Hus køb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2018

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Vil anbefale jer at kigge på denne hjemmeside www.bolighed.dk (Jeg har ingen tilknytning til denne hjemmeside)

her kan du få et overblik over hvad det koster at købe et hus, hvad i har råd til og hvad i skal tænke på i forhold til det pågældende hus (oversvømmelse, radon mm)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2018

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

Vi har netop købt hus (skrev under for 1 uge siden og har betalt udbetaling i dag) det er en skrækkelig proces synes jeg. Jeg gør det aldrig igen. 

Men 

vi kontaktede banken og fik lavet en beregning for hvad vi kunne købe for. 

Fandt nogle huse som vi så sendte salgsopstilling på til banken og afventede svar. 

Da vi fandt HUSET og fik godkendt det fra banken fil vi videre ig smed et bud, forhandlede med mægler (sælger) og da vi var enige om pris, overtagelse, løsøre osv udarbejdede mægler en købsaftale som vi skrev under på med forbehold for advokat og bankens endelige godkendelse. Tog kontant til en advokat der lavede køberrådgivning (gennemgik alle dokumenter) og derfra har vi skrevet under på en million papirer fra banken. Vi skulle betale det meste af de 5% nu her og resten til marts hvor de endelige dokumenter udarbejdes (vi overtager først tiæ april) 

vi mangler stadig at finde en ejerskifteforsikring og livsforsikring. Vi har heller ikke modtaget den endelige finansiering fra banken som også først udarbejdes til marts. 

Det er en virkelig stressende proces med mange jern i ilden, men vi glæder os nu alligevel til at få nøglerne til paladset. 

Puha ja der er virkelig meget. Men ja man må jo bare tage en dag af gangen. Vi har heldigvis en fantastisk bankmand. Tusind tak for din beskrivelse 

Anmeld Citér

28. oktober 2018

Taco78

Profilbillede for Taco78
Skovrup skriver:

Vil anbefale jer at kigge på denne hjemmeside www.bolighed.dk (Jeg har ingen tilknytning til denne hjemmeside)

her kan du få et overblik over hvad det koster at købe et hus, hvad i har råd til og hvad i skal tænke på i forhold til det pågældende hus (oversvømmelse, radon mm)

Jeg var lige nysgerrige, hvor meget vi kunne købe for, hvis vi skulle købe hus nu (vi har både hus og sommerhus) - men jeg må ryste meget på hånden... eller have (for) tykke fingre  for jeg kan simpelthen ikke få den til at ramme rigtigt på både opsparing og gæld - enten har vi ingen opsparing og gæld for millioner eller omvendt 

/ Taco78 

Anmeld Citér

28. oktober 2018

Anonym

Vi har lige overtaget vores første hus her 1/10. Der har været en lang proces for at finde drømmehuset, men det kom pludselig til salg  

som en anden skriver sender man salgsopstilling til banken, som regner ud om i kan købe det udfra jeres udbetaling. Og så er der gennem den beskreve mølle. 

De månedelige udgifter bliver regnet på den dyreste. Altså fastforrentet med afdrag. Det skal de gøre. Hvis i så har råd til det kan i købe huset. Efterfølgende gennemgåes de forskellige finansierings muligheder, og vi har valgt at afdrage banklån over 10 år og realkreditten er også fastforrentet, men afdragsfri i 10 år. På den måde betale vi efter skat kun 900 kr mere for huset end vores lejebolig, og har fortsat mulighed for at spare den del op hver måned. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.