Hus køb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.113 visninger
13 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. oktober 2018

Anonym trådstarter

Hvad koter det egentlig?

åh vi kunne så godt tænke os vores eget hus.

men jeg ender altid med at bakke ud, 

det er jo dyrt. Men hvor meget dyrere er det egentlig end end lejlighed? 

Er klar over der kan komme uforudsete omkostninger osv. 

Jeg føler bare ikke min økonomi er kæmpe god. Jeg er SSH og manden fabriksarbejder. Men samtidig kender jeg flere der sagtens kan købe hus og de er kun 1 person 

vi har da kig på et lille fint hus hvor der står 4900 månedligt brutto? Ja jeg er ski ikke en haj til den slags 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2018

A38

Første skridt er at kontakte den bank I vil låne fra. De kan hjælpe jer med at gennemgå jeres nuværende økonomi og lægge et budget for jeres kommende, hvis I køber et hus. I det budget bliver der lagt fx ejerafgifter, skatter og penge til forbedringer og husforsikring mv. ind i. 

Du kan ikke regne med hvad der står som mdl. brutto. Det kommer an på hvilket lån I tager og hvor meget I betaler kontant. 

Anmeld Citér

27. oktober 2018

Anonym trådstarter

A38 skriver:

Første skridt er at kontakte den bank I vil låne fra. De kan hjælpe jer med at gennemgå jeres nuværende økonomi og lægge et budget for jeres kommende, hvis I køber et hus. I det budget bliver der lagt fx ejerafgifter, skatter og penge til forbedringer og husforsikring mv. ind i. 

Du kan ikke regne med hvad der står som mdl. brutto. Det kommer an på hvilket lån I tager og hvor meget I betaler kontant. 

Super tak! Synes det er svært lige at vide hvor vi skulle starte 

Anmeld Citér

27. oktober 2018

A38

Anonym skriver:

Super tak! Synes det er svært lige at vide hvor vi skulle starte 

Kan jeg godt forstå. Har lige været igennem processen, kan godt huske det var svært at finde hoved og hale i starten! Men banken var en kæmpe hjælp!

Anmeld Citér

27. oktober 2018

Anonym trådstarter

A38 skriver:

Kan jeg godt forstå. Har lige været igennem processen, kan godt huske det var svært at finde hoved og hale i starten! Men banken var en kæmpe hjælp!

Puha ja jeg bliver nok os lidt afhængig af den bank er. 

Anmeld Citér

27. oktober 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hvad koter det egentlig?

åh vi kunne så godt tænke os vores eget hus.

men jeg ender altid med at bakke ud, 

det er jo dyrt. Men hvor meget dyrere er det egentlig end end lejlighed? 

Er klar over der kan komme uforudsete omkostninger osv. 

Jeg føler bare ikke min økonomi er kæmpe god. Jeg er SSH og manden fabriksarbejder. Men samtidig kender jeg flere der sagtens kan købe hus og de er kun 1 person 

vi har da kig på et lille fint hus hvor der står 4900 månedligt brutto? Ja jeg er ski ikke en haj til den slags 

Det kommer an på jeres samlede årsindkomst før skat, hvor meget I vil købe for, om I har gæld i forvejen, om I har de 5% i udbetaling + omkostninger, om I står for at skulle have børn, har gammel bil og rigtig mange andre ting.

Anmeld Citér

27. oktober 2018

henh01

Vi har netop købt hus (skrev under for 1 uge siden og har betalt udbetaling i dag) det er en skrækkelig proces synes jeg. Jeg gør det aldrig igen. 

Men 

vi kontaktede banken og fik lavet en beregning for hvad vi kunne købe for. 

Fandt nogle huse som vi så sendte salgsopstilling på til banken og afventede svar. 

Da vi fandt HUSET og fik godkendt det fra banken fil vi videre ig smed et bud, forhandlede med mægler (sælger) og da vi var enige om pris, overtagelse, løsøre osv udarbejdede mægler en købsaftale som vi skrev under på med forbehold for advokat og bankens endelige godkendelse. Tog kontant til en advokat der lavede køberrådgivning (gennemgik alle dokumenter) og derfra har vi skrevet under på en million papirer fra banken. Vi skulle betale det meste af de 5% nu her og resten til marts hvor de endelige dokumenter udarbejdes (vi overtager først tiæ april) 

vi mangler stadig at finde en ejerskifteforsikring og livsforsikring. Vi har heller ikke modtaget den endelige finansiering fra banken som også først udarbejdes til marts. 

Det er en virkelig stressende proces med mange jern i ilden, men vi glæder os nu alligevel til at få nøglerne til paladset. 

Anmeld Citér

27. oktober 2018

Bebe89

Det er jo en del dyrere. Et er at få lov til at låne pengene hvor god en rente der er, om I kan få afdragsfrihed osv. 

Men der er jo også udgifter til ejendomsskat, ejendomsværdiskat, renovation, husforsikring, løbende vedligehold osv.

Men det er dælme også dejligt at have sit eget hus 

held og lykke med projektet! 

Anmeld Citér

28. oktober 2018

Bellabum

Hvis i vil prøve at lave et estimat på hvad i faktisk kan købe og hvor dyrt det er kan i prøve på https://sunday.dk. Siden er ejet af danske bank og viser alle bolig der er til salg. Så indtaster man sine oplysninger med løn og udgifter osv (altså budget) og så viser den på et kort i det område om boligerne er røde(har i ikke råd til), gule(har i måske råd til) eller grønne(har i råd til).... Vi købte hus for 1,5 år siden og var igennem siden og synes at det fungerede godt, men kræver selvfølgelig at man har et rimelig præcist budget i forvejen 

Anmeld Citér

28. oktober 2018

Anonym

Et er at der er en pris. 

Noget andet er det årlige forbrug varme og el der kommer oveni. 

Ofte er det højere end det i kommer fra.  gamle udregninger er svære at sammenligne med en børne familie hvor der ofte bruges ekstra strøm og skal være lunt i alle rum. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.