Miti's mama skriver:
Hvad siger i om denne her?
1. gangsfødende på rigshospitalet sendes nu hjem efter max 4 timer.
https://www.dr.dk/nyheder/indland/rigshospitalet-nedlaegger-barselsafsnittet-paa-patienthotellet
Jeg fik max 8 timer som 2. gangsfødende! Kan slet ikke forestille mig at skulle gå nogen som helst steder (og slet ikke hvis man skal med bus og tog) efter kun 4 timer første gang 
Jeg synes vi har et samfund, der efterhånden har en økonomisk forståelse på linje med at man tisser i bukserne for at holde varmen i frostvejr.
Ja så sparer vi sengepladser, men har et lille stille bud på det kan betyde flere genindlæggelser, flere akutbesøg af sundhedsplejrske, måske mere gulsot fordi der er flere nyfødte der ikke får nok væske og næring til st få leveren ordentlig i gang.
Da man valgte at spare på fødselsforberedelse så man en stigning af kejsersnit fx.
Derudover tænker jeg, at det kommer til at koste på børnelægekontoen og/Eller hos de praktiserende læger. For en nyfødt skal tilses af kompetent personale enten før eller kort tid efter de er kommet hjem især med forældre der ikke har erfaring med babyer. Jeg kom hjem ambulant efter 2. Fødsel, hun var ikke blevet tilset af en læge og min egen praktisernede læge havde føest tid efter en uge før det var jo ikke akut - hun nåede ikke den tid for var død inden. Ikke for at måle fanden på væggen, men vi kan vel for pokker ikke have så lidt penge i en af de rigeste nationer så vi ikke kan have et tilbud om i det mindste et døgn til nybagte forældre. Og ja jeg ved godt vi ikke har råd til alt, men der er lige pt råd til fx skattelettelser og gyldne håndtryk, så helt så dårligt økonomisk står der vist ikke til.
Anmeld
Citér