Anonym skriver:
Tak for alle svarene!
Ja det er bare benhård at være forældre! Det er nu heldigt at de unger er helt bøvlet værd!
Min mand arbejde skiftende arbejdstider. Hvilket vil sige at han nogen gange arbejder om natten, nogen gange om aftenen og nogen gange om dagen. Det kan derfor i hverdagen være lidt svært at bruge ham om natten. Og ud over det, sover han som en sten og jeg sover let. Jeg vågner af alt! Så hvis han skulle vågne for at skifte ble, vugge, trøste osv., ville jeg alligevel ikke falde i søvn, før der var ro igen. Og jeg synes ikke der er grund til at vi begge får ødelagt nattesøvnen...
Lige nu sover min lille pige da heldigvis! Så nu vil jeg også ligge mig, så jeg kan få indhentet nogle timer!
Vi har en dreng på fire måneder herhjemme. I hverdagene hvor far skal på arbejde tager jeg nætterne selv, men i weekenden eller ved andre fridage, gør vi det sådan herhjemme, at far ordner bleskift og eventuelt får ro på sønnike bagefter til han sover. Far vågner ikke af sig selv, men så vækker jeg ham. Nok skal jeg alligevel vågne for at amme, men det gør altså en kæmpe forskel, at jeg ikke skal stå op for at skifte ble! Jeg falder meget hurtigere i søvn bagefter, og de gange hvor han er blevet ammet først, kan jeg jo lægge mig til ro når de skifter ble, for så putter far bare - vi bytter bare side i sengen, så han ligger ved sønnens bedside crib.
Nogle weekender bytter vi side af sengen allerede når vi går i seng, for jeg vågner ikke lige så let og sover faktisk bedre, når jeg lige ligger den meter længere væk (har nemlig tendens til altid at vende mod sønnen, når jeg sover, og samme sovestilling en hel nat er ikke rart). Er nætterne helt umulige i en længere periode, aflaster far når han kommer hjem fra job, så jeg kan få sovet igennem
Selvom han er på job, er han også en vigtig medspiller herhjemme - for jeg kan ikke være på 24/7, i de perioder hvor vores dreng kun sover i meget kort tid ad gangen 
Anmeld
Citér