Først og fremmest så tænker jeg at det er en fase, dernæst så ændre ens smagsløg sig jo gennem ens barneliv.
Jeg kan som sådan godt følge dig i, ikke at ville lave sær-retter. Men når det er sagt, hvad så med at tilbyde hende noget så simpelt som en rugbrød med noget pålæg du ved hun kan lide, hvis hun er helt uinteresseret i den mad som er lavet til aftensmad?
Jeg kan huske at jeg som barn - dog større end din datter er lige nu - også fik at vide at jeg kunne spise det som blev serveret eller ingenting, og jeg kan huske at jeg har tygget mig igennem mange måltider som jeg slet og ret ikke brød mig om, bare fordi jeg var sulten. Det syntes jeg dybest set ikke er okay.
Jeg er ikke kræsen idag, men jeg har en helt klar holdning til, at JEG bestemmer hvad JEG vil spise, det er min ret, og netop fordi jeg har det sådan gennemtvinger jeg aldrig et måltid igennem ved mine børn. Kan de ikke lide eller har lyst til det som er til aftensmad, er de mere end velkomne til at tage en rugbrødsmad. Det betyder at mine børn meget gerne vil smage på maden, da de ved at det er okay at sige nej tak bagefter.
Jeg tænker ultimativt at man ikke vinder noget ved at holde fast i, at børn må spise det som bliver sat på bordet - hvorfor ikke komme med et alternativ?
Anmeld
Citér