Rockertand skriver:
Det VED du jo reelt set intet om, det kan sagtens være, at det viser sig uproblematisk.
Ukomplicerede fødsler og normale børn er heldigvis i overtal, og der er ingen grund til at blive på sygehuset for den gruppe.
Men det er jo ikke kun komplicerede fødsler og unormale børn (hvad det så end er) der kan have brug for en indlæggelse for ikke at kræve en genindlæggelser eller langt flere akutte besøg af en sundhedsplejrske. Jeg havde en fuldstændig ukompliceret fødsel med den første og hun er hvad vi ved helt normal, men jeg er hundrede procent sikker på min amning aldrig var kommet i gang uden den hjælp og støtte jeg fik af de professionelle på fødegangen - jeg gav op flere gange hvor de fik mig i gang og fik mig til at tro på jeg kunne.
Så nej jeg aner intet om det, men kan lytte til fagpersonerne og de statistikker der er, og de synes rimelig enige om at usikkerhed om at være forælder kan give unødige komplikationer hvis ikke nybagte forældre får tryghed og støtte. På samme måde som man kan se en sammenhæng mellem antallet af kejsersnit og mængden af fødselsforberedelse...
Men jo skønt der er 40% der er så trygge så de tager hjem - jeg var ikke så tryg og var super glad for jeg havde muligheden for ar blive så jeg kunne blive tryg ved at være blevet mor. Og jeg havde ikke haft er legitimt behov og havde ikke fået lov at blive.
Anmeld
Citér