Det virker lidt fjollet og planlægge at få baby på dagpenge/kontanthjælp. En ting er hvis det så alligevel skete, da man jo ikke kan planlægge det, men ligefrem at planlægge det havde jeg nok ikke gjort.
Jeg havde nok enten:
Fået barn under uddannelse eller ventet med at få et barn til du har fået job efter uddannelse.
Men altså, alt i alt er det afgørende hvornår I er klar til at få børn og har lyst til at få børn. Hvornår er jeres parforhold stabilt nok til at vendes op og ned, som det gør når man får et barn - hvordan ser boligsituation/økonomi osv ud.
Vi fik vores første barn da vi boede i en 2 værelseslejlighed og vi begge var under uddannelse. Min kæreste manglede 6 måneder, som han tog umiddelbart efter baby var født. Jeg manglede også 6 måneder, som jeg tog efter min barsel. Kunne jeg vælge igen, havde jeg gerne været studerende i længere tid mens vi havde barn. Der er en ENORM frihed i at være studerende (medmindre man har et 8-16 skema), selv kunne planlægge sin tid og læse på alle tider af døgnet. Min søn har aldrig haft lange dage i institution og holdt tit fri på en hverdag -Det var en fantastisk tid - som jeg ville ønske havde varet længere (ved jeg nu, med et fuldtidsjob).
Så jeg er klar fortaler for, hvis økonomien kan holde til det, at være studerende og få sit første barn. Men det kræver naturligvis at begge parter er klar og har lyst.
Anmeld
Citér