Maskine til mme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.986 visninger
16 svar
20 synes godt om
9. november 2018

Athene123

Profilbillede for Athene123

Hej 

Vi skal til at begynde at give vores søn flaske da amningen efter flere forsøg stadig ikke fungere optimalt for mig. Han er 2 måneder og vandet til hans flasker skal jo derfor stadig koges. Men vi har kigget lidt på den maskine der hedder en babybrezza der tilbereder MME på meget kort tid. 

Er der nogen af jer der her erfaringer med sådan en? Vil man kunne koge vandet og hælde det i beholderen og stille den i køleskabet imellem tilberedningerne? 

Ellers vil jeg gerne have andre gode og råd og erfaringer som i har gjort jer med jeres flaskebørn! ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2018

Anonymor

Profilbillede for Anonymor

Jajajajajaja!! Vi har den. Vi vandt den dagen efter jeg opgav amning med mit tredje barn, fordi jeg havde været syg. Et af mine andre børn var på flaske fra 4 mdr uden maskine. Og jeg sværger den maskine har gjort vores liv så meget nemmere. Den er så lækker, og det er så nemt og ubesværet at lave flaske.med den. Jeg ville uden at tøve sige den er hver en krone værd, og jeg vil anbefale til alle med flaskebarn. Den er vores store kærlighed herhjemme 

Anmeld Citér

9. november 2018

Anonymor

Nåh ja, du koger bare vandet, lader det køle ned og kommer det i beholderen. Du behøver ikke stille beholderen i køleskabet efterfølgende. Så går pointen også lidt af det. Sorry  blev så begejstret over at kunne dele min kærlighed til den, at jeg overså spørgsmålet 

Anmeld Citér

10. november 2018

Lje

Profilbillede for Lje

Hej 

Vi skal til at begynde at give vores søn flaske da amningen efter flere forsøg stadig ikke fungere optimalt for mig. Han er 2 måneder og vandet til hans flasker skal jo derfor stadig koges. Men vi har kigget lidt på den maskine der hedder en babybrezza der tilbereder MME på meget kort tid. 

Er der nogen af jer der her erfaringer med sådan en? Vil man kunne koge vandet og hælde det i beholderen og stille den i køleskabet imellem tilberedningerne? 

Ellers vil jeg gerne have andre gode og råd og erfaringer som i har gjort jer med jeres flaskebørn! ��

Jeg havde flaskebarn fra dag 1. Rundt regnet tog en flaske 60 sekunder at lave. Samt jeg brugte 5 minutter i løbet af dagen på "at gøre klar". Uden brug af maskine. Dog ved hjælp af microbølgeovn. Som jeg tilgengæld ikke havde undværet, da vi også steriliserede flasker i den.

Hos os var det meget simpelt: kog en liter vand om aftenen. Hæld op i det antal flasker, i den mængde, vi forventede at bruge de næste 20 timer. I køleskabet med dem. Gem lidt kogt vand i kande (til eventuelt at justere med). Ved sulten barn stilles flaske, med det nu kolde, kogte vand, i mikrobølgeovnen i korrekt antal sekunder. 

Vand ud af mikrobølgeovn, pulver i (som vi lige målte op om aftenen i en doseringsbøtte, så ikke vi talte antal skeer helt forkert med søvn i øjnene). Ryste flaske og flasken er klar. Der tog under 1 minut per flaske. 

Så umiddelbart havde jeg ikke kastet penge efter en maskine til formålet...

Vh.

Anmeld Citér

10. november 2018

Christabelle

Profilbillede for Christabelle
Nu med én i skole og én i vuggestue
Lje skriver:

Jeg havde flaskebarn fra dag 1. Rundt regnet tog en flaske 60 sekunder at lave. Samt jeg brugte 5 minutter i løbet af dagen på "at gøre klar". Uden brug af maskine. Dog ved hjælp af microbølgeovn. Som jeg tilgengæld ikke havde undværet, da vi også steriliserede flasker i den.

Hos os var det meget simpelt: kog en liter vand om aftenen. Hæld op i det antal flasker, i den mængde, vi forventede at bruge de næste 20 timer. I køleskabet med dem. Gem lidt kogt vand i kande (til eventuelt at justere med). Ved sulten barn stilles flaske, med det nu kolde, kogte vand, i mikrobølgeovnen i korrekt antal sekunder. 

