Min datter bliver 12 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.468 visninger
17 svar
13 synes godt om
14. november 2018

lineog4

Profilbillede for lineog4
Mod

Kære Lia - tillykke med fødselsdagen. I dag skulle vi have vækket dig med sang, gaver, et pyntet morgenbord og ikke mindst tavlen i køkkenet, hvor din storesøster havde lavet sin personlige hilsen. På tavlen står der stadig tillykke Liam, for du er her ikke, der bliver ikke fejret fødselsdag, selvom din fødselsdag nok er den, der fylder mest i mit liv.
Kære Lia - jeg sidder alene, kan høre de der ordner fortovet nede for vinduet og kirkeklokkerne fra den kirke, hvor du er begravet. Stearinlysene i dit vindue er tændt, men er næsten usynlige i dagslyset, men de er der, ligesom du er her, selvom du næsten er usynlig i hverdagen. 12 år er gået siden du kom ind i vores hverdagen med en tsunami af kærlighed som oversvømmede alle i familien, og gav os en følelse af lykke og fuldkommenhed, lige til den dag hvor du lige så hurtigt som du kom til verden forlod den igen.
Kære Lia - jeg har ikke mange ord, oplever gentagelsen, jeg har skrevet til dig så mange gange, skrevet om din fødsel, skrevet om hvor meget jeg elsker dig og mangler dig, skrevet om din død, skrevet om din storesøster og hendes savn, skrevet om de dejlige brødre du har fået og som skønt de aldrig har set dig også oplever et savn og en samhørighed med dig. Ordene forandrer sig ikke, følelserne forandrer sig ikke - du er manglet. Jeg forandrer mig, tiden kan ses i ansigtet, på og i kroppen. Dine søskende er på vej til at blive fantastiske unge mennesker og ikke ”bare” mine børn. Livet forandrer sig, hjemmet forandrer sig, hverdagen forandrer sig, rygsækken med minder vokser og midt i alt det er du - uforandret. Mine følelser for dig - uforandrede. Min store mangel af endnu en datter fysisk i mit hjem - uforandret.
Kære Lia - som de fleste år har jeg valgt at holde fri i dag på din fødselsdag. Jeg skal være sammen med min skønne familie og vi vil igen forsøge at glædes og ”glemme” døden som gør din fødselsdag til noget helt andet end dine søskendes. Jeg har i år gjort noget for første gang, jeg har ladet Liams fødselsdag fylde uden men’et. Vi skal på din dødsdage fejre Liam - jeg skal have besøg af Sander den helt samme dato som for 12 år siden - jeg kan, jeg er forandret også i sorgen.
Kære Lia - jeg mangler dig hver dag.
Kære Lia jeg elsker dig helt op til månen og tilbage - mor
Kære Lia tillykke med fødseldagen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Anmeld Citér

14. november 2018

AnoMor

14. november 2018

Mom

14. november 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Kæmpe stort tillykke, med din smukke engel!!! Vh Stine 

Anmeld Citér

14. november 2018

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
14. november 2018

Christabelle

Profilbillede for Christabelle
Nu med én i skole og én i vuggestue
14. november 2018

Tommelise

Profilbillede for Tommelise

Et cyberkram til dig - til lykke med Lia.

Anmeld Citér

14. november 2018

Carina:-)

Profilbillede for Carina:-)
Mod

Tillykke med din datter 

Anmeld Citér

14. november 2018

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Tillykke med din datter kære Line 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.