21 år og skruk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.679 visninger
14 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. november 2018

Anonym trådstarter

Hej derude.

Sagen er den, at jeg er helt vildt skruk og har været det længe. Så skruk, at jeg næsten ikke kan tænke på andet. Det fylder simpelthen SÅ meget hos mig. Jeg kigger på babytøj, babyudstyr og vender mig efter babyer på gaden hele tiden. Ja, faktisk har jeg allerede en del neutralt tøj i skabet.. Det er sygeligt, det ved jeg 
Jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal stille op. 

Jeg er 21 år gammel og i et fast forhold på snart 3. år.
Jeg er færdig som pædagog om 3 år og derefter har min kæreste og jeg snakket om at starte babyprojektet. Jeg tror ikke, at vi har økonomien til det før og egentligt kan jeg godt lide tanken om at blive færdig med min uddannelse først. Jeg synes bare, at 3 år er så uoverskueligt langt ude i fremtiden...
Spørgsmålet er også, om vi skal smide præventionen sådan cirka 7 mdrs. tid før jeg er færdiguddannet, så jeg måske(hvis vi er heldige) er højgravid når jeg bliver færdiguddannet? Jeg ved godt at sådan noget ikke kan planlægges, da vi jo ikke ved hvor lang tid der går før jeg bliver gravid, men er det helt hul i hovedet at planlægge det sådan, at jeg går på barsel efter endt uddannelse? Hvad kan det betyde for mine senere jobmuligheder? Er det bedst at have været på arbejdsmarkedet lidt inden baby?

Lad mig høre, hvad I tænker. Måske er der nogen der har stået i lignende situation? 

Undskyld hvis det blive lidt rodet, men tankerne flyver og jeg føler mig helt alene i verden med det

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2018

Loa

Tror nok hellere jeg ville prøve at få et job først og om end ikke, så være i det nogle måneder inden graviditet - så du også har noget du ved du skal tilbage til efter barsel. 

Kan godt forstå det er svært at vente når man er skruk, men synes det lyder mega fornuftigt at vente med barn til uddannelse og økonomi er på plads.

Nyd “ventetiden” med at lav alle de kæreste ting sammen, som man ikke bare lige kan lave når man er blevet forældre

Anmeld Citér

19. november 2018

AlwaysAno

3 år er længe at vente når man først er skruk. 

Jeg synes det er en kæmpe fordel at få børn under uddannelse. Du er langt mere fleksibel og dagene er ofte kortere... 

jeg synes bare i skal gå i gang ��

Anmeld Citér

19. november 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Det virker lidt fjollet og planlægge at få baby på dagpenge/kontanthjælp. En ting er hvis det så alligevel skete, da man jo ikke kan planlægge det, men ligefrem at planlægge det havde jeg nok ikke gjort. 

Jeg havde nok enten:

Fået barn under uddannelse eller ventet med at få et barn til du har fået job efter uddannelse. 

Men altså, alt i alt er det afgørende hvornår I er klar til at få børn og har lyst til at få børn. Hvornår er jeres parforhold stabilt nok til at vendes op og ned, som det gør når man får et barn - hvordan ser boligsituation/økonomi osv ud. 

Vi fik vores første barn da vi boede i en 2 værelseslejlighed og vi begge var under uddannelse. Min kæreste manglede 6 måneder, som han tog umiddelbart efter baby var født. Jeg manglede også 6 måneder, som jeg tog efter min barsel. Kunne jeg vælge igen, havde jeg gerne været studerende i længere tid mens vi havde barn. Der er en ENORM frihed i at være studerende (medmindre man har et 8-16 skema), selv kunne planlægge sin tid og læse på alle tider af døgnet. Min søn har aldrig haft lange dage i institution og holdt tit fri på en hverdag -Det var en fantastisk tid - som jeg ville ønske havde varet længere (ved jeg nu, med et fuldtidsjob). 

Så jeg er klar fortaler for, hvis økonomien kan holde til det, at være studerende og få sit første barn. Men det kræver naturligvis at begge parter er klar og har lyst. 

Anmeld Citér

20. november 2018

migxher

Jeg synes i skal gå igang nu hvis i har lyst jeg kan varmt anbefale børn under studiet. Det giver en dejlig fleksibilitet ved sygdom osv. Det økonomiske skal nok gå hvis i er indstillet på at Købe brugt

Anmeld Citér

20. november 2018

Anonym

Jeg var høj gravid. Da jeg blev færdig som pædagog. Og det var helt planlagt da jeg ikke vil ud på arbejdsmarkedet og så 3 mdr der efter sige hej hej jeg skal på barsel. Jeg fik også et fast vikariat i 3 mdr da jeg var høj gravid. Synes det lyder som en god plan med at vente. Der er ikke så meget tid til Lectio gruppearbejde og  fordybning i skole.. Jeg kan slet ikke se hvordan jeg skulle ha overskudd til lektioner og lege og lave aftensmad fra ca. 15.00 til 18.00 hvis jeg havde barn på det tidspunkt. 

Anmeld Citér

20. november 2018

Abracadabra

Du er jo lige akkurat startet på studiet, så du skal da lidt mere ind i stoffet, inden du holder et års pause... 

Anmeld Citér

20. november 2018

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Tror nok hellere jeg ville prøve at få et job først og om end ikke, så være i det nogle måneder inden graviditet - så du også har noget du ved du skal tilbage til efter barsel. 

Kan godt forstå det er svært at vente når man er skruk, men synes det lyder mega fornuftigt at vente med barn til uddannelse og økonomi er på plads.

Nyd “ventetiden” med at lav alle de kæreste ting sammen, som man ikke bare lige kan lave når man er blevet forældre

Tusind tak for dit svar. Jeg kan helt sikkert godt følge dig i det du siger. Det er også det min fornuft siger til mig, men resten af mig ønsker sig så brændende et barn

Anmeld Citér

20. november 2018

Anonym trådstarter

AlwaysAno skriver:

3 år er længe at vente når man først er skruk. 

Jeg synes det er en kæmpe fordel at få børn under uddannelse. Du er langt mere fleksibel og dagene er ofte kortere... 

jeg synes bare i skal gå i gang ��

Tak for dit svar! 3 år er meget længe.. Og med hensyn til det med barn under uddannelse, så sagde min svigermor faktisk det samme for ikke ret lang tid siden. Puha, det er svært..

Anmeld Citér

20. november 2018

Soonmom

Jeg har fået to børn på Pædagogen. Tog dem i træk, så havde gået der i 2 år og manglede så 1,5 år da jeg kom tilbage efter 2 år. - det var fint, elsker at de får korte dage når man går i skole og den fleksibilitet man har.

Nu mangler jeg 7-8 måneder og er gravid igen og skal føde efter bacheloren - alle graviditeter har været helt planlagte og er glad for at jeg ikke skal ud og sige til en chef at jeg altså er gravid og skal på barsel efter kort tid

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.