Må min kæreste nægte at udlevere sin datter til hendes far, da han er blevet taget af politiet påvirket af både alcohol og stoffer under påskud til moderen om, at de var hos farmor men i virkeligheden ude hos hans venner i en hel weekend med druk og stoffer. Vi vil gerne prøve at tage forældremyndighed men de har fælles.
Pigen på 3 bor fast hos moderen.
Helenes svar
Kære du
Tak for dit spørgsmål. Det er i virkeligheden en blanding af en menneskelig og juridisk vurdering. Ligger der mon en fast samværsaftale, eller en samværsafgørelse? Er din kæreste utryg indeni ved at skulle udlevere til samvær? Hvordan er den lille pige op til og efter samvær? Egentlig vil jeg gerne vide lidt mere, før jeg kan give dig et svar. Jeg vil gerne tilbyde dig/din kæreste et telefonmøde. Send mig i så fald en sms til 5373 7179 (mit direkte mobilnummer) med forslag til tidspunkter, der kan passe, så vender jeg tilbage.
Bedste hilsner
Helene Treschow
Helene har stor erfaring med at rådgive og føre sager om forældremyndighed, børns bopæl og samvær. Helene rådgiver derudover i forbindelse med (overvejelser om) separation og skilsmisse, ægtefællebidrag og bodeling, samt om børnebidrag. Endvidere rådgiver Helene ugifte samlevende og (kommende) ægtepar, blandt andet om samejeoverenskomster, ægtepagter, og testamenter, herunder også børnetestamenter
Se Helenes hjemmeside: TVC Advokatfirma
Anmeld
Citér