Potterræning ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

722 visninger
5 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. november 2018

xStinepigen

Hello! 

Jeg søger et par helt fantastiske og fungerende råd, omkring pottetræning! Min søn bliver 3 år her den 25, har gået længe og set tiden an, og forklaret ham diverse ting, når han er med ude på badeværelset osv. Men drengen er absolut ikke interreseret i hverken toilet eller potte. Jeg har taget mange af vuggestuen og børnehaven meget pædagogiske råd til mig, men de virker vitterligt ikke. Og nu tænker jeg altså, st jeg snart er nødt til at finde dne magiske vej til det her? 

Han vil under ingen omstændigheder sidde på potten, hvis han ikke har ble på.. - vil ikke tvinge ham. Han tør ikke sidde på toilettet her hjemme, fordi brættet sidder løst. Det var lykkedes i vuggestuen at få ham til st sidde på selve toilettet en gang, men han har aldrig vist interesse siden. 

Hvad gjorde i?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2018

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
xStinepigen skriver:

Hello! 

Jeg søger et par helt fantastiske og fungerende råd, omkring pottetræning! Min søn bliver 3 år her den 25, har gået længe og set tiden an, og forklaret ham diverse ting, når han er med ude på badeværelset osv. Men drengen er absolut ikke interreseret i hverken toilet eller potte. Jeg har taget mange af vuggestuen og børnehaven meget pædagogiske råd til mig, men de virker vitterligt ikke. Og nu tænker jeg altså, st jeg snart er nødt til at finde dne magiske vej til det her? 

Han vil under ingen omstændigheder sidde på potten, hvis han ikke har ble på.. - vil ikke tvinge ham. Han tør ikke sidde på toilettet her hjemme, fordi brættet sidder løst. Det var lykkedes i vuggestuen at få ham til st sidde på selve toilettet en gang, men han har aldrig vist interesse siden. 

Hvad gjorde i?

Hvad med at starte med at lade ham sidde på potten med ble på?

Det gjorde jeg med min datter. Hn var så kun ca 1½ år, men hun var virkelig virkelig gal på sin ble (blev meget vred/næsten panisk hvergang hun skulle skiftes). Alligevel var hun ikke klar til at sidde på potten uden ble. I et stykke tid sad hun bare på potten med ble hver gang jeg gik på wc. Så begyndte hun at gå derud spontant ind i mellem, når hun skulle tisse. - Stadig med bleen på. 

Efter en måneds tid havde hun ikke ble på hjemme. Der var mange uheld, men også mange success'er og hun nød at gå med numsen bar. Efter en måned på den måde bad vuggestuen om at få underbukser til hende fordi hun faktisk slet ikke tissede i bleen. Endnu en måned senere, 23 mdr gammel var hun færdig med ble om natten også

Anmeld Citér

5. november 2018

EKAB

Profilbillede for EKAB

Det er vel ret simpelt.. Drengen er ikke klar

Anmeld Citér

5. november 2018

Anonym

Jeg lavede lignende tråd for kort tid siden med min søn på 3. Jeg snakkede med børnehaven og de prøver at træne med ham dernede. Men de presser ikke og der mp man endelig heller ikke hjemne. 

Når interessen ikke er der er han simpelthen bare ikke klar. Heller ikke selvom ci selv synes fordi de er 3 år og mange andre smider den nu

Anmeld Citér

5. november 2018

drabo

Profilbillede for drabo

herhjemme har mine piger været sene til at smide bleen.

Men tænker, at enten så kan man tage en lang sej kamp med skrig, skrål og nederlag. Eller man kan vente til barnet er klar og så er forløbet kortere og med færre kampe.

Men det ville være rart at komme af med den ble, men altså man skal bare passe på det ikke ender med nederlag på nederlag. Mine piger gider/gad ikke bruge tiden på at gå på toilettet. Det var trælst at skulle afbryde legen.

Det store blev klar efter et par måneder i børnehaven, hvor hun kunne se de store ikke brugte ble og den lille er nu begyndt at snakke om toilettet efter en månedstid i børnehaven.

Så giv det lidt tid og se om han ikke kommer selv i den nærmeste fremtid

Anmeld Citér

5. november 2018

lineog4

Jeg tænker han ikke er klar. Jeg har haft 3 børn der har været klar på forskellige tidspunkter.

Den første var 2 år og 4 mnd og mente selv hun var en stor pige og smed bleen fra en dag til en anden og havde selvsagt så også en del uheld. Hun ville kun lave lort i bleen og havde natble i et år eller mere.

Nummer to var på ingen måde klar før han var over 3 år, ja han var vist endda 3 år og 4 mnd. Da han så endelig var klar smed han både ble og natble på en uge og havde ingen uheld.

Den yngste var under to år, a han kunne styre det når han gik med numsen bar - det tog et halvt år før han lærte at styre det med tøj på og natbleen røg samtidig og så var han uden uheld og uden ble.

Mit råd ville være ikke at presse men lad potten stå fremme oh overvej st få jeres toilet fixet så han tør det og så hav en skammel stående. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.