hjulpet her er helt at gå væk fra traditionel shampoo. Jeg vasker mit hår en-to gange ugentligt i rasul ler blandet op med vand og skyller derefter med fortyndet æblecidereddike. Det har reddet mig. Jeg har rigtigt, rigtigt meget hår, så det tager lidt tid at vaske grundigt på den måde, men så hjælper det, at jeg kan nøjes med at gøre det så sjældent.

Er det sådan nogle ler stykker? Og hvordan skylder du det?? 

Ja undskyld, nogle ting skal jeg have skåret ud i pap 

Anmeld Citér

23. november 2018

jjuhl

Profilbillede for jjuhl
Miti's mama skriver:

Jeg får meget tør hud, så jeg bruger en olie (fra min mands firma). Vådt hår, smør olie godt og grundigt ind, lad det sidde en time eller to i en knold på hovedet, vask ud med varmt vand og shampoo. Derudover vasker jeg ikke hår mere end 2 gange om ugen, ellers tørrer det ud for nemt igen.

Bare husk ikke at bruge en olie der lugter af noget, som du ikke selv vil lugte af, som f.eks. olivenolie 

Jeg tåler ikke ret godt olier, eller jo men får bare så mega mange bumser. Sådan nærmest bylder. Og vasker jeg ikke håret dagligt så fedter det helt vildt. Har noget hormonelt ubalance. Synes ellers at når de grå hår begyndte at komme så måtte de der teenage ting gerne forsvinde 

Men ellers må jeg jo vælge mellem pest eller kolera 

Anmeld Citér

23. november 2018

jjuhl

Profilbillede for jjuhl
MorTil3+ skriver:

Min datter og jeg klør os også hele tiden, jeg har skæl det ved jeg da det hjælper med skælshampoo. Kæmmede os begge to igen igår og stadig ingen lus men tilgengæld havde hun sår i hele hovedbunden og oppe på toppen af hovedet på størrelse med et æg der væskede det, så jeg tror vi må en tur til lægen hvis ikke det bliver bedre i løbet af weekenden. 

wow det lyder virkelig ubehageligt

Anmeld Citér

24. november 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Du kan få en shampoo på apoteket - du skal bare til lægen først da det er på recept. Den virker! 

Anmeld Citér

24. november 2018

fehår

jjuhl skriver:

Er det sådan nogle ler stykker? Og hvordan skylder du det?? 

Ja undskyld, nogle ting skal jeg have skåret ud i pap 

Helt okay - du kan købe rasul både som klumper og pulver. Jeg plejer bare at købe klumper. 

http://simplyfit.dk/2015/11/02/how-to-no-shampoo/ denne her side er en ret god guide 

Anmeld Citér

25. november 2018

B&J

Skæl eller tør hovede bund

vask håret max 2 gange om ugen og ellers kom til lægen og få noget for det 

Anmeld Citér

25. november 2018

kesuh

Prøv nizoral 1% fra apoteket.. Det kræver ikke recept. 

Anmeld Citér

25. november 2018

anna111

Profilbillede for anna111

Jeg havde problemer med min hovedebund gjorder mere og mere ondt og mit hår blev virkelig fedtet. 

Jeg købte så denne shampoo for 2 mdr siden og den har virkelig hjulpet meget 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

25. november 2018

jjuhl

Profilbillede for jjuhl
anna111 skriver:

Jeg havde problemer med min hovedebund gjorder mere og mere ondt og mit hår blev virkelig fedtet. 

Jeg købte så denne shampoo for 2 mdr siden og den har virkelig hjulpet meget 

Tak 

Den ligger på posthuset og venter på mig sammen med hårkuren. glæder mig til i morgen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.