Gravid og søster er også

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Hej alle sammen.

Jeg har et stort problem, jeg er gravid (igen) men min søster venter sin for første gang.

Jeg er så bange for at sige det til familien for vil de blive sure? (Min tanke er at de vil!) (De bliv let irriteret da jeg var gravid med min vidunderlige prinsesse, da jeg var ung var 20 og de syntes det var for ung, men idag elsker alle min datter og der er ingen ting jeg bor også med hende)

Er bange for at de bliver sure nu hvor min søster for første gang skal have sin, min søster er ældre end mig, så alt er nyt for hende.

Men mit spørgsmål er tror i at de bliver sure fordi at jeg vil tage alt opmærksomheden fra min søster som også er gravid og hvad tror i min søster vil sige til det, er bange for at hun bliver ked af at jeg skal have nr 2??

Tror i at hun bliver sur på mig??

Jeg elsker min søster meget højt og har et godt søster forhold men er så bange for at det vil blive ødelagt af min lille nye, min søster fat ud af hun var gravid for ikke længe siden, og jeg for nogen dage siden.

Hjælp skal jeg fortælle eller lade vær???

Selvfølgelig skal du sige det. Du er jo ikke blevet gravid for at irritere hende.

Hvis det er så fortæl hende der først.

Tror bare hun vil elske at have en der har prøvet det før og hvad er bedre end en søster. Og i kan følges ad.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Mener mere om de bliver irriteret fordi at de vil tro at jeg vil tage opmærksomheden fra min søster og er mere nervøs for at min søster bliver ked 

Men hvordan har du tænkt dig at du skal tage opmærksomhed en fra din søster? 

Anmeld Citér

12. november 2018

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Jeg stod i din situation for 4 år siden og jeg kan godt følge dine tanker (Jeg var 24 dengang )

Anmeld Citér

12. november 2018

Loa

Anonym skriver:

Er 22 år. 

Men nej jeg er bange for de gør, måske gør de ikke. 

Men er mere nervøs for hvad min store søster vil sige? For hun glæder sig meget til at skulle være mor

Men hendes glæde/det fantastiske vil at være mor bliver jo ikke mindre af at hun skal være moster samtidig. 

Tværtimod kan i jo i dén grad drage nytte af hinanden ved at kunne følges ad så tæt?

Anmeld Citér

12. november 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hej alle sammen.

Jeg har et stort problem, jeg er gravid (igen) men min søster venter sin for første gang.

Jeg er så bange for at sige det til familien for vil de blive sure? (Min tanke er at de vil!) (De bliv let irriteret da jeg var gravid med min vidunderlige prinsesse, da jeg var ung var 20 og de syntes det var for ung, men idag elsker alle min datter og der er ingen ting jeg bor også med hende)

Er bange for at de bliver sure nu hvor min søster for første gang skal have sin, min søster er ældre end mig, så alt er nyt for hende.

Men mit spørgsmål er tror i at de bliver sure fordi at jeg vil tage alt opmærksomheden fra min søster som også er gravid og hvad tror i min søster vil sige til det, er bange for at hun bliver ked af at jeg skal have nr 2??

Tror i at hun bliver sur på mig??

Jeg elsker min søster meget højt og har et godt søster forhold men er så bange for at det vil blive ødelagt af min lille nye, min søster fat ud af hun var gravid for ikke længe siden, og jeg for nogen dage siden.

Hjælp skal jeg fortælle eller lade vær???

Min kærestes søster var gravid samtidig med mig. Hun var også lidt bange for at jeg ville blive ærgelig da det var deres tredje og vores første. Men jeg synes det var fedt. En at hygge med under barsel og de små kunne lege sammen til familiearrangementer og når vi ellers skulle ses. Jeg tænkte det var fantastisk og idag er de begge 7 år og de bedste venner. Der er så mange fordele - faktisk kunne jeg ikke se noget negativt ved det. 

Håber din søster får de samme tanker og oplever glæden hos børnene af at have hinanden 

Anmeld Citér

12. november 2018

Rosa-Sophia

Jeg slutter mig til koret og tænker, at du/I skal prøve at se fordelene ved at blive mødre på samme tid. Der er rigtig mange rare ting i kan gøre sammen : shoppe babyting, indrette børneværelser, gå til fødselsforberedelse osv. Ville selv have elsket at have en søster/tæt veninde der skulle være mor samtidig med mig.

Tankegangen om, at den ene graviditet skulle tage opmærksomhed fra den anden er umoden synes jeg. Hvis man har en sund og kærlig familie formår de vel at dele sol og vind lige. 

Anmeld Citér

12. november 2018

Anonym

Start med at snakke med din søster om det og giv hende (og hendes hormoner) tid til at vende sig til tanken inden du fortæller resten af familien det.

Kan virkelig ikke forestille mig at nogen skulle blive sure, medmindre at omstændighederne for dig er elendige...

Anmeld Citér

13. november 2018

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Min søster og jeg var også gravide samtidig. Mig med nr. 1 og min søster med nr. 4. Vi er stadigvæk søstre på trods af det <3

Anmeld Citér

13. november 2018

Mullemee

Jeg synes mange af jer overreagerer lige voldsomt. Hvorfor har I behov for at kalde TS umoden? Læg jeres personlige holdninger væk og svar på det, der bliver spurgt om.

Jeg tror ikke du skal være nervøs for at I er gravide samtidig. Måske skal du overveje ikke altid at dele noget om din graviditet med det samme efter din søster, og huske på, at for hende er alt nyt og at hun nok deler rigtig meget. Når man er 2-gangs gravid, er ens behov ikke helt så stort - synes jeg i hvert fald ikke.

Min tvillingesøster og jeg har begge to børn, og begge gange har vi været gravide samtidig. Der er tre måneder mellem vores de ældste og tre måneder mellem de yngste. Det har blot forstærket vores bånd, så tag du det bare helt roligt.

Jeg håber din og din søsters graviditet bliver fantastiske.

Anmeld Citér

13. november 2018

Tommelise

Jeg kan slet ikke se, hvorfor nogen skulle blive sure.

Hvis I to søstre elsker hinanden, så mister I næppe jeres gode forhold, fordi I er gravide samtidig.

Det må da være dejligt for jer at kunne dele disse store begivenheder i jeres liv.

Til lykke til jer begge to.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.