Jeg har en datter som er meget tæt på 3 år. Den seneste uge er hun begyndt at sige ting som ikke passer. Det startede med at hun sagde at dagplejemor slog hende. Det ved vi at det ikke passer.
Så igår på vej hjem fra dagpleje siger hun ud af den blå luft: du slår mig mor! Jeg blev sådan helt paf og sagde til hende at det må hun ikke sige for mor slår hende ikke og så gjorde jeg ikke mere i det.
idag har jeg været hjemme med hende og hun sidder og spiller iPad og kigger pludselig op og siger så "du slår mig mor". Denne gang fik jeg helt ondt i maven. Troede det var en engangs ting i går så at hun sagde det igen gjorde mig helt bekymret for hvad hun så ikke kan finde på at sige om mig i dagplejen. Denne gang spurgte jeg hende "har mor slået dig" hvortil hun svarede nej. Så jeg fortæller hende at man ikke må sige sådan noget når det ikke er rigtigt for så bliver mor ked af det. 5 minutter senere "du slår mig ikke mor".
Senere taler vi over FaceTime med hendes mormor hvor hun midt i det hele siger "du skælder mig ud mormor"- slet heller ikke rigtigt.
Hvorfor siger hun pludselig sådan? Hun er en vildt nem og kærlig pige som vi nærmest aldrig har behov for at irettesætte på så det er ikke engang sådan at vi kan have skældt hende ud hvortil hun har følt det var slemt.
Jeg er VILDT bekymret for om hun kan finde på at sige til andre at jeg/vi slår hende og dagpæejen fx så sender en Underretning
Anmeld
Citér