Min søn er 2 år og 10 måneder og lige startet i børnehave. De træner det rigtig meget og han spejler sig meget i de store børn, er med ude og tisse når de andre gør osv.
Vi øvede rigtig meget i sommers, hvor det var varmt og han kunne rende med numsen bar. Så hver gang han skulle tisse råbte han “ jeg skal tisse” og så skyndte han sig på potten. Min søn er ikke særlig glad for toilettet - tror han synes det er for voldsomt - så her er det potten der er bedst - måske I skulle prøve sådan en?
Som det er nu tager vi hans ble af når han kommer hjem fra børnehave - og han tisser fint på potten i løbet af dagen og får ble på til natten. Men vi skal minde ham om det, for der vi har haft flest uheld er når han er optaget af en leg og glemmer at mærke at der kommer tis. Lort vil han stadig ikke gøre andre steder end bleen, og det er helt fint - det skal nok komme.
Så altså han skal selvfølglig have interessen og fysisk kunne mærke når der kommer tis - så spørg ham regelmæssigt om han vil tisse på potten/wc og accepter hvis han ikke vil. Og så husk ros ros ros hvis han tisser eller noget på potten/wc. Men søn viser stolt sit tis frem til alle når han har tisset og er meget stolt
Så tag det i hans tempo, men begynd og spørg om han har lyst regelmæssigt - så skal det nok komme. Og så måske hør nede i børnehaven hvad de gør og om han vil tisse med de andre dernede.
Anmeld
Citér