1. gangsfødende sendes nu hjem efter 4 timer!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2018

Rockertand

lineog4 skriver:

Jeg synes vi har et samfund, der efterhånden har en økonomisk forståelse på linje med at man tisser i bukserne for at holde varmen i frostvejr. 

Ja så sparer vi sengepladser, men har et lille stille bud på det kan betyde flere genindlæggelser, flere akutbesøg af sundhedsplejrske, måske mere gulsot fordi der er flere nyfødte der ikke får nok væske og næring til st få leveren ordentlig i gang.

Da man valgte at spare på fødselsforberedelse så man en stigning af kejsersnit fx.

Derudover tænker jeg, at det kommer til at koste på børnelægekontoen og/Eller hos de praktiserende læger. For en nyfødt skal tilses af kompetent personale enten før eller kort tid efter de er kommet hjem især med forældre der ikke har erfaring med babyer. Jeg kom hjem ambulant efter 2. Fødsel, hun var ikke blevet tilset af en læge og min egen praktisernede læge havde føest tid efter en uge før det var jo ikke akut - hun nåede ikke den tid for var død inden. Ikke for at måle fanden på væggen, men vi kan vel for pokker ikke have så lidt penge i en af de rigeste nationer så vi ikke kan have et tilbud om i det mindste et døgn til nybagte forældre. Og ja jeg ved godt vi ikke har råd til alt, men der er lige pt råd til fx skattelettelser og gyldne håndtryk, så helt så dårligt økonomisk står der vist ikke til.

Det VED du jo reelt set intet om, det kan sagtens være, at det viser sig uproblematisk.

Ukomplicerede fødsler og normale børn er heldigvis i overtal, og der er ingen grund til at blive på sygehuset for den gruppe.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2018

lineog4

Rockertand skriver:

Det VED du jo reelt set intet om, det kan sagtens være, at det viser sig uproblematisk.

Ukomplicerede fødsler og normale børn er heldigvis i overtal, og der er ingen grund til at blive på sygehuset for den gruppe.

Men det er jo ikke kun komplicerede fødsler og unormale børn (hvad det så end er) der kan have brug for en indlæggelse for ikke at kræve en genindlæggelser eller langt flere akutte besøg af en sundhedsplejrske. Jeg havde en fuldstændig ukompliceret fødsel med den første og hun er hvad vi ved helt normal, men jeg er hundrede procent sikker på min amning aldrig var kommet i gang uden den hjælp og støtte jeg fik af de professionelle på fødegangen - jeg gav op flere gange hvor de fik mig i gang og fik mig til at tro på jeg kunne.

Så nej jeg aner intet om det, men kan lytte til fagpersonerne og de statistikker der er, og de synes rimelig enige om at usikkerhed om at være forælder kan give unødige komplikationer hvis ikke nybagte forældre får tryghed og støtte. På samme måde som man kan se en sammenhæng mellem antallet af kejsersnit og mængden af fødselsforberedelse...

Men jo skønt der er 40% der er så trygge så de tager hjem - jeg var ikke så tryg og var super glad for jeg havde muligheden for ar blive så jeg kunne blive tryg ved at være blevet mor. Og jeg havde ikke haft er legitimt behov og havde ikke fået lov at blive.

Anmeld Citér

16. november 2018

idontknow

Har det ikke været sådan i mange år? nu har jeg ikke selv været gravid og født endnu, men ved at ved min mor da jeg blev født at efter hun fik første ve gik der 2 timer og jeg var ude. 3 timer var vi hjemme, det samme med min lillesøster, hun tog afsted tidligt morgen på sygehus, og var allerede hjemme igen til aftensmad med søster :-) 

hvis der har været nogle komplikationer, bliver mam selvfølgelig ikke sendt hjem bare sådan lige :-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.