Vand ud af mikrobølgeovn, pulver i (som vi lige målte op om aftenen i en doseringsbøtte, så ikke vi talte antal skeer helt forkert med søvn i øjnene). Ryste flaske og flasken er klar. Der tog under 1 minut per flaske. 

Vh.

Enig her. Det tager ingen tid at lave flasker "normalt" når man er inde i rutinen. 

Anmeld Citér

10. november 2018

Rockertand

Profilbillede for Rockertand
Anonymor skriver:

Jajajajajaja!! Vi har den. Vi vandt den dagen efter jeg opgav amning med mit tredje barn, fordi jeg havde været syg. Et af mine andre børn var på flaske fra 4 mdr uden maskine. Og jeg sværger den maskine har gjort vores liv så meget nemmere. Den er så lækker, og det er så nemt og ubesværet at lave flaske.med den. Jeg ville uden at tøve sige den er hver en krone værd, og jeg vil anbefale til alle med flaskebarn. Den er vores store kærlighed herhjemme 

Hvad er besværligt fra 4 måneder? Det er da ikke svært at åbne en vandhane?

Mine børn (født store og robuste) var på postevand fra ca 2,5-3 måneder, hvilket er tidligere end anbefalet, men vi har aldrig haft problemer af nogen art.

Anmeld Citér

10. november 2018

MummiT

Profilbillede for MummiT
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kommer lillesøster
Lje skriver:

Vh.

Helt enig her, det tager ingen tid at lave en flaske hvis man bruger lidt tid på at gøre klar til det næste døgn om aftenen.  Kogt vand i flaskerne og afmålt pulver i en bøtte der er lavet til formålet. Så bliver det ikke meget nemmere at lave en flaske

Anmeld Citér

10. november 2018

Anonymor

Rockertand skriver:

Mine børn (født store og robuste) var på postevand fra ca 2,5-3 måneder, hvilket er tidligere end anbefalet, men vi har aldrig haft problemer af nogen art.

Jeg synes da, at der er stor forskel på at komme flasken i mikrobølgeovnen, vente på den varmes, dosere pulver, hælde sammen og så ryste. Og så på at trykke på en knap på en maskine der klarer alle de ting, og så kan man ryste. Selvfølgelig kan man klare sig uden - det kan man med mange ting. Vi har bare synes den var virkelig dejlig nem at have og at den har gjort livet som forældre til flaskebarn væsentlig nemmere  

Anmeld Citér

10. november 2018

Anonymor

Rockertand skriver:

Jeg tror forresten ikke at jeg skrev, at det var mere besværligt fra 4 mdr? Tror du misforstår mig. Jeg skrev at en af mine andre børn kom på flaske da hun var 4 mdr, der havde vi ikke maskinen. Den har vi haft denne gang, da vi vandt den, og jeg synes forskellen på nemhed har været stor. Jeg ville ikke selv gå ud at købe den, da man kan finde meget andet, der er mere nødvendigt, og fordi vi ikke har så mange penge herhjemme. Men havde jeg luft i økonomien, ville jeg klart gøre det. 

Anmeld Citér

10. november 2018

Lje

Profilbillede for Lje
Anonymor skriver:

Jeg synes da, at der er stor forskel på at komme flasken i mikrobølgeovnen, vente på den varmes, dosere pulver, hælde sammen og så ryste. Og så på at trykke på en knap på en maskine der klarer alle de ting, og så kan man ryste. Selvfølgelig kan man klare sig uden - det kan man med mange ting. Vi har bare synes den var virkelig dejlig nem at have og at den har gjort livet som forældre til flaskebarn væsentlig nemmere  

Seriøst? 

Åbne køleskab, skrue kapsel af flaske, sætte i mikrobølge-ovn, trykke på 2 knapper, venter 30-45 sekunder, hælde allerede doseret pulver i? Det tager cirka 1 minut. 

Det er jo på ingen måde besværligt eller tidskrævende. 

Hvad gør du så, i den periode, hvor maskinen er til vask og dit barn bliver sulten? Jeg mindes, anbefalingen er, at man er hyper OBS på hygiejne omkring pulver. Så pulverbeholderen skal vel vaskes hyppigt, vandbeholderen skal vaskes hyppigt og "tutten", hvor mælken kommer ud ville jeg personligt være helt hys med at få rengjort. 

Jeg er virkelig fascineret af, hvordan markedet kan skabe endnu flere - i min optik - idiotiske, dyre produkter til forældre-segmentet.

Vh.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.