Mor, elsker du mig stadig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.178 visninger
9 svar
9 synes godt om
21. november 2018

Sprit25

Okay PLEASE ikke døm mig på det her indlæg. 

Min datter på fire år er begyndt at spørge: Mor elsker du mig stadig?

Dette sker når jeg kan snerre eller jage på hende. Det KNUSER mig hver gang. 

Jeg stopper alt, tager om hende og siger: Ja skat. Mor elsker dig stadig, selv når mor er sur. Mor ELSKER dig. 

Skal jeg være bekymret

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2018

Mom

Profilbillede for Mom

Okay PLEASE ikke døm mig på det her indlæg. 

Min datter på fire år er begyndt at spørge: Mor elsker du mig stadig?

Dette sker når jeg kan snerre eller jage på hende. Det KNUSER mig hver gang. 

Jeg stopper alt, tager om hende og siger: Ja skat. Mor elsker dig stadig, selv når mor er sur. Mor ELSKER dig. 

Skal jeg være bekymret

Jeg tænker ikke at du skal være bekymret.

Men måske du kan overveje om det er for ofte du får snerret og skynder på hende?

Kram til dig 

Anmeld Citér

21. november 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Nej det tænker jeg ikke du behøver være bekymret over - sket det på daglig basis så er det nok en god ide at overveje om I kan lave om i rutinerne og stå tidligere op eller hvad der nu giver mening 

min kæreste gør det, som jeg så også gør efter at have set ham gør det, at han altid når han putter dem og hvis det har været en dag med lidt for meget skæld ud, siger: "godnat, mor og far elsker dig, vi elsker dig også når du ikke hører efter eller når vi bliver lidt sure og skælder ud, vi elsker dig hele tiden"

en dag sagde en af vores drenge da han ikke hørte efter og vi blev ved med at sige han ikke skulle hoppe i sofaen: "det er ligemeget for I elsker mig også når jeg ikke hører efter" 

så det har også en bagside

Anmeld Citér

21. november 2018

lineog4

Du skal kun være bekymret over hvor fantastisk hun er til at snøre  dig  ej spøg til side, nyd du har en datter der er så tryg så hun tør spørge - Det gør hun kun fordi du har givet hende tryghed i hendes liv

Anmeld Citér

21. november 2018

Christabelle

Min datter havde en periode, da hun var omkring 4 år, hvor hun næsten hver gang hun blev irettesat (også selvom der ikke blev hverken snerret, råbt el. lign), brød grædende sammen og spurgte om vi ikke ville have hende mere, om hun skulle flytte til en anden familie og om vi ikke elskede hende længere. Mit hjerte blev knust hver eneste gang. Det stoppede af sig selv fra den ene dag til den anden faktisk. 

Anmeld Citér

21. november 2018

Sprit25

Mom skriver:

Jeg tænker ikke at du skal være bekymret.

Men måske du kan overveje om det er for ofte du får snerret og skynder på hende?

Kram til dig 

Jeg gør det desværre lidt for tit. Men som i aften, hvor lillebror græd og vi stod i badet og hun begyndte at græde fordi jeg var nød til at gå, så kom jeg lige til at sige: Jamen så skynd dig. 

Lidt for hårdt...

Anmeld Citér

21. november 2018

Sprit25

lineog4 skriver:

Du skal kun være bekymret over hvor fantastisk hun er til at snøre  dig  ej spøg til side, nyd du har en datter der er så tryg så hun tør spørge - Det gør hun kun fordi du har givet hende tryghed i hendes liv

Åh det gjorde mig glad det sidste... Den går jeg med

Anmeld Citér

21. november 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Sprit25 skriver:

Jeg gør det desværre lidt for tit. Men som i aften, hvor lillebror græd og vi stod i badet og hun begyndte at græde fordi jeg var nød til at gå, så kom jeg lige til at sige: Jamen så skynd dig. 

Lidt for hårdt...

Mødre og fædre er også bare mennesker

Men vi lære jo også hele tiden. En af de vigtigste ting jeg har lært som forældre er at mine børn også skal have en undskyldning, når vi som forældre "træder forkert"

Anmeld Citér

21. november 2018

Sprit25

Mom skriver:

Mødre og fædre er også bare mennesker

Men vi lære jo også hele tiden. En af de vigtigste ting jeg har lært som forældre er at mine børn også skal have en undskyldning, når vi som forældre "træder forkert"

Jeg siger ALTID undskyld, hvis jeg er uretfærdig Hvordan skal hun ellers lærer at sige undskyld når hun dummer sig

Anmeld Citér

21. november 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Sprit25 skriver:

Jeg siger ALTID undskyld, hvis jeg er uretfærdig Hvordan skal hun ellers lærer at sige undskyld når hun dummer sig

Nemlig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.