Jeg er så træt lige nu!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.132 visninger
19 svar
12 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. november 2018

Anonym trådstarter

Jeg har været velsignet med en baby der har sovet forholdsvis godt siden hun var ca 1 mrd gammel. Sovet 10-12 timer om natten, afbrudt af 3 amninger og falder hurtigt i søvn efter. Gode lange lure i løbet af dagen osv.

Hun er 3 måneder nu og den sidste uge har hun sovet så dårligt! Hun er vågnet rigtig mange gange i løbet af natten (ca 1 gang i timen) og skal have hjælp til at falde i søvn igen (sut, aes, ammes, vugges osv). Desuden er hendes lure meget korte og hun vågner efter 30 minutter og kan ikke falde i søvn igen. 

Hun har haft lidt svært ved at komme af med afføring og der er gået flere dage mellem at hun har skidt (normalt 1-2 gange dagligt) og jeg ved ikke om det måske er det der generer hende.

Jeg er smadret! Jeg sad og tuede det halve af natten fordi jeg næsten ikke havde sovet, for hver gang jeg lige var faldet i søvn igen, så vågnede baby. Far ligger ved siden af og sover fra det hele, med mindre hun græder meget højt, men i nat måtte jeg vække ham og få noget hjælp, for jeg var klar til at stille hende ud til storskrald! 

Jeg ved ikke hvad jeg vil med mit indlæg, andet end at få luftet ud. Måske det er karma fordi hun har været så nem indtil nu? Måske er det bare prutter der generer hende

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2018

Mullesmith

Det er hårdt at være mor. Husk på at det går over 

Anmeld Citér

19. november 2018

Loa

Du har været heldig fra start af, det du gennemgår nu er normalt for andre lige fra fødslen af. Det hjælper dig selvfølgelig ikke, men det er helt normalt at ens søvn er minimal når man lige er blevet forældre. Det skal nok blive bedre. 

Anmeld Citér

19. november 2018

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Du har været heldig fra start af, det du gennemgår nu er normalt for andre lige fra fødslen af. Det hjælper dig selvfølgelig ikke, men det er helt normalt at ens søvn er minimal når man lige er blevet forældre. Det skal nok blive bedre. 

Ja jeg ved godt at jeg har haft nogle måneder der har været nemmere end normal, hvad angår søvnen.. tilgengæld græd hun alle hendes vågne timer de første 2 måneder... den sidste måned har været uden gråd og med god søvn, så det her pludselige skift til meget lidt søvn, er ikke hyggeligt!

Jeg sig det til mig selv hele tiden: “det skal nok blive bedre!”

Tak for svar

Anmeld Citér

19. november 2018

AlwaysAno

Det hårde men ærlige svar: du kan lige så godt vænne dig til det og acceptere det. Alt se en fase og ligeså snart den her fase er ovre, starter en ny fase. Det er benhårdt arbejde at være forældre ��

Anmeld Citér

19. november 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Få far på banen! I må deles om at være trætte og stå op om natten. Nej han kan ikke amme, men kan skifte, ae, vugge i søvn osv som også lyder som noget i kæmper med hver nat. Så få ham på banen så du engang i mellem kan få lidt mere søvn. 

Og ellers ja, så er der ikke så meget andet at gøre end at vænne sig til det - sov om dagen mår baby sover hvis du kan og sig til dig selv at det er pisse hårdt at blive forældre og det er okay at have 0 overskud til andet end ens baby. 

Og tro os alle når vi siger at det er en fase - lige om lidt er du på den anden side og så er det noget andet der er problemet hihi. 

Anmeld Citér

19. november 2018

CKJ

Profilbillede for CKJ

Jeg var desværre det der igennem i tre 4 måneder frem.... fra han var omkring 2 mdr. Men han sover igennem nu - og bliver et år på onsdag. Jwg ammede kok længere end godt var - sku nok has toppet noget før 

Anmeld Citér

19. november 2018

HBV

Blir hun ammet eller får hun flaske? 

Der er et Tigerspring ved 12xugers alderen. Måske er det det der spiller ind 

Min datter er også samme alder og hun vil Kun hænge på mig. Hun sover på mig lige nu 

Anmeld Citér

19. november 2018

Carina:-)

Far må på banen i weekenden og om aften når han er hjemme fra job.

Han skal self helst sove i hverdagen om natten - da jeg går udfra han jobber og dermed skal yde en indsats der -

Men når han er hjemme og i weekenden må han tage over så du kan få nogle timers sammenhængende søvn.

Og ja som andre siger - så bliver det bedre. 

Anmeld Citér

19. november 2018

Anonym trådstarter

Tak for alle svarene!

Ja det er bare benhård at være forældre! Det er nu heldigt at de unger er helt bøvlet værd!

Min mand arbejde skiftende arbejdstider. Hvilket vil sige at han nogen gange arbejder om natten, nogen gange om aftenen og nogen gange om dagen. Det kan derfor i hverdagen være lidt svært at bruge ham om natten. Og ud over det, sover han som en sten og jeg sover let. Jeg vågner af alt! Så hvis han skulle vågne for at skifte ble, vugge, trøste osv., ville jeg alligevel ikke falde i søvn, før der var ro igen. Og jeg synes ikke der er grund til at vi begge får ødelagt nattesøvnen...

Lige nu sover min lille pige da heldigvis! Så nu vil jeg også ligge mig, så jeg kan få indhentet nogle timer!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.