Hvor meget kan jeres 3 årig Drenge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

981 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. november 2018

Anonym trådstarter

Nysgerrig hvor meget kan jeres 3 årig drenge ?

Spørge udelukkende til drenge, da jeg synws vores datter kunne alt meget hurtigere end han - så gider ikke samlingen drenge og piger 

vores Søn er snart 3,5 år, og han “KAN” tage bukser på og sko på men nægter at gøre det 

alt andet kan han ikke finde ud af ....

han er så flyks så er han i gang med noget får han øje på et lille blad eller en plet på gulvet undersøger han det 

hans far lad ham engang Bare blive færdig på hans termer det tog 1,5 time.

- Så jeg er nysgerrig hvad kan jeres drenge børn? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2018

Anonym

Anonym skriver:

Spørge udelukkende til drenge, da jeg synws vores datter kunne alt meget hurtigere end han - så gider ikke samlingen drenge og piger 

vores Søn er snart 3,5 år, og han “KAN” tage bukser på og sko på men nægter at gøre det 

han er så flyks så er han i gang med noget får han øje på et lille blad eller en plet på gulvet undersøger han det 

Lad ham endelig selv kæmpe med det. Der er stor forskel på hvor meget børn kan. 

Jeg er pædagog og i den børnehave jeg arbejder i er alle de 3,5årige meget selvhjulpne. Tager selv deres bukseble af og på (hvis de bruger ble), tager selv bukser på og overtøj og sko på. 

Anmeld Citér

21. november 2018

Anonym

Anonym skriver:

Min dreng er 3,3. 

Han kan tage bukser af og på, flyverdragt af og næsten helt på, tage hue af men ikke på. Jakke kan han lyne op men ikke få af og heller ikke på. Sko kan hsn langt hen af vejen selv tage af og på. De kan drille engang i mellem så han lige skal have lidt hjælp. 

Han kan ikke hoppe eller slå koldbøtter endnu. 

Hmm. Tror det er det 

Anmeld Citér

21. november 2018

AlwaysAno

Min er lige blevet 3 i sidste uge. Han kan tage alt tøj af selv- skal dog lige hjælpe ham med ærmerne på blusen. Overtøj kan han også selv tage af- og sko. 

Han kan selv tage underbukser og bukser på hvis vi ligger det klar. Strømper gør vi for ham. Undertrøje og bluser kan han selv med en hjælpende hånd til at vende det ordentligt. 

Han kravler selv ned i flyverdragten med benene men ellers tager han ikke overtøj på selv. 

Han GIDER aldrig og derfor har det taget og ther stadog lang tid at lære. Han farer også rundt og finder på alt muligt andet. Jeg tror det er ret normalt at drengene er længere tid om det end pigerne ☺️

Anmeld Citér

21. november 2018

Anonym

Jeg tænker, at du er nødt til at glemme alt om at sammenligne din dreng med vi andres drenge. Ligesom du ikke sammenligner din dreng med din pige. Det dur simpelthen ikke og vil ikke være et fair usnit for hverken dig eller din søn. Min søn bliver tre til januar og er hurtigere med stort set alt ifht gennemsnittet. Men hvad kan du bruge det til? Andet end bekymringer og andet. Jeg synes, at det lyder som et helt normalt barn. Han er sikkert super sej til andre ting. 

Anmeld Citér

21. november 2018

serinasmor

Du kan ikke sammenligne det - som flere også er inde på. 

Alle børn udvikler sig forskelligt - også søskende og også selvom de er af samme køn. 

Men for at svare på dit spørgsmål: 

Min dreng er 2,5 år. 

Han snakker som et vandfald og stort set rent - der er meget få talefejl og han kan åndssvagt mange ord. Han synger lange lange sange som '3 små soldater'

Han har lige lært at hoppe. 

Han kan selv tage jakke af (inkl lyne ned), selv tage bukser af, selv tage sko og støvler af og på, selv tage strømper af, selv tage bleen af. Han er kun lige kommet i flyverdragten så den driller stadig. 

Han er meget forsigtig og tør ikke fx at lave en koldbøtte eller at klatre op i en rutsjebane.

han er god til at lege selv og kan sagtens sidde med en bog selv i fx 30-45 minutter. Han kan også bygge med dublo.

til sammenligning (så gør jeg det så alligevel) kunne min datter da hun var 2,5 lave en koldbøtte, klatrede uden problemer op i den store rutsjebane, kunne hoppe da hun var 2, lærte først at sidde stille og fx læse eller tegne da hun blev ca 4 år og var lidt langsommere sprogligt og havde en hel del talefejl. 

Hvornår hun kunne tage tøj af og på husker jeg ikke, men husker at hun havde lært sig at klikke selen på barnevognen op som 2årig. Hun var nem at hjælpe med vanter fordi hun lige vidste hvad man skulle gøre ad fingrene osv. 

Anmeld Citér

21. november 2018

migxher

Vores på 3,5 kan selv tage tøj af og på, når han lige gider vel og mærke overtøj kan han med lidt hjælp. Han er blefri og kan selv gå på toilettet, men skal lige have hjælp når han har lavet stort.

Sproglig er han dog bagud. 

Anmeld Citér

21. november 2018

Soonmom

Vi blev lige spurgt om vi øver selvhjulpenhed herhjemme, for han nægter i bh - han er lige fyldt 2,9 år

Vi øver, han skreg i 45 min fordi han skulle tage sine støvler, hue og jakke af den anden dag 

Så når vi har tid, for jeg gider seriøst ikke stå i børnehaven en time eller mere (med lillebror) og venter på han bestemmer sig til at tage tøj på, så det gemmer vi til herhjemme. Det er klart lettest at få ham til at tage det af for der er en gulerod iform af at man ikke kommer ind og lege før det er af

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